کد خبر:
۱۴۶۰۲۳ ۱۶:۱۸
۱۴۰۰/۰۹/۲۳
ترفند کارخانجات برای گرانکردن ۱۰ تا ۱۵ درصدی لاستیک
ترفند کارخانجات برای گرانکردن 10 تا 15 درصدی لاستیک رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، گفت: کارخانجات با بردن لاستیک در صحن بورس و محاسبه قیمت انواع لاستیک سواری به صورت ارزش کیلویی آن، کاملاً نامحسوس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد لاستیک را گران کردند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، داود سعادتینژاد در خصوص ترفند گران کردن لاستیک از سوی کارخانجات، گفت: کارخانجات با بردن لاستیک در صحن بورس و محاسبه قیمت انواع لاستیک سواری به صورت ارزش کیلویی آن، کاملاً نامحسوس بین 10 تا 15 درصد لاستیک را گران کردند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، افزود: به نظر میرسد که لاستیک افزایش قیمت نداشته؛ چرا که به صراحت هیچ قیمتی تغییر نکرده است. در گذشته لاستیک عددی و با قیمت مشخصی فروخته میشد؛ اما اکنون لاستیک کیلویی و براساس وزن به فروش میرود، اتفاقی که تاکنون نیفتاده بود.
سعادتینژاد تصریح کرد: حتی اگر این نوع فروش لاستیک تنها به اعضای با پروانه کسب بود جای شکر داشت؛ اما متاسفانه افرادی به بورس ورود و خرید میکنند که که نه نمایندگی هستند و نه پروانه دارند؛ بنابراین به اندازه کافی به خریداران نمیرسد. پروانه دارها نیز مجبورند لاستیک را خارج از سامانه بفروشند .
وی افزود: اکنون لاستیک سنگین 25 درصد و لاستیکهای سیمی 15 درصد گران شده اند. لاستیکهای پرمصرف را به بورس برده اند؛ اما کم مصرف زیاد شده اند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران درباره روغن موتور، اظهارداشت: از سوی دیگر روغن موتور نیز 40 درصد گران شده و به عبارتی به دلیل عرضه کم، قیمت بالا رفته است. متاسفانه کارشناسان سازمان حمایت بررسی های میدانی نمیکنند و راهی برای اصلاح این مشکل وجود ندارد و همیشه مصرف کننده متضرر میشود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، افزود: به نظر میرسد که لاستیک افزایش قیمت نداشته؛ چرا که به صراحت هیچ قیمتی تغییر نکرده است. در گذشته لاستیک عددی و با قیمت مشخصی فروخته میشد؛ اما اکنون لاستیک کیلویی و براساس وزن به فروش میرود، اتفاقی که تاکنون نیفتاده بود.
سعادتینژاد تصریح کرد: حتی اگر این نوع فروش لاستیک تنها به اعضای با پروانه کسب بود جای شکر داشت؛ اما متاسفانه افرادی به بورس ورود و خرید میکنند که که نه نمایندگی هستند و نه پروانه دارند؛ بنابراین به اندازه کافی به خریداران نمیرسد. پروانه دارها نیز مجبورند لاستیک را خارج از سامانه بفروشند .
وی افزود: اکنون لاستیک سنگین 25 درصد و لاستیکهای سیمی 15 درصد گران شده اند. لاستیکهای پرمصرف را به بورس برده اند؛ اما کم مصرف زیاد شده اند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران درباره روغن موتور، اظهارداشت: از سوی دیگر روغن موتور نیز 40 درصد گران شده و به عبارتی به دلیل عرضه کم، قیمت بالا رفته است. متاسفانه کارشناسان سازمان حمایت بررسی های میدانی نمیکنند و راهی برای اصلاح این مشکل وجود ندارد و همیشه مصرف کننده متضرر میشود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
شرایط فروش