آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۶۶۵۳
۱۵:۴۶
۱۴۰۰/۱۰/۲۵

نصب دوربین‌های جدید در جناغی بزرگراه‌ها؛ «تخلف زرنگ بازی نیست»

عصر خودرو- با تخلفات خودروها در خروجی بزرگراه‌ها خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش ایسنا، در ساعات پیک ترافیک خروجی برخی از بزرگراه‌ها به نسبت نقاط دیگر مسیر با حجم بیشتری از ترافیک روبه‌رو هستند و به همین دلیل لازم است تا برابر مقررات راهنمایی و رانندگی خودروها در لاین مرتبط با همان خروجی تردد کنند تا از بزرگراه خارج و وارد مسیر بعدی شوند. در این میان اما برخی از رانندگان بدون توجه به ضرورت رعایت این موضوع از لاین سه و چهار سعی در تغییر مسیر دارند که این اقدام علاوه بر اینکه سبب سنگینی بیشتر ترافیک در تمام مسیر می‌شود و حق دیگران رانندگان قانونمند را ضایع می‌کند، احتمال وقوع تصادفات را نیز افزایش می‌دهد. گاهی اوقات نیز در ساعات خلوتی معابر، تغییر مسیر ناگهانی برخی از رانندگان به سمت خروجی بزرگراه‌ها احتمال وقوع تصادفات را افزایش می‌دهد. در همین راستا نیز سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور - جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ - از نصب دوربین‌هایی جدید برای برخورد با این تخلف خبر داده است.

موسوی‌پور درباره نصب این دوربین‌ها که به دوربین‌های جناغی نیز معروف است، گفت:‌ در این خصوص هماهنگی‌هایی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شد و بر این اساس از چند روز آینده تعدادی دوربین در سر جناغی بزرگراه‌ها نصب می‌شود.

وی درباره اینکه این دوربین‌ها در کدام مناطق نصب خواهد شد نیز اظهارکرد:‌ این موضوع را بررسی کردیم و قرار شد تا در فازنخست این دوربین‌ها در جاهایی که هم در صبح و هم در ساعات بعدازظهر تردد بالایی دارند و حجم ترافیک در آن‌ها بالاست، نصب شوند. این مناطق شناسایی شده است و طی چند روز آینده دوربین‌ها در آن نصب خواهند شد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اقدام برخی از رانندگان در جناغی بزرگراه‌ها به طور آشکار تضییع حقوق رانندگان منضبط و قانونمند است، گفت:‌ متاسفانه برخی تصور می‌کنند که چنین رفتاری نوعی زرنگی است و بدون آنکه در لاین مربوطه تردد کنند، در نزدیکی خروجی به‌اصطلاح راه را می‌بُرند و از لاین سوم و چهارم وارد خروجی می‌شوند. این اقدام هم خلاف قانون و هم بسیار خطرناک است.

موسوی پور در پایان اظهارکرد: این دسته از رانندگان به وسیله این دوربین‌ها جریمه خواهند شد البته علاوه بر دوربین، ماموران پلیس راهور نیز امکان جریمه چنین تخلفاتی را دارند.

برابر بررسی‌های خبرنگار ایسنا، جریمه این تخلف به ازای هربار ارتکاب 52 هزار تومان است که باید از سوی راننده متخلف پرداخت شود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
صرفه‌جویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودرو‌های ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
پربازدیدترین‌ها
پربحث‌ترین‌ها