کد خبر:
۱۴۸۲۴۸ ۱۲:۲۱
۱۴۰۱/۰۲/۰۲
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
واردات، نسخه تنظیم بازار خودرو
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس واردات خودرو را تنها راهکار تنظیم بازار دانست و گفت: هرچند ادعا میشود که خودروسازان زیرساخت لازم برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارند اما در واقعیت این شرکتها فقط ۹۰۰ هزار دستگاه تولید کردند و از آنجا که نیاز بازار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه است با کمبود حدود ۵۰ درصدی عرضه، تنظیم بازار ممکن نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملتف سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از گرانی خودرو، گفت: در شرایط کنونی فقط واردات خودرو بازار را تنظیم میکند و درصورت بی توجهی به این مهم و با دست فرمون کنونی خودروسازان، بهای این کالا نه تنها کاهشی نمیشود بلکه سیر صعودی آن نیز تداوم خواهد داشت.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تنظیم بازار چارهای جز واردات مدیریت شده وجود ندارد، افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضا خودرو متناسب نیست و تولید خودروسازان نیاز بازار را تامین نمیکند.
وی اضافه کرد: هرچند ادعا میشود که خودروسازان زیرساخت لازم برای تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو را دارند اما در واقعیت این شرکتها فقط 900 هزار دستگاه تولید کردند و از آنجا که نیاز بازار حدود یک میلیون و 700 هزار دستگاه است با کمبود حدود 50 درصدی عرضه، تنظیم بازار ممکن نیست؛ برای جبران کمبود خودرو در بازار باید واردات انجام شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه هزینه بالاسری خودروسازان زیاد است در نتیجه تولید آنها با زیان همراه بوده و این موضوع موجب میشود که این شرکتها تمایلی برای افزایش تولید نداشته باشند حال آنکه به جای کاهش تیراژ تولید باید برای کاهش هزینههای مازاد برنامهریزی شود./
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تنظیم بازار چارهای جز واردات مدیریت شده وجود ندارد، افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضا خودرو متناسب نیست و تولید خودروسازان نیاز بازار را تامین نمیکند.
وی اضافه کرد: هرچند ادعا میشود که خودروسازان زیرساخت لازم برای تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو را دارند اما در واقعیت این شرکتها فقط 900 هزار دستگاه تولید کردند و از آنجا که نیاز بازار حدود یک میلیون و 700 هزار دستگاه است با کمبود حدود 50 درصدی عرضه، تنظیم بازار ممکن نیست؛ برای جبران کمبود خودرو در بازار باید واردات انجام شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه هزینه بالاسری خودروسازان زیاد است در نتیجه تولید آنها با زیان همراه بوده و این موضوع موجب میشود که این شرکتها تمایلی برای افزایش تولید نداشته باشند حال آنکه به جای کاهش تیراژ تولید باید برای کاهش هزینههای مازاد برنامهریزی شود./
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها