آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۴۹۱۴
۱۹:۵۴
۱۴۰۰/۰۸/۰۵
وزیر نفت:

سه هزار جایگاه سوخت در کشور فعال شد

پدال نیوز: اوجی گفت: بالغ بر ۳ هزار جایگاه سوخت فعال شده اند و مردم می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. از مردم عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهیم که شاهد این قضایا در آینده نباشیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ جواد اوجی وزیر نفت در کنفرانس خبری ویژه برای توضیح آخرین جزئیات وضعیت اختلال در سامانه هوشمند سوخت کشور، پیرامون مشکلات پیش آمده در عرضه سوخت در جایگاه ها، توضیح داد: دشمن قصد آسیب رساندن به مردم را داشت که با لطف خدا  و صبوری مردم، این تیر به سنگ خورد.

این عضو کابینه سیزدهم تاکید کرد: بالغ بر ۳ هزار جایگاه سوخت فعال شده اند و مردم می توانند از خدمات آنها استفاده کنند. از مردم عذرخواهی می کنم و قول می دهیم در آینده شاهد این قضایا نباشیم.

وزیر نفت بیان کرد: گزارشی را به اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور دادم که ایشان گفتند بزرگترین سرمایه دولت، اعتماد مردم است و باید قدردان آن ها باشیم کارشناسان شرکت ملی پخش غافلگیر نشدند و به صورت دستی جایگاه ها را فعال کردند.

وی افزود: به تمام متخصصان حوزه IT در ۴ شرکت اصلی وزارت نفت فراخوان داده شده است و همگی مشغول فعالیت هستند. نزدیک به ۳۰۰ جایگاه برای استفاده از کارت هوشمند سوخت فعال شده و تلاش برای اتصال مابقی جایگاه‌ها نیز در حال انجام است.

اوجی با اشاره به اینکه شایعه سوخت شدن سهمیه های بنزین صحت ندارد، بیان کرد: سهمیه‌ای که در کارت سوخت است، محفوظ است و به محض فعال شدن جایگاه ها، امکان استفاده خواهد داشت.

وی افزود: شایعه گرانی بنزین صحت ندارند و چنین مسئله‌ای اصلا در دولت مطرح نیست، مشکلی در تولید و ذخایر بنزین و گازوئیل نداریم و به زودی صادرات این فرآورده‌ها از سر گرفته خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: آخرین وضعیت جایگاه‌ها نیز از سایت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وجود دارد، نزدیک به ۸۴ تا ۸۵ درصد از جایگاه‌ها برای استفاده از بنزین آزاد قابل دسترسی هستند. با نصب نرم افزار جدید، تا یکی دو روز آینده مشکل دریافت بنزین با کارت سوخت مرتفع می شود.

اوجی خبر داد: احتمالا طی یک تا دو روز آینده تمامی جایگاه‌ها امکان استفاده از کارت سوخت را خواهند داشت، در رابطه با اختلالات اخیر درگاه بانکی متصل به سامانه سوخت و امکان نفوذ به سامانه هوشمند سوخت از طریق این درگاه هنوز دلیل اصلی نفوذ به این سامانه مشخص نشده و تمامی جوانب در دست بررسی است.

این مقام مسئول یادآور شد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن جایگاه‌های سوخت را که با نصب نرم‌افزار وارد مدار خواهیم کرد و در یکی دو روز آینده این مشکل حل خواهد شد.

وزیر نفت گفت: هیچ کدام از سهمیه‌ها در کارت‌های سوخت از بین نرفته مردم نگران نباشند مابقی جایگاه‌های سوخت هم به‌زودی فعال خواهد شد و این قضایی به‌زودی حل می‌شود و ما با اقداماتی که انجام دادیم اجازه ندادیم که دشمن به هدف مورد نظر خود برسد و مردم آسیب وارد کند.

وی اظهار کرد: در مرحله اول امکان سوخت‌گیری را برای مردم فعال داریم و تمامی جایگاه‌ها را و سیستم و سامانه هوشمند سوخت خارج کردیم و به‌زودی در آینده‌ای نزدیک این مشکل هم حل خواهد شد و ما یک تیم کارشناسی خبره از دیروز فعال کرده ایم تا دلیل ایجاد اختلال و حمله سایبری را بررسی کنیم.

در پایان این نشست خبری، حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور وارد وزارت نفت شده و مشغول بررسی آخرین جزئیات مشکلات ایجاد شده در سامانه سوخت با وزیر نفت شده است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر