عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:
ایستگاههای سی.ان.جی در آستانه تعطیلی
پدال نیوز- عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: عمر اغلب جایگاههای سی.ان.جی ۱۰ سال است و بعد از ۵ سال فعالیت نیازمند تعمیرات میشوند اما هزینه تعمیرات آنها به قدری بالا است که احیاء مجددشان برای جایگاهداران مقرون به صرفه نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، عبدالعلی رحیمی مظفری درباره وضعیت جایگاههای سوخت در پایتخت و شهرستانها و نیاز آنها به تعمیرات، گفت: از آنجا که اشکالاتی در تکنولوژیهای جدید و حساس بهویژه در حوزه کمپرسورها، تجهیزات فشار بالا و قطعات تحریمی جایگاههای سوخت وجود دارد، جایگاهداران برای تامین قطعات خود باید هزینههای بالایی متقبل شوند این در حالی است که عمر اغلب جایگاههای سی.ان.جی 10 سال است و بعد از 5 سال فعالیت نیازمند تعمیرات میشوند اما هزینه تعمیراتشان به قدری بالا است که احیاء مجددشان مقرون به صرفه نیست.
نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تجهیزات جایگاهها زیرنظر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تعمیرات اساسی نشوند بهیقین منجر به تعطیلی جایگاهها شده و حتی خطر انفجار را به دنبال دارد، همچنین با توجه به عدم هماهنگی دخل و خرج جایگاهداران، تعمیرات برای آن مقرون به صرفه نیست لذا اگر دولت فکری برای این مهم نکند به تدریج ایستگاههای سی.ان.جی در سراسر کشور غیرفعال خواهند شد.
وی معتقد است وارد کردن برخی از قطعات مورد نیاز جایگاهداران بدون گمرکی با کمک وزارت صمت و اختصاص ارز نیمایی به این مهم دو اقدامی است که دولت میتواند در راستای جلوگیری از غیرفعال شدن ایستگاههای سی.ان.جی در سراسر کشور کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:همچنین شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با پرداخت وامهایی به جایگاهداران به نوسازی تجهیزات آنها کمک کنند چراکه به هر حال این جایگاهداران به مردم خدمات میدهند و مردم نیز به خدمات آنها نیاز دارند.
نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تجهیزات جایگاهها زیرنظر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تعمیرات اساسی نشوند بهیقین منجر به تعطیلی جایگاهها شده و حتی خطر انفجار را به دنبال دارد، همچنین با توجه به عدم هماهنگی دخل و خرج جایگاهداران، تعمیرات برای آن مقرون به صرفه نیست لذا اگر دولت فکری برای این مهم نکند به تدریج ایستگاههای سی.ان.جی در سراسر کشور غیرفعال خواهند شد.
وی معتقد است وارد کردن برخی از قطعات مورد نیاز جایگاهداران بدون گمرکی با کمک وزارت صمت و اختصاص ارز نیمایی به این مهم دو اقدامی است که دولت میتواند در راستای جلوگیری از غیرفعال شدن ایستگاههای سی.ان.جی در سراسر کشور کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:همچنین شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با پرداخت وامهایی به جایگاهداران به نوسازی تجهیزات آنها کمک کنند چراکه به هر حال این جایگاهداران به مردم خدمات میدهند و مردم نیز به خدمات آنها نیاز دارند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها