آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۵۷۸۶
۰۹:۵۸
۱۴۰۰/۰۹/۱۴

قیمت‌گذاری دستوری برای خودرو اشتباه است

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به انحصار در صنعت خودرو، قیمت‌گذاری دستوری برای خودرو را اشتباه دانست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما: یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به انحصار در صنعت خودرو، قیمت‌گذاری دستوری برای خودرو را اشتباه دانست. علی خاکساری کارشناس خودرو گفت: با توجه به انحصاری که در صنعت خودرو وجود دارد، قیمت‌گذاری دستوری از سوی شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار نه تنها هیچ کمکی به صنعت خودرو نمی‌کند، بلکه سودی هم برای اقتصادمان نخواهد داشت.

این کارشناس صنعت خودرو درباره نحوه اصلاح شرایط موجود در این صنعت گفت: باید تفکیک کاملی در دو مقوله سیاستگذاری صنعت خودرو با تولید خودرو داشته باشیم، یعنی مجلس شورای اسلامی کاملا مستقل و به دور از دخالت‌های وزارت صمت و خودروسازان (ایران خودرو ‌‌، سایپا)؛ بر اساس میزان عرضه و تقاضا و ارزش افزوده محصولات خودروسازان، سیاستگذاری کند و بقیه مجموعه‌های مرتبط در حوزه خودروسازی، کار اجرایی را عهده‌دار شوند. وی تاکید کرد: در این فرآیند هرگونه دخالت از سوی مدیران خودروسازی یا وزارتخانه یا حتی قطعه‌سازان، باعث می‌شود این صنعت به نابودی کشیده شود. خاکساری افزود: ما باید مانند کشور‌های ترکیه، مالزی، هند و چین اجازه دهیم هر کسی که توان تولید خودرو دارد بتواند وارد این صنعت شود و در‌های کشور را هم به روی واردات باز کنیم؛ اما به شرطی که هیچ انحصاری به شخص، شرکت یا مجموعه‌ای ندهیم؛ با این شرایط، صنعت خودرو در کشورمان پیشرفت خواهد کرد و با این روش،  محیط زیست و اقتصادمان تاثیر مثبتی خواهد دید. این کارشناس صنعت خودرو درباره اینکه با واردات خودرو دیگر کسی خودروی ایرانی نخواهد خرید، گفت: اگر نمی‌توانند خودرو با کیفیت تولید کنند، چرا مردم باید تاوان این خودروسازان را بدهند؟ در این سه دهه اخیر فرصت‌های بسیاری به این دو خودروساز داده شده است و هزاران میلیارد تومان از درآمد و منابع کشور صرف حمایت از اینها شده است. خاکساری گفت: طبق آمار‌ها سالی ۳۳۰هزار نفر مصدوم می‌شوند که حدود ۷۰درصد سهم خودروسازان است. همچنین سالی ۱۷ هزار نفر کشته می‌شوند که درصد قابل توجهی از آن هم به دلیل نوع خودرو‌ها است.

وی درمورد زیان انباشته این دو خودروساز گفت: قطعا اگر قیمت‌گذاری دستوری هم برداشته شود، زیان انباشته این دو خودروساز تمام نخواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
صرفه‌جویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودرو‌های ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025