آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۶۴۸۹
۱۲:۰۹
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
دبیر انجمن خودروسازان

تاخیر در تحویل خودرو به بهانه افزایش قیمت نیست

نعمت بخش می گوید: دلیلی برای تاخیر در تحویل خودروها وجود ندارد، چرا که افزایش قیمت‌ها اعمال شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- با تغییر در شیوه فروش خودرو‌های داخلی به روش قرعه کشی، همچنان بسیاری از خریداران از تاخیر در تحویل خودروی خریداری شده گله‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان: چرا خودرو‌ها با تاخیر به خریداران تحویل داده می‌شوند؟

نعمت بخش: دلیلی برای تاخیر در تحویل خودروها وجود ندارد. زمانی که قطعه ساز، نمی‌تواند به خطوط تولید، قطعه برساند، خودرو ناقص در پارکینگ می‌ماند. بازرسان سازمان بازرسی می‌توانند بازدید میدانی از پارکینگ خودروسازان داشته باشند. در حال حاضر بهانه افزایش قیمت را نداریم چرا که افزایش قیمت‌ها اعمال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: بر اساس شواهد، پارکینگ خودروسازان مملو از خودرو است، اما با این حال خودروسازان از تحویل محصولات خود به مشتریان طفره می‌روند، علت چیست؟

دبیر انجمن خودرو سازان: از آنجایی که خودرو‌های کف پارکینگ خودروسازان ناقص است، نمی‌توانیم خودروهای ناقص را تحویل مشتریان دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: کدام ارگان برای رفع مشکلات در حوزه تحویل خودرو‌های دپو شده در پارکینگ ها پیش قدم شده است؟

نعمت بخش: کمکی از سمت سازمان بازرسی نیامده، این در حالی است که ضرب‌الاجل برای تحویل خودرو‌ها می‌گذارند. در شرایط تحریم هستیم و در برخی قطعات نیاز به واردات داریم. ضرب‌الاجل برای زمانی است که مشکلی در تامین قطعات وجود نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: علت اصلی دپوی محصولات و تاخیر در تحویل خودرو‌ها را چه می‌دانید؟

دبیر انجمن خودروسازان گفت: به دلیل قیمت‌گذاری دستوری توان مالی خودروساز کم می‌شود و بنابراین نمی‌توانیم با زیان خودرو‌ها را تولید کنیم.

مهر ۱۴۰۰ سازمان بازرسی به مسئله دپوی خودرو‌ها ورود کرد؛ در آن زمان تعداد خودرو‌ها ۱۴۵ هزار خودرو بود و خودروسازان باید تا پایان آبان این تعداد را به صفر می رساندند، اما اکنون بعد از گذشت ۳ ماه این تعداد به ۱۷۰ هزار خودرو رسیده و پای مدیران ایران خودرو و سایپا به سازمان بازرسی باز شده است.

تا پیش از این خودروسازان بهانه قیمت گذاری دستوری را داشتند و دلیل کاهش عرضه خودرو را تحمیل زیان می‌دانستند؛ اما آبان وزارت صمت مجوز افزایش قیمت را به خودروسازان داد و ایران خودرو و سایپا ۱۸ درصد قیمت محصولات خود را افزایش دادند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو