کد خبر:
۱۴۵۴۶۱ ۱۱:۴۱
۱۴۰۰/۰۸/۲۹
چرا کسی مدلهای برقی فورد و جنرال موتورز را دوست ندارد؟
کتی وود، مدیر سرمایهگذاری در بازار سهام میگوید خودروسازان سنتی هم دیر جنبیدند و هم کمکاری کردند. درست است که در سال ۲۰۲۱ دو خودروساز جنرال موتورز و فورد از اعتبار و توجه سرمایهگذاران برخوردار شدند، اما چالش بزرگ آنها این است که بهطور ذاتی برای این دوره گذار از بنزینی [درونسوز] به برقی آمادگی ندارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، وود در مصاحبه با مارکت واچ درباره این چالش بزرگ میگوید: «دلیل آن این است که آنها «دیاِناِی» برای این کار را ندارند. چون در عصر صنعتی و در دوران اوج رونق نفت و بنزین به دنیا آمدهاند.» فورد در سال ۱۹۰۳ و جنرال موتورز در سال ۱۹۰۸ تاسیس شدهاند و با اینکه یک قرن را با تولید خودروهای احتراق داخل گذراندهاند، در سالهای اخیر خودروهای برقی طراحی کردهاند که قرار است با تسلا به رقابت بپردازد که از رگ و ریشه و پی، برقی طراحی شده است. فکتوری زیرو خط مقدم نبرد جنرال موتورز با چالشهای جدید از جمله بالا بودن سن بناها، عضویت کارگرانش در اتحادیه کارگری و مسائلی از این قبیل است در حالی که رقبای آن در عرصه خودروسازی جدید، نو، تازه، جوان و هیچکدام از کارخانههای آنها در اتحادیههای کارگری عضویت ندارند.
بر اساس لایحهای که دولت آمریکا به مجلس آن کشور ارائه داده، ۵/ ۳میلیارد دلار برای نوسازی خطوط تولید برقی و هیدروژنی تخصیص یافته است و در صورت تصویب برای جوامع خودرویی ۷/ ۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۱ افزایش سرمایه ایجاد خواهد کرد. خودروسازان همچنین از وام ساخت فناوریهای پیشرفته مرتبط با انرژی منتفع میشوند که ۳ میلیارد دلار تخصیص یافته است. جرالد جانسون، رئیس تولید جهانی جنرال موتورز به رویترز گفته است این تخصیص منابع در دولت فدرالی میتواند تقاضا برای خودروهای برقی را شتاب ببخشد. تا زمانی که این لوایح تصویب نشوند، جنرال موتورز نمیتواند روی این مبالغ حساب کند و آن را در برنامههای خود بگنجاند با این حال جانسون میگوید: «روی کاری که ما میکنیم هیچ تاثیری ندارد.» فکتوری زیرو در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده است و یکی از ۲۱ کارخانه مونتاژ خودرو و قوای محرکه جنرال موتورز در آمریکا است و حالا این نخستین کارخانه است که قرار است برای تولید خودروهای برقی نوسازی شود. نخستین مدلهای هامر برقی جنرال موتورز زیر ۱۰۰ هزار دلار نیستند که تخفیفها و معافیتها تاثیر چندانی ندارد. جنرال موتورز میگوید میتواند تا سال ۲۰۳۰ مبلغ ۱۵ میلیارد دلار پسانداز کند و از آن به بعد با تغییر کاربری در کارخانهها همین تعداد نیروی انسانی را حفظ کند، برخلاف خودروسازان رقیبی مثل تسلا که باید در ایالتهای جنوبی و غربی آمریکا، برای افزایش ظرفیت کارخانه بسازند. تا سال ۲۰۲۵، ظرفیت مونتاژ خودروهای برقی در جنرال موتورز به ۲۰ درصد میرسد و تا سال ۲۰۳۰، معادل ۵۰ درصد از کارخانههای این غول خودروسازی برقی خواهند بود. در سال ۲۰۲۰، شرکت خودروسازی تسلای آمریکا، بیش از ۸۰ درصد از سهم فروش خودروهای برقی را تصاحب کرد، اما نمیتواند همین سهم را در سالهای آینده حفظ کند. تسلا به مقامهای دولتی تگزاس گفته است که هر کارگر این کارخانه سالانه حدود ۴۷هزار دلار درآمد دارد. در مقایسه دستمزد کارگران جنرال موتورز ساعتی ۲۸ دلار دریافت میکنند که حدود ۵۶هزار دلار است و تحت قوانین قراردادی با اتحادیه کارگری هستند.
بر اساس لایحهای که دولت آمریکا به مجلس آن کشور ارائه داده، ۵/ ۳میلیارد دلار برای نوسازی خطوط تولید برقی و هیدروژنی تخصیص یافته است و در صورت تصویب برای جوامع خودرویی ۷/ ۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۱ افزایش سرمایه ایجاد خواهد کرد. خودروسازان همچنین از وام ساخت فناوریهای پیشرفته مرتبط با انرژی منتفع میشوند که ۳ میلیارد دلار تخصیص یافته است. جرالد جانسون، رئیس تولید جهانی جنرال موتورز به رویترز گفته است این تخصیص منابع در دولت فدرالی میتواند تقاضا برای خودروهای برقی را شتاب ببخشد. تا زمانی که این لوایح تصویب نشوند، جنرال موتورز نمیتواند روی این مبالغ حساب کند و آن را در برنامههای خود بگنجاند با این حال جانسون میگوید: «روی کاری که ما میکنیم هیچ تاثیری ندارد.» فکتوری زیرو در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده است و یکی از ۲۱ کارخانه مونتاژ خودرو و قوای محرکه جنرال موتورز در آمریکا است و حالا این نخستین کارخانه است که قرار است برای تولید خودروهای برقی نوسازی شود. نخستین مدلهای هامر برقی جنرال موتورز زیر ۱۰۰ هزار دلار نیستند که تخفیفها و معافیتها تاثیر چندانی ندارد. جنرال موتورز میگوید میتواند تا سال ۲۰۳۰ مبلغ ۱۵ میلیارد دلار پسانداز کند و از آن به بعد با تغییر کاربری در کارخانهها همین تعداد نیروی انسانی را حفظ کند، برخلاف خودروسازان رقیبی مثل تسلا که باید در ایالتهای جنوبی و غربی آمریکا، برای افزایش ظرفیت کارخانه بسازند. تا سال ۲۰۲۵، ظرفیت مونتاژ خودروهای برقی در جنرال موتورز به ۲۰ درصد میرسد و تا سال ۲۰۳۰، معادل ۵۰ درصد از کارخانههای این غول خودروسازی برقی خواهند بود. در سال ۲۰۲۰، شرکت خودروسازی تسلای آمریکا، بیش از ۸۰ درصد از سهم فروش خودروهای برقی را تصاحب کرد، اما نمیتواند همین سهم را در سالهای آینده حفظ کند. تسلا به مقامهای دولتی تگزاس گفته است که هر کارگر این کارخانه سالانه حدود ۴۷هزار دلار درآمد دارد. در مقایسه دستمزد کارگران جنرال موتورز ساعتی ۲۸ دلار دریافت میکنند که حدود ۵۶هزار دلار است و تحت قوانین قراردادی با اتحادیه کارگری هستند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
شرایط عرضه جدید خودروهای وارداتی در اتونوین آغاز دور جدید فروش خودروهای GAC جیران موتور شمارش معکوس برای آغاز بزرگترین رویداد خودرویی کشور صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه
شرایط فروش