کد خبر:
۱۴۶۴۹۹ ۱۶:۱۸
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ون اسطوره ای فولکس احیا می شود اما این بار با باتری
مدت ها است که فولکس از احیای ون افسانه ای خود صحبت به میان می آورد اما این بار به نظر می رسد که این صحبت ها جدی شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ بازگشت ون فولکس شباهت زیادی به تناسخ دارد که این بار شکل جدید زندگی آن از نوع برقی است و نام آی.دی باز ID.Buzz برای آن انتخاب شده هر چند به آن میکروبوس کومبی Kombi هم می گویند. قرار است تولید انبوه آن از 9 مارس [18 اسفند] شروع شود و از سال 2023 وارد بازار آمریکا هم خواهد شد. میکروبوس فولکس در دهه 1950 به بازار معرفی شد که به تدریج جایگاه ویژه ای در بازار جهانی پیدا کرد.
آی.دی باز از آن خودروهایی است که هیاهو زیادی در باره آن به پا می شود و کمپانی خودروساز آلمانی، از عنصر «انتظار» برای جلب توجه مشتری بهره گرفته است. این کار فولکس سابقه هم دارد، در دهه 1990 هم همین کار را با فولکس بیتل [معروف به فولکس قورباغه ای] کرد.
هربرت دییس مدیر عامل فولکس واگن در توییتر خود نوشت: «اسطوره در 22/09/03 باز می گردد.» یک طراحی با خطوط از ون ای.دی باز هم در پروفایل وی قرار گرفته است.
تا به حال فولکس چند بار نمونه های اولیه [در اصطلاح پرتوتایپ] از میکروبوس بازطراحی شده را در یک دهه گذشته در نمایشگاه های مختلف به نمایش درآورده اما به تولید انبوه نرسانده است. ون های مفهومی دیگر فولکس از جمله باد.ایی Budd.E و بولی Bulli هرگز به تولید انبوه نرسیده اند که حس بدی در هواداران ایجاد کرده است.
اسکات کئوگ Scott Keogh، مدیر عملیات گروه فولکس در آمریکای شمالی می گوید: در آمریکا قرار است ون ای.دی باز به سه ردیف صندلی به بازار عرضه شود. ون فولکس در شکل اولیه اش به نوعی در خلاف جهت فرهنگ این کشور حرکت کرده و حالا باید دید وقتی دوباره در سال های 2023 و 2024 احیا می شود، می تواند همان هواداران را به خود جلب کند یا آن که ترندهای جدیدی را در بین مردم به وجود خواهد آورد.
در اروپا، قرار است که فقط دو ردیف صندلی داشته باشد و نوع مخصوص حمل بار آن پنجره کناری ندارد.
بنا نیست که آی.دی باز در کارخانه چاتونوگا Chattanooga در آمریکا تولید شود. کئوگ می گوید: «تا فروش یک خودرو از رقم 100 هزار دستگاه عبور نکند، تولید بومی یا محلی آن توجیهی ندارد.»
فولکس در کارخانه خود در آمریکا شاسی بلند برقی آی.دی4 را تولید می کند و امسال هم قرار است ظرفیت تولید آن را بالا ببرد. فروش محصولات فولکس در آمریکا در سال 2021 بیش از 15 درصد رشد داشته است و بیشتر مرهون فروش شاسی بلندهای بنزینی از جمله اطلس و تیگوآن است.
کمبود تراشه همچنان یکی از معضلات صنعت خودروی جهانی است که باعث ایجاد محدودیت در تولید محصولات می شود و در سال 2022 هم ادامه خواهد داشت.
در سال 2021 حدود 2 میلیون متقاضی خودرو در بازار آمریکا وجود داشتند که دست نگه داشته اند و همین تعداد در سال 2022 بر حجم تقاضای عادی خودرو خواهد افزود.
قیمت خودروی ون برقی فولکس در آمریکا حدود 40 هزار دلار خواهد بود. برای این خودرو هم تک موتور و هم موتور دوگانه در نظر گرفته شده است.
با هر بار شارژ این ون، امکان پیمایش 300 مایل [حدود 500 کیلومتر] امکان پذیر است.
آی.دی باز از آن خودروهایی است که هیاهو زیادی در باره آن به پا می شود و کمپانی خودروساز آلمانی، از عنصر «انتظار» برای جلب توجه مشتری بهره گرفته است. این کار فولکس سابقه هم دارد، در دهه 1990 هم همین کار را با فولکس بیتل [معروف به فولکس قورباغه ای] کرد.
هربرت دییس مدیر عامل فولکس واگن در توییتر خود نوشت: «اسطوره در 22/09/03 باز می گردد.» یک طراحی با خطوط از ون ای.دی باز هم در پروفایل وی قرار گرفته است.
تا به حال فولکس چند بار نمونه های اولیه [در اصطلاح پرتوتایپ] از میکروبوس بازطراحی شده را در یک دهه گذشته در نمایشگاه های مختلف به نمایش درآورده اما به تولید انبوه نرسانده است. ون های مفهومی دیگر فولکس از جمله باد.ایی Budd.E و بولی Bulli هرگز به تولید انبوه نرسیده اند که حس بدی در هواداران ایجاد کرده است.
اسکات کئوگ Scott Keogh، مدیر عملیات گروه فولکس در آمریکای شمالی می گوید: در آمریکا قرار است ون ای.دی باز به سه ردیف صندلی به بازار عرضه شود. ون فولکس در شکل اولیه اش به نوعی در خلاف جهت فرهنگ این کشور حرکت کرده و حالا باید دید وقتی دوباره در سال های 2023 و 2024 احیا می شود، می تواند همان هواداران را به خود جلب کند یا آن که ترندهای جدیدی را در بین مردم به وجود خواهد آورد.
در اروپا، قرار است که فقط دو ردیف صندلی داشته باشد و نوع مخصوص حمل بار آن پنجره کناری ندارد.
بنا نیست که آی.دی باز در کارخانه چاتونوگا Chattanooga در آمریکا تولید شود. کئوگ می گوید: «تا فروش یک خودرو از رقم 100 هزار دستگاه عبور نکند، تولید بومی یا محلی آن توجیهی ندارد.»
فولکس در کارخانه خود در آمریکا شاسی بلند برقی آی.دی4 را تولید می کند و امسال هم قرار است ظرفیت تولید آن را بالا ببرد. فروش محصولات فولکس در آمریکا در سال 2021 بیش از 15 درصد رشد داشته است و بیشتر مرهون فروش شاسی بلندهای بنزینی از جمله اطلس و تیگوآن است.
کمبود تراشه همچنان یکی از معضلات صنعت خودروی جهانی است که باعث ایجاد محدودیت در تولید محصولات می شود و در سال 2022 هم ادامه خواهد داشت.
در سال 2021 حدود 2 میلیون متقاضی خودرو در بازار آمریکا وجود داشتند که دست نگه داشته اند و همین تعداد در سال 2022 بر حجم تقاضای عادی خودرو خواهد افزود.
قیمت خودروی ون برقی فولکس در آمریکا حدود 40 هزار دلار خواهد بود. برای این خودرو هم تک موتور و هم موتور دوگانه در نظر گرفته شده است.
با هر بار شارژ این ون، امکان پیمایش 300 مایل [حدود 500 کیلومتر] امکان پذیر است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها