کد خبر:
۱۴۴۴۶۴ ۱۷:۱۵
۱۴۰۰/۰۷/۱۸
اما و اگرهای آزادسازی واردات خودرو در صورت رفع ممنوعیت!
پدال نیوز- شاه جویی گفت: واردات خودرو مشروط بر اینکه فشار ارزی به کشور وارد نکند، میتواند فواید و مزایایی داشته باشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، جواد شاه جویی کارشناس صنعت خودرو در خصوص نحوه صحیح واردات خودرو، گفت: طرحی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است چند نکته دارد که باید به آن توجه کرد.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه واردات خودرو مشروط بر اینکه فشار ارزی به کشور وارد نکند، میتواند فواید و مزایایی داشته باشد، گفت: از مزایای واردات خودرو به کشور میتوان به کاهش قیمت خودروهای وارداتی و متاثر شدن بازار خودروهای داخلی از این کاهش قیمت اشاره کرد.
او بیان کرد: همانطور که در گذشته اتفاق افتاد، گره زدن واردات خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده میتواند منجر به این شود که مراکز اسقاط خودروهای فرسوده رونق پیدا کند و اشتغال ایجاد شود؛ همچنین بحث کاهش آلودگی هوا و کاهش آلایندهها و بی نیازی کشور از واردات آهن قراضه با توجه به اینکه صنعت فولاد رو به رشدی داریم و بحث افزایش ایمنی و توسعه بازار برای خودروسازهای داخلی میتواند از این کار اتفاق افتد.
شاه جویی با تاکید بر اینکه واردات خودرو میتواند به رقابتیتر شدن بازار و شکستن انحصار خودروسازهای داخلی کمک کند گفت: نکته دیگر این است که اگر بخواهیم این اتفاق بدون وارد کردن فشار ارزی به کشور صورت گیرد، باید واردات به صادرات گره بخورد.
او ادامه داد: در حال حاضر صادرات خودرو یا نداریم و یا خیلی کم است و میتوانیم با ایجاد بستری برای صادرات قطعات خودرو که در تولید برخی از آنها، مزیتهایی به واسطه نیروی کار ارزان، داشتن منابع طبیعی و انرژی ارزان، میتوانیم واردات را مشروط به صادرات قطعه کنیم.
این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر یانکه باید زیرساخت صادرات را فراهم کنیم، گفت: به طور مثال شبکه فروش و خدمات پس از فروش ایجاد و روی تبلیغات برند کار کنیم. اینکه کشور به سمت این رود که خودروسازها در تولید محصولات با کیفیتتر عمل کنند و همین باکیفیتتر کردن محصولات و کنار گذاشتن محصولات قدیمی در خودروسازها میتواند باعث سرریز شدن فناوری و تولید خودروهای داخلی شود و اساسا کیفیت صنعت را در کشور افزایش دهد.
او با بیان اینکه آزادسازی واردات خودرو میتواند مزایای زیادی هم برای مردم و هم خودروساز داشته باشد، گفت: استفاده مردم از این طرح این است که خودروهای به روزتری وارد کشور میشود و بازار خودرو رقابتیتر شده و خودرو ارزانتر میشود. دولت هم میتواند با واردات درآمدی کسب کند، مسئله این است که باید ارزی مورد نیاز نباشد و با همان ارز حاصل از صادرات خودروهای داخلی صورت گیرد و به اسقاط خودروهای فرسوده گره بخورد.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه واردات خودرو مشروط بر اینکه فشار ارزی به کشور وارد نکند، میتواند فواید و مزایایی داشته باشد، گفت: از مزایای واردات خودرو به کشور میتوان به کاهش قیمت خودروهای وارداتی و متاثر شدن بازار خودروهای داخلی از این کاهش قیمت اشاره کرد.
او بیان کرد: همانطور که در گذشته اتفاق افتاد، گره زدن واردات خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده میتواند منجر به این شود که مراکز اسقاط خودروهای فرسوده رونق پیدا کند و اشتغال ایجاد شود؛ همچنین بحث کاهش آلودگی هوا و کاهش آلایندهها و بی نیازی کشور از واردات آهن قراضه با توجه به اینکه صنعت فولاد رو به رشدی داریم و بحث افزایش ایمنی و توسعه بازار برای خودروسازهای داخلی میتواند از این کار اتفاق افتد.
شاه جویی با تاکید بر اینکه واردات خودرو میتواند به رقابتیتر شدن بازار و شکستن انحصار خودروسازهای داخلی کمک کند گفت: نکته دیگر این است که اگر بخواهیم این اتفاق بدون وارد کردن فشار ارزی به کشور صورت گیرد، باید واردات به صادرات گره بخورد.
او ادامه داد: در حال حاضر صادرات خودرو یا نداریم و یا خیلی کم است و میتوانیم با ایجاد بستری برای صادرات قطعات خودرو که در تولید برخی از آنها، مزیتهایی به واسطه نیروی کار ارزان، داشتن منابع طبیعی و انرژی ارزان، میتوانیم واردات را مشروط به صادرات قطعه کنیم.
این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر یانکه باید زیرساخت صادرات را فراهم کنیم، گفت: به طور مثال شبکه فروش و خدمات پس از فروش ایجاد و روی تبلیغات برند کار کنیم. اینکه کشور به سمت این رود که خودروسازها در تولید محصولات با کیفیتتر عمل کنند و همین باکیفیتتر کردن محصولات و کنار گذاشتن محصولات قدیمی در خودروسازها میتواند باعث سرریز شدن فناوری و تولید خودروهای داخلی شود و اساسا کیفیت صنعت را در کشور افزایش دهد.
او با بیان اینکه آزادسازی واردات خودرو میتواند مزایای زیادی هم برای مردم و هم خودروساز داشته باشد، گفت: استفاده مردم از این طرح این است که خودروهای به روزتری وارد کشور میشود و بازار خودرو رقابتیتر شده و خودرو ارزانتر میشود. دولت هم میتواند با واردات درآمدی کسب کند، مسئله این است که باید ارزی مورد نیاز نباشد و با همان ارز حاصل از صادرات خودروهای داخلی صورت گیرد و به اسقاط خودروهای فرسوده گره بخورد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها