آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۴۲۶۰
۱۷:۵۰
۱۴۰۰/۰۷/۱۰
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه خودرو تهران

پنج درصد مردم از واردات خودرو سود می برند

پدال نیوز- این روزها که شورای نگهبان با چند ایراد قصد دارد وارد کردن خودرو به کشور را آزاد کند، بازار خودرو به گفته کارشناسان آشفته شده و فروشندگان خودرو را نگران کرده است که این بازار افسارگسیخته را چگونه قرار است که دوباره کنترل کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در این باره به خبرنگار «عصرخودرو» گفت: با اینکه بارها قبلا در این مملکت ثابت شده است که تا دقیقه نود و نه نمی شود هیچ مصوبه ای را قطعی دانست اما باز هم با مطرح شدن آزادسازی واردات خودرو، بازار خودرو به هم ریخته است در واقع بازار خودرو خراب شده است، بازار به هم ریخته، متقاضی که بخواهد بالای یک میلیارد هزینه کند پا پس کشیده، تولیدات داخلی در حال بالا کشیدن خود هستند و مردم و نمایشگاه دارها سردرگم شدند.

او در ادامه درباره اینکه یکی از دستاوردهای واردات خودرو همان رقابت است و بالا رفتن کیفیت خودروهای داخلی، اضافه کرد: الان در این مرحله تولیدات داخلی چرا باید به کیفیت اهمیت دهند؟ یعنی تا قبل از اینکه حرف از آزادسازی خودروها نبود جان و مال مردم بی‌ارزش بود؟ بازار رقابت در صورتی معنا پیدا می کند که صفر تا صد یک خودرو در کشور خودش تولید شود و کیفیتش تضمین شود نه اینکه با دست و پا زدن باز هم نصف ابزار آن وارداتی دست دو و سه کشورهای ضعیف باشد.

کرمی واردات خودرو را نه تنها به نفع مردم می داند بلکه می گوید: نمایشگاهی ها هم از این واردات سهمی نخواهند داشت و پنج درصد جامعه سود کلانی خواهند کرد که آن هم همان آقازاده ها هستند که اگر واردات خودرو هم اتفاق نیفتد آن‌ها قدرت وارد کردن دارند.

کرمی ضمن اشاره به اینکه این شرایط باعث شده است نمایشگاه دارها بیشتر به دست دوم فروش تبدیل شوند گفت: از بس بی نظمی وجود دارد و هر که ساز خودش را می زند، یک سری می گویند با برگ سبز وارد کنید کافی است، عده ای می گویند حتما باید سند داشته باشد که تقریبا نود درصد از نمایشگاهی ها به خرید و فروش خودروهای دست دوم روی آورده اند و واقعا نمی دانند باید چه تصمیمی بگیرند که درست باشد.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران گفت: تا زمانی که در کشور ما یک قانون مصوب و کتبی نشده و آقایان با خودشان به نتیجه نرسیدند و در واقع رای نهایی صادر نشده است، به نظر من ابلاغ آن و هیاهو ایجاد کردن هیچ دست آوردی جز آشفتگی بازار ندارد و همین آشفتگی باعث می شود قیمت همین خودروی داخلی با قیمت دلار نوسان پیدا کند و اتفاقا به بی نظمی ها دامن بزند و نه تنها مردم خوشحال نباشند که گشایشی حاصل می شود که اتفاقا نگران‌تر و سردرگم‌تر هم می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو