کد خبر:
۱۴۸۱۵۷ ۱۳:۳۸
۱۴۰۱/۰۱/۲۸
عضو هیات رییسه مجلس:
دو خودروساز با ۳۰ هزار نیروی مازاد مواجه هستند
عضو هیات رییسه مجلس گفت: دولت سهام اندک و کمتر از ۵ یا ۶ درصد در ایران خودرو و سایپا دارد، اما حتی مدیرعامل را هم دولت انتخاب می کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، علیرضا سلیمی افزود: دولت سهام اندک و کمتر از 5 یا 6 درصد از سهام دو شرکت خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا دارد، اما حتی مدیرعامل را هم دولت انتخاب میکند.
عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه از واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا به بخش خصوصی حمایت میکنیم، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر این تصمیم اجرایی شود.
سلیمی اضافه کرد: برای کوتاهی دست دولت از این خودرو سازیها، حتماً باید سهام دولت واگذار شود و این شرکتها خصوصی شده و مدیریت را در دست بگیرند.
نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: اکنون تحت فشار فلان مسئول و یا فلان مقام، این خودروسازیها نیروی مازاد جذب میکنند که در نتیجه حدود 30 هزار نیروی مازاد دارند، این در حالی است که بخش خصوصی حساب و کتاب درستی دارد.
وی ادامه داد: در حالی که عموما شرکتهای تحت مدیریت بخش خصوصی بهرهوری بالایی دارند، اما الان خودروسازها با تصمیم گیریهای دولتی با زیان انباشته عجیبی مواجه هستند و علاوه بر مشکلات متعدد در تامین مالی، محصولاتشان کیفیت پایینی دارد.
سلیمی در ادامه با اشاره به پیگیریهای مجلس در این باره گفت: از آقای رئیسی، رئیس جمهور تشکر میکنیم که صریحا دستور داد که سهام این دو مجموعه هر چه سریعتر واگذار شود، البته مدیریت آن نیز باید کلا به بخش خصوصی منتقل شود.
عضو هیات رییسه مجلس در پایان همچنین تاکید کرد: مردم نباید زیان انباشته خودروسازها را پرداخت کنند، اما اکنون خودروسازها از جیب مردم ارتزاق میکنند، لذا باید دست خودروسازها از جیب مردم بیرون آید و این چاره ای جز واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا و استقرار مدیریت حرفهای غیر دولتی ندارد.
عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه از واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا به بخش خصوصی حمایت میکنیم، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر این تصمیم اجرایی شود.
سلیمی اضافه کرد: برای کوتاهی دست دولت از این خودرو سازیها، حتماً باید سهام دولت واگذار شود و این شرکتها خصوصی شده و مدیریت را در دست بگیرند.
نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: اکنون تحت فشار فلان مسئول و یا فلان مقام، این خودروسازیها نیروی مازاد جذب میکنند که در نتیجه حدود 30 هزار نیروی مازاد دارند، این در حالی است که بخش خصوصی حساب و کتاب درستی دارد.
وی ادامه داد: در حالی که عموما شرکتهای تحت مدیریت بخش خصوصی بهرهوری بالایی دارند، اما الان خودروسازها با تصمیم گیریهای دولتی با زیان انباشته عجیبی مواجه هستند و علاوه بر مشکلات متعدد در تامین مالی، محصولاتشان کیفیت پایینی دارد.
سلیمی در ادامه با اشاره به پیگیریهای مجلس در این باره گفت: از آقای رئیسی، رئیس جمهور تشکر میکنیم که صریحا دستور داد که سهام این دو مجموعه هر چه سریعتر واگذار شود، البته مدیریت آن نیز باید کلا به بخش خصوصی منتقل شود.
عضو هیات رییسه مجلس در پایان همچنین تاکید کرد: مردم نباید زیان انباشته خودروسازها را پرداخت کنند، اما اکنون خودروسازها از جیب مردم ارتزاق میکنند، لذا باید دست خودروسازها از جیب مردم بیرون آید و این چاره ای جز واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا و استقرار مدیریت حرفهای غیر دولتی ندارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها