جزییات جریمه رانندگان بدحساب در آزادراههای کشور
جریمه رانندگان بد حسابی که عوارض الکترونیکی آزادراهها را به موقع پرداخت نکنند، از سال آینده به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت چرا که یکبار مشمول جریمه ۲۰ درصدی شده و پس از آن به ازای هر ماه تاخیر نیز دو درصد به مجموع اصل عوارض و جریمه مذکور اضافه خواهد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل ازش ایسنا، بر اساس آنچه در بند «ک» تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه سال 1401 آمده است، عوارض مصوب در شبکه آزادراهی پس از عدم پرداخت در زمان مقرر، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل 20 درصد عوارض مصوب در آزادراه مربوطه است و در صورت اخیر بیش از یک ماه در پرداخت علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، مشمول جریمهای معادل 2 درصد مجموع نرخ عوارض مصوب و جریمه 20 درصدی به ازای هر ماه تاخیر خواهد بود. منابع حاصله از این محل صرف استهلاک اصل و سود سرمایه گذاری صورت گرفته در شبکه آزادراهی خواهد شد.
این بدان معنی است که اگر یک راننده بد حساب یک بار از آزادراه تهران-شمال عبور کند و عوارض خودش را پرداخت نکند. به ازای یکبار تردد از این محور (بر اساس آخرین نرخ نامه مصوب در سال 1399) باید مبلغی معادل 50 هزار تومان (برای عبور از فاز یک و چهار) در روزهای تعطیل پرداخت کند اما پس از یکسال بدحسابی، اصل و جریمهای که باید بپردازد به 74 هزار و 400 تومان میرسد و هر قدر تعداد این ترددها بیشتر شود مسلما جریمه او نیز به صورت تصاعدی بالا رفته و بیشتر میشود.
یا به عنوان مثال اگر رانندهای از آزادراه قم-گرمسار عبور کند به ازای یکبار تردد باید 18 هزار تومان پرداخت کند اما پس از یکسال بدحسابی این عدد به 26 هزار و 784 تومان خواهد رسید.
این بدان معنی است که اگر یک راننده بد حساب یک بار از آزادراه تهران-شمال عبور کند و عوارض خودش را پرداخت نکند. به ازای یکبار تردد از این محور (بر اساس آخرین نرخ نامه مصوب در سال 1399) باید مبلغی معادل 50 هزار تومان (برای عبور از فاز یک و چهار) در روزهای تعطیل پرداخت کند اما پس از یکسال بدحسابی، اصل و جریمهای که باید بپردازد به 74 هزار و 400 تومان میرسد و هر قدر تعداد این ترددها بیشتر شود مسلما جریمه او نیز به صورت تصاعدی بالا رفته و بیشتر میشود.
یا به عنوان مثال اگر رانندهای از آزادراه قم-گرمسار عبور کند به ازای یکبار تردد باید 18 هزار تومان پرداخت کند اما پس از یکسال بدحسابی این عدد به 26 هزار و 784 تومان خواهد رسید.
در جدول زیر نرخ عوارض و مبلغ جریمه پرداخت نکردن آن در طول یکسال آمده است.

گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها