زیان ۵۰ میلیارد تومانی جایگاهداران از اختلال سامانه سوخت
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراوردههای نفتی کشور گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاههای سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ اسدالله قلیزاده با بیان اینکه با بررسی گزارشها از سراسر کشور و آنالیز ساعات تعطیلی جایگاهها در طول روزهایی که با بحران مواجه بودیم، میتوانیم برآوردی از میزان هزینهها و زیان جایگاهداران ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی جایگاهها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخیها چند روز با مشکل مواجه شدند که برای آنالیز دقیق هزینهها به آمار فروش بنزین و گازوئیل در طی روزهای بحران و تعداد جایگاههای بازگشته به مدار نرخ آزاد و هر دو نرخ به تفکیک روز و ساعت پرداختیم و برآورد ما حدود ۵۰ میلیارد تومان زیان و هزینه را نشان میدهد و در بخشهایی نظیر عدم النفع، هزینههای پرسنلی، تغییرات سخت افزاری و... قابل آنالیز است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراوردههای نفتی کشور درباره میزان صدمههای وارده به تجهیزات و هزینههای مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاهها یعنی کارتخوانهای منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکهای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاهها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازلهای موجود در سطح جایگاههای کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینههای متقبل شوند و تغییراتی در برنامهها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود.
قلیزاده با بیان اینکه البته در برخی جایگاه ها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملا جایگاهها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاهها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی میتوان گفت همه جایگاهها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر میکند.
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آنها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمیشد و واقعا این اقدام همچون تلاشهای بیوقفه شبانه روزی آنها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهل تر پیش برد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبهای گزارش کاملی را به مسئولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازلها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.
به گفته قلیزاده همانطور که قبلا هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بی توجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلال های دیگر اتفاق بیفتند و هم اکنون نیز در حوزه سخت افزاری و کارتخوانهای هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.
منبع: ایسنا
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراوردههای نفتی کشور درباره میزان صدمههای وارده به تجهیزات و هزینههای مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاهها یعنی کارتخوانهای منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکهای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاهها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازلهای موجود در سطح جایگاههای کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینههای متقبل شوند و تغییراتی در برنامهها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود.
قلیزاده با بیان اینکه البته در برخی جایگاه ها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملا جایگاهها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاهها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی میتوان گفت همه جایگاهها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر میکند.
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آنها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمیشد و واقعا این اقدام همچون تلاشهای بیوقفه شبانه روزی آنها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهل تر پیش برد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبهای گزارش کاملی را به مسئولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازلها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.
به گفته قلیزاده همانطور که قبلا هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بی توجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلال های دیگر اتفاق بیفتند و هم اکنون نیز در حوزه سخت افزاری و کارتخوانهای هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها