آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۴۷۱۹
۲۲:۴۶
۱۴۰۰/۰۷/۲۷
مقیمی مطرح کرد

کاهش ارزبری بیش از ۳۷ میلیون یورو برای داخلی‌سازی قطعات میز پنجم ایران خودرو

پدال نیوز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: از میز اول خودکفایی تاکنون، ۱۴۹ قطعه برای داخلی‌سازی تعریف شده که تا امروز ۸۷ قطعه با کاهش ارزبری سالانه ۶۹.۴ میلیون یورو به تولید انبوه رسیده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز- فرشاد مقیمی، در آیین پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، با اشاره به همت و اراده قوی قطعه سازان در اجرای پروژه های خودکفایی، افزود: تعداد ۱۳ پروژه و ۱۸ قطعه در میز پنجم تعریف شده که ۱۴ سازنده داخلی تامین این قطعات را بر عهده دارند. کاهش میزان ارزبری سالانه این قطعات، ۳۷.۴ میلیون یورو است.
وی افزود: تاکنون حدود ۶۰ درصد اهداف داخلی سازی قطعات محقق شده است. هدف کاهش ارزبری میزهای یک تا پنج ساخت داخل،‌ برای داخلی سازی ۱۴۹ قطعه، سالانه ۲۰۴ میلیون یورو پیش بینی شده است.
مقیمی، پیشران‌های اصلی آینده صنعت خودرو را کاهش آلایندگی، افزایش ایمنی، افزایش راحتی و افزایش زیبایی و همچنین سبک سازی خودرو برشمرد و گفت: تحقق سبک سازی در گرو استفاده از ورق های سبک تر، تحقق ایمنی در گرو استفاده از ورق های مقاوم تر و در برخی از بخش ها، نیازمند استفاده از قطعات پلیمری و... است.

وی، در این باره به داخلی سازی ورق های محصول تارا اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از ورق های مورد نیاز خودروی تارا که جدیدترین محصول ایران خودرو است، داخلی سازی شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، یکی از چالش‌های حال حاضر صنعت خودرو را، تامین قطعات الکترونیکی دانست و عنوان کرد: ضروری است در حوزه داخلی سازی مواد اولیه برق و‌ الکترونیک، فعالیت های لازم توسط نهاد و یا سازمان‌های مسوول با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی با بیان این‌که تاکنون ۸۷ قطعه به تولید انبوه رسیده، گفت: ۵۳ قطعه تا پایان سال به تولید انبوه خواهد رسید.
مقیمی اظهار امیدواری کرد، با همت قطعه سازان، اهداف میزهای داخلی سازی هرچه بهتر و بیشتر محقق شود و صنعت خودروی کشور در ادبیات و اقتصاد دنیا، نقش سازنده و بزرگی را ایفا کند.
گفتنی است در انتهای این مراسم که با حضور مهدی صادقی نیارکی، معاون صنایع وزارت صمت، محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برگزار شد، ۱۴ قرارداد میان شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) و قطعه سازان به امضا رسید که چهار قرارداد در حوزه خودکفایی قطعات خودروهای تجاری و تامین قطعات خودروهای دیزلی بود. در میزهای یک تا پنج خودکفایی تاکنون بیش از ۶۹.۴ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق شده است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر