کد خبر:
۱۴۸۳۴۴ ۰۸:۳۰
۱۴۰۱/۰۲/۰۷
خودروسازی به صنعتی سودده و با کیفیت تبدیل میشود
کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود شرکتهای خارجی به کشور، سبب شکلگیری رقابت و افزایش کیفیت خودروسازها میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا قدرتی کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مشکلات صنعت خودرو داخلی فاصله از تکنولوژی روز دنیاست. ادغام شرکتهای خارجی با شرکتهای داخلی سبب پیشرفت و افزایش کیفیت خودروها میشود، همچنین سبب افزایش انگیزه سرمایهگذاران به خرید سهام شرکتهایی همچون ایران خودرو و سایپا و در صورت واگذاری کامل این شرکتها به شرکت های خارجی، سبب خروج این شرکتها از زیان میشود؛ اما در عمل این اقدام با موانع جدی مواجه است.
به گفته کارشناس بازار سرمایه اولین مانع، تفاوت نگاه شرکتهای خارجی در بنگاهداری با شرکتهای داخلی است. سایر مباحث ورود نیروی انسانی خارجی به شرکتهای خودروسازی، تعدد قوانین و مقررات و وجود عوارض برای ورود خودروهای خارجی را شامل میشود، مهمتر اینکه وزارت صمت همچنان شرکتهای خودروسازی را متعلق به خود میداند و تصمیمات وزارت صمت در خصوص خودروسازیها اجرا میکند؛ که این موارد از جمله موانع ورود شرکتهای خودروسازی خارجی برای سرمایهگذاری به شرکتهای داخلی ما است.
همچنین شرکتهای خودروسازی داخل، نیاز به سرمایهگذاریهای جدی برای پیشرفت تکنولوژی دارند که برای تحقق آن باید برخی از سرمایههای غیرمولد این شرکتها به فروش برسد، اما این موضوع مورد توجه مقامات ذی صلاح نیست. باید به شرکتهای خارجی اجازه ورود دهیم تا به عنوان شرکت مستقل فعالیت کنند و رقابت میان شرکتها افزایش یابد که این امر میتواند سبب افزایش کیفیت خودروسازی در کشور شود.
او میگوید: کشور چین و ترکیه نیز با ورود شرکتهای بزرگ خودروسازی با تغییرات خوبی همچون افزایش کیفیت خودروها مواجه شدند.
طی چند سال گذشته صحبتهایی برای ورود شرکتهای خارجی در حوزههای پتروشیمی، فولاد و خودروسازی شد، ولی اتفاقی رخ نداد و شرکای خارجی برخی از شرکتها نیز از کشور خارج شدند.
به گفته کارشناس بازار سرمایه اولین مانع، تفاوت نگاه شرکتهای خارجی در بنگاهداری با شرکتهای داخلی است. سایر مباحث ورود نیروی انسانی خارجی به شرکتهای خودروسازی، تعدد قوانین و مقررات و وجود عوارض برای ورود خودروهای خارجی را شامل میشود، مهمتر اینکه وزارت صمت همچنان شرکتهای خودروسازی را متعلق به خود میداند و تصمیمات وزارت صمت در خصوص خودروسازیها اجرا میکند؛ که این موارد از جمله موانع ورود شرکتهای خودروسازی خارجی برای سرمایهگذاری به شرکتهای داخلی ما است.
همچنین شرکتهای خودروسازی داخل، نیاز به سرمایهگذاریهای جدی برای پیشرفت تکنولوژی دارند که برای تحقق آن باید برخی از سرمایههای غیرمولد این شرکتها به فروش برسد، اما این موضوع مورد توجه مقامات ذی صلاح نیست. باید به شرکتهای خارجی اجازه ورود دهیم تا به عنوان شرکت مستقل فعالیت کنند و رقابت میان شرکتها افزایش یابد که این امر میتواند سبب افزایش کیفیت خودروسازی در کشور شود.
او میگوید: کشور چین و ترکیه نیز با ورود شرکتهای بزرگ خودروسازی با تغییرات خوبی همچون افزایش کیفیت خودروها مواجه شدند.
طی چند سال گذشته صحبتهایی برای ورود شرکتهای خارجی در حوزههای پتروشیمی، فولاد و خودروسازی شد، ولی اتفاقی رخ نداد و شرکای خارجی برخی از شرکتها نیز از کشور خارج شدند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
شرایط عرضه جدید خودروهای وارداتی در اتونوین آغاز دور جدید فروش خودروهای GAC جیران موتور شمارش معکوس برای آغاز بزرگترین رویداد خودرویی کشور صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه
شرایط فروش