کد خبر:
۱۴۶۸۰۶ ۱۶:۳۳
۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سرمایهگذاری سنگین جنرال موتور برای تولید برقیها
هفته آینده جنرال موتورز در میشیگان سرمایهگذاری عظیمی را در خودروهای برقی اعلام خواهد کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ هیات توسعه اقتصادی ایالت میشیگان طی هفته آینده بسته مشوق ایجاد اشتغال در دو کارخانه جنرال موتورز را تایید خواهد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، خودروسازان دیترویت، در یک سرمایهگذاری مشترک (جوینت ونچر) اقدام به ساخت کارخانه تولید باتری در لانسینگ با سرمایهگذاری 5/ 2میلیارد دلار و 1700 شغل و جنرال موتورز با سرمایهگذاری 4میلیارد دلار و 2300 شغل در اوراین تاونشیپ کردهاند. بعد از همترامک و اسپرینگ هیل در تنسی، اوراین تاونشیپ سومین کارخانهای است که جنرال موتورز به خودروهای برقی اختصاص داده است.
این موقعیتهای جغرافیایی که برای تولید خودروهای برقی انتخاب شدهاند، برگ برندهای برای ایالت میشیگان آمریکا به حساب میآید. در مقایسه با جنرال موتورز که در میشیگان سرمایهگذاری کرده است، کمپانی فورد ایالتهای کنتاکی و تنسی را انتخاب کرده است. اوراین تاونشیپ در 64 کیلومتری شمال دیترویت قرار دارد و در حال حاضر هاچبک بولت شورولت و شاسیبلندهای کوچک را با 1100 کارگر مونتاژ میکند. در این کارخانه قرار است وانت و پیکاپ برقی هم تولید شود. البته به دلیل مشکلات فراخوان بولت، تا مدتی تولید این خودروی برقی هاچبک جنرال موتورز به حالت تعلیق درآمده بود. جنرال موتورز 154میلیون دلار هم برای بازسازی کارخانه فرسوده و مستهلک شده بافلو در نیویورک اختصاص داده و قرار است یکی از قطعات و مجموعههای کلیدی برای تولید خودروهای برقی در این کارخانه مونتاژ شود. در حال حاضر فروش خودروهای برقی در آمریکا فقط 3درصد از کل فروش خودرو در این بازار را تشکیل میدهند اما پیشبینیها حاکی از آن است که در دهه پیش رو با سرعت بیشتری خودروهای برقی جایگزین خودروهای بنزینی شوند. از 15میلیون خودرویی که در سال 2021 در بازار آمریکا به فروش رسید فقط 400هزار دستگاه خودروی تمام برقی بودند.
شرکت مشاورهای و تحقیقاتیLMC Automotive پیشبینی کرده است که در سال 2022 تعداد فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا به 763هزار دستگاه خواهد رسید و در سال آینده از 2/ 1میلیون دستگاه در سال عبور خواهد کرد. این شرکت تحقیقاتی میگوید انتظار میرود تا سال 2033 بیش از 44درصد از تولیدات و فروش خودروسازان یعنی حدود 5/ 7میلیون دستگاه در سال از نوع برقی باشد.
این موقعیتهای جغرافیایی که برای تولید خودروهای برقی انتخاب شدهاند، برگ برندهای برای ایالت میشیگان آمریکا به حساب میآید. در مقایسه با جنرال موتورز که در میشیگان سرمایهگذاری کرده است، کمپانی فورد ایالتهای کنتاکی و تنسی را انتخاب کرده است. اوراین تاونشیپ در 64 کیلومتری شمال دیترویت قرار دارد و در حال حاضر هاچبک بولت شورولت و شاسیبلندهای کوچک را با 1100 کارگر مونتاژ میکند. در این کارخانه قرار است وانت و پیکاپ برقی هم تولید شود. البته به دلیل مشکلات فراخوان بولت، تا مدتی تولید این خودروی برقی هاچبک جنرال موتورز به حالت تعلیق درآمده بود. جنرال موتورز 154میلیون دلار هم برای بازسازی کارخانه فرسوده و مستهلک شده بافلو در نیویورک اختصاص داده و قرار است یکی از قطعات و مجموعههای کلیدی برای تولید خودروهای برقی در این کارخانه مونتاژ شود. در حال حاضر فروش خودروهای برقی در آمریکا فقط 3درصد از کل فروش خودرو در این بازار را تشکیل میدهند اما پیشبینیها حاکی از آن است که در دهه پیش رو با سرعت بیشتری خودروهای برقی جایگزین خودروهای بنزینی شوند. از 15میلیون خودرویی که در سال 2021 در بازار آمریکا به فروش رسید فقط 400هزار دستگاه خودروی تمام برقی بودند.
شرکت مشاورهای و تحقیقاتیLMC Automotive پیشبینی کرده است که در سال 2022 تعداد فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا به 763هزار دستگاه خواهد رسید و در سال آینده از 2/ 1میلیون دستگاه در سال عبور خواهد کرد. این شرکت تحقیقاتی میگوید انتظار میرود تا سال 2033 بیش از 44درصد از تولیدات و فروش خودروسازان یعنی حدود 5/ 7میلیون دستگاه در سال از نوع برقی باشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها