رئیس پلیس راهور ناجا:
ریالی از اعمال جریمهها به افسران و درجهداران تعلق نمیگیرد
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا تاکید کرد که ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجهداران تعلق نمیگیرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اظهار کرد: تبصرههای 1 و 2 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی فرصت 10 سالهای به نیروی انتظامی داد که با توجه به کمبود نیرو از درجهداران با شرایط خاص استفاده کنند و در همین ایام هم دوربینها و سامانهها تجهیز شود، این اتفاق به دلیل کمبود منابع رخ نداد، از ابتدای اجرای این طرح از 6000 نفر از سربازان و درجهداران استفاده شد که اکنون این تعداد به 1200 نفر از درجهداران و سربازان رسید و طبیعتا در طول پنج سال آینده کمتر هم خواهد شد.
وی ادامه داد: در کل کشور 4500 دوربین ثبت تخلف در راههای اصلی و شهرها وجود دارد، فقط در 7 شهر کشور دوربین ثبت تخلف است که 49 درصد دوربینها معیوب بوده و کار نمیکند.
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا اظهار کرد: طبق قانون، وزارت راه و شهرسازی مسئول توسعه دوربینها است که باید بحث توسعه را از وزارت راه و شهرسازی پیگیر شد، ولی ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجهداران تعلق نمیگیرد و به خزانه میرود 30 درصد آن برای شهرداری، 30 درصد وزارت راه و شهرسازی، 20 درصد صندوق خسارتهای بدنی بیمه مرکزی و 20 درصد برای حوزه توسعه فرهنگ رانندگی است، با این وجود طبق گزارشها بخش زیادی از این پولها هم به دستگاهها واریز نشده است.
هادیانفر تصریح کرد: 178 کد جریمه وجود دارد که فقط سربازان آموزش دیده آن را اعمال میکنند و درجهداران به 61 کد دیگر رسیدگی کرده و دادن نمره منفی در صلاحیت سربازان نیست.
وی در پایان با اشاره به انتقادهایی مربوط به ساعات ممنوعیت تردد شبانه اظهار کرد که ما در این موضوع نقشی نداریم و تنها به عنوان ضابط عمل میکنیم، این موضوع مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
وی ادامه داد: در کل کشور 4500 دوربین ثبت تخلف در راههای اصلی و شهرها وجود دارد، فقط در 7 شهر کشور دوربین ثبت تخلف است که 49 درصد دوربینها معیوب بوده و کار نمیکند.
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا اظهار کرد: طبق قانون، وزارت راه و شهرسازی مسئول توسعه دوربینها است که باید بحث توسعه را از وزارت راه و شهرسازی پیگیر شد، ولی ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجهداران تعلق نمیگیرد و به خزانه میرود 30 درصد آن برای شهرداری، 30 درصد وزارت راه و شهرسازی، 20 درصد صندوق خسارتهای بدنی بیمه مرکزی و 20 درصد برای حوزه توسعه فرهنگ رانندگی است، با این وجود طبق گزارشها بخش زیادی از این پولها هم به دستگاهها واریز نشده است.
هادیانفر تصریح کرد: 178 کد جریمه وجود دارد که فقط سربازان آموزش دیده آن را اعمال میکنند و درجهداران به 61 کد دیگر رسیدگی کرده و دادن نمره منفی در صلاحیت سربازان نیست.
وی در پایان با اشاره به انتقادهایی مربوط به ساعات ممنوعیت تردد شبانه اظهار کرد که ما در این موضوع نقشی نداریم و تنها به عنوان ضابط عمل میکنیم، این موضوع مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها