کد خبر:
۱۴۶۶۶۵ ۰۹:۱۹
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ورود خودروهای دپویی به مناطق آزاد؟
۲۲۵۰ خودروی وارداتی که سالهاست در گمرک دپو شدهاند، بین رایزنیهای مناطق آزاد برای واگذاری به آنها و صاحبان کالا مانده و تکلیف مشخصی ندارند، هرچند مناطقآزاد به طور جدی روی آنها حساب کردهاند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا: ۲۲۵۰ خودروی وارداتی که سالهاست در گمرک دپو شدهاند، بین رایزنیهای مناطق آزاد برای واگذاری به آنها و صاحبان کالا مانده و تکلیف مشخصی ندارند، هرچند مناطقآزاد به طور جدی روی آنها حساب کردهاند.
از پایان سال گذشته ماجرای واگذاری این خودروها به مناطق آزاد مطرح شد که در ابتدا بحث ۱۵۰۰ دستگاه بود ولی در ادامه سازمان اموال تملیکی اعلام کرد که مقرر شده تمامی خودروها تعیینتکلیف شوند. این در حالی است که اظهارت اخیرا سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد از رایزنیهای جدی برای ورود خودروها به مناطق آزاد حکایت دارد. وی با اشاره به نگرانیها در مورد تردد خودرو در کیش و قشم گفته است که «به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، کمبودهایی در مناطق احساس میشود که با تزریق ۲۳۰۰ خودروی خارجی این کمبود رفع خواهد شد و با حمایت و تصمیم دولت خودروهای توقیفی به ناوگان حملونقل عمومی در این جزایر اضافه میشوند.»
طرح واگذاری خودروها به مناطق آزاد در حالی مطرح است که چندی پیش گمرک ایران برای تعیینتکلیف خودروهای دپو شده چند پیشنهاد به دولت ارائه و مقرر شد در مورد آن بررسی انجام شود. طبق پیشنویسی که از سوی ارونقی معاون وقت گمرک ارائه شد، پیشنهاد شد که ثبتسفارش برای واردات خودروهای سواری که تا تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ دارای قبض انبار اماکن گمرکی و مناطق ویژه و آزاد هستند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز به بانک مرکزی بلامانع باشد.
از پایان سال گذشته ماجرای واگذاری این خودروها به مناطق آزاد مطرح شد که در ابتدا بحث ۱۵۰۰ دستگاه بود ولی در ادامه سازمان اموال تملیکی اعلام کرد که مقرر شده تمامی خودروها تعیینتکلیف شوند. این در حالی است که اظهارت اخیرا سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد از رایزنیهای جدی برای ورود خودروها به مناطق آزاد حکایت دارد. وی با اشاره به نگرانیها در مورد تردد خودرو در کیش و قشم گفته است که «به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، کمبودهایی در مناطق احساس میشود که با تزریق ۲۳۰۰ خودروی خارجی این کمبود رفع خواهد شد و با حمایت و تصمیم دولت خودروهای توقیفی به ناوگان حملونقل عمومی در این جزایر اضافه میشوند.»
طرح واگذاری خودروها به مناطق آزاد در حالی مطرح است که چندی پیش گمرک ایران برای تعیینتکلیف خودروهای دپو شده چند پیشنهاد به دولت ارائه و مقرر شد در مورد آن بررسی انجام شود. طبق پیشنویسی که از سوی ارونقی معاون وقت گمرک ارائه شد، پیشنهاد شد که ثبتسفارش برای واردات خودروهای سواری که تا تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ دارای قبض انبار اماکن گمرکی و مناطق ویژه و آزاد هستند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز به بانک مرکزی بلامانع باشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها