کد خبر:
۱۴۵۱۹۶ ۱۸:۱۱
۱۴۰۰/۰۸/۱۶
وزیر صمت وعده داد؛
افزایش عرضه خودرو به بازار از هفته آینده
وزیر صمت گفت: طی هفتههای آینده خودروهای باقیمانده در کف پارکینگ خودروسازان تکمیل شده و به بازار عرضه میشوند. همچنین از هفته آینده عرضه خودرو از سوی ۲ خودروساز بزرگ کشور افزایش خواهد یافت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ رضا فاطمی امین امروز در جریان افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰ پروژه در صنعت خودرو تعریف که اجرای آنها از دو ماه پیش آغاز شده است و با زمانبندی مناسب در حال پیشرفت است.
وزیر صمت افزود: صنعت خودرو به قطعهسازان بدهی زیادی دارد و زیان انباشته در این صنعت محرز شده است اما ما برای مدیریت اوضاع در چند بخش از جمله مدیریت جریان نقدینگی خودروسازان، کاهش هزینههای سربار آنها و اصلاح ساختار مالی شرکتها در حال انجام کار هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از ۱۰ پروژه ما در صنعت خودرو، اصلاح ساختار این صنعت است، گفت: با توجه به اینکه رابطه بین خودروساز و قطعهساز در کشور ما رابطه نادرستی است و آشفتگیهای زیادی دارد، به دنبال اصلاح این روابط هستیم. امروز به جای ارتباط مستقیم بین خودروساز و قطعهساز که مشکلاتی همچون پیچیده شدن مدیریت، سخت شدن کنترل کیفیت قطعات و قیمتها را به دنبال دارد، ما به دنبال مجموعهسازی در صنعت خودرو هستیم.
فاطمیامین با بیان اینکه در حال حاضر هر خودروساز با ۷۰۰ تا ۸۰۰ قطعهساز کار میکند، گفت: پس از مجموعهسازی، هر خودروساز با ۷۰ تا ۱۰۰ مجموعهساز کار خواهد کرد و مجموعهسازان نیز با قطعهسازان در ارتباط خواهند بود. این شیوه توسط خودروسازان خارجی اجرایی شده و موفق بوده است.
وزیر صمت در ادامه در خصوص تولید خودرو نیز گفت: ظرفیتها و برنامههای همه ۱۰ خودروساز بزرگ کشور برای برنامهریزی جهت تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو تا سال ۱۴۰۴ اخذ شده است. اکنون ۹۰ درصد تولید خودرو توسط ایرانخودرو و سایپا انجام میشود که این سهم تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت. به این ترتیب سهم سایر خودروسازان از ۱۰ به ۳۰ درصد خواهد رسید.
افزایش عرضه خودرو به بازار
وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته جلسات متعددی بین وزارت صنعت با خودروسازان در خصوص تأمین قطعات، رفع مشکلات خودروهای ناقص و … برگزار شد.
فاطمیامین افزود: طی هفتههای آینده خودروهای باقیمانده در کف پارکینگ خودروسازان تکمیل شده و به بازار عرضه خواهند شد. همچنین از هفته آینده ایرانخودرو روزانه ۵۰۰ دستگاه و سایپا ۲۰۰ دستگاه بیش از ظرفیت کنونی خود تولید خواهند کرد که به این ترتیب عرضه خودرو افزایش مییابد.
به گفته وزیر صمت، برنامههای طراحی شده برای اصلاح صنعت خودرو در حال اجرا است و تا دو سال آینده شاهد صنعتی به روز با خودروهایی با مصرف سوخت پایین و با کیفیت خواهیم بود.
منبع: مهر
وزیر صمت افزود: صنعت خودرو به قطعهسازان بدهی زیادی دارد و زیان انباشته در این صنعت محرز شده است اما ما برای مدیریت اوضاع در چند بخش از جمله مدیریت جریان نقدینگی خودروسازان، کاهش هزینههای سربار آنها و اصلاح ساختار مالی شرکتها در حال انجام کار هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از ۱۰ پروژه ما در صنعت خودرو، اصلاح ساختار این صنعت است، گفت: با توجه به اینکه رابطه بین خودروساز و قطعهساز در کشور ما رابطه نادرستی است و آشفتگیهای زیادی دارد، به دنبال اصلاح این روابط هستیم. امروز به جای ارتباط مستقیم بین خودروساز و قطعهساز که مشکلاتی همچون پیچیده شدن مدیریت، سخت شدن کنترل کیفیت قطعات و قیمتها را به دنبال دارد، ما به دنبال مجموعهسازی در صنعت خودرو هستیم.
فاطمیامین با بیان اینکه در حال حاضر هر خودروساز با ۷۰۰ تا ۸۰۰ قطعهساز کار میکند، گفت: پس از مجموعهسازی، هر خودروساز با ۷۰ تا ۱۰۰ مجموعهساز کار خواهد کرد و مجموعهسازان نیز با قطعهسازان در ارتباط خواهند بود. این شیوه توسط خودروسازان خارجی اجرایی شده و موفق بوده است.
وزیر صمت در ادامه در خصوص تولید خودرو نیز گفت: ظرفیتها و برنامههای همه ۱۰ خودروساز بزرگ کشور برای برنامهریزی جهت تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو تا سال ۱۴۰۴ اخذ شده است. اکنون ۹۰ درصد تولید خودرو توسط ایرانخودرو و سایپا انجام میشود که این سهم تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت. به این ترتیب سهم سایر خودروسازان از ۱۰ به ۳۰ درصد خواهد رسید.
افزایش عرضه خودرو به بازار
وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته جلسات متعددی بین وزارت صنعت با خودروسازان در خصوص تأمین قطعات، رفع مشکلات خودروهای ناقص و … برگزار شد.
فاطمیامین افزود: طی هفتههای آینده خودروهای باقیمانده در کف پارکینگ خودروسازان تکمیل شده و به بازار عرضه خواهند شد. همچنین از هفته آینده ایرانخودرو روزانه ۵۰۰ دستگاه و سایپا ۲۰۰ دستگاه بیش از ظرفیت کنونی خود تولید خواهند کرد که به این ترتیب عرضه خودرو افزایش مییابد.
به گفته وزیر صمت، برنامههای طراحی شده برای اصلاح صنعت خودرو در حال اجرا است و تا دو سال آینده شاهد صنعتی به روز با خودروهایی با مصرف سوخت پایین و با کیفیت خواهیم بود.
منبع: مهر
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها