آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۳۶۰۸
۱۱:۲۸
۱۴۰۰/۰۶/۱۵
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران:

عرضه روغن موتور بازهم کاهش یافت

پدال نیوز- رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران اظهار داشت: با اینکه قیمت روغن موتور چه برای خودروهای بنزینی و چه دیزلی ۴۱ درصد افزایش یافته است، اما کارخانه‌ها بازهم عرضه را کمتر کرده‌اند و یا محصولات خود را در کنار روغن خوردو به صورت تحمیلی می‌فروشند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، داوود سعادتی‌نژاد در مورد وضعیت بازار روغن موتور اظهار کرد: متاسفانه با اینکه قیمت روغن موتور چه برای خودروهای بنزینی و چه دیزلی 41 درصد افزایش یافته است، اما  کارخانه‌ها بازهم عرضه را کمتر کرده‌اند و یا محصولات خود را در کنار روغن خوردو به صورت تحمیلی می‌فروشند. اینها موانع است که خود کارخانه‌دارها ایجاد می‌کنند و مشکلات بیشتری را هم در سطح بازار به وجود آورده‌اند.

وی افزود: فروش تحمیلی کالا باعث می‌شود که مشکلات زیادی برای واحدهای صنفی و مردم به وجود بیاید، کارخانه‌ها خود عرضه را کم کرده‌اند و در عین حال فروش تحمیلی دارند برای مثال می‌گویند در کنار هر یک کارتن روغن موتور باید 5 کارتن ضد یخ ببرید. امیدواریم کارخانه‌ها سطح عرضه را زیاد کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران تصریح کرد: کارخانه‌دارها تقاضای 80 درصد افزایش قیمت داشتند اما با 41 درصد آن موافقت شد، به نظر می‌رسد که علت کاهش سطح عرضه نیز همین موضوع باشد تا تغییر قیمت دوباره اعمال شود. خودروهای سنگین در بندرگاه سهمیه لاستیک و روغن می‌گیرند اما برای واحدهای تعویض روغن که در سطح شهر کار می‌کنند مشکل به وجود آمده است.

وی همچنین اضافه کرد: آقای تابش در یک مصاحبه گفته بودند که سازمان حمایت دخالتی در قیمت‌گذاری روغن موتور ندارد اما معاون ایشان با افزایش 41 درصدی قیمت موافقت کرده بودند. تنها نهادی که می‌تواند در مورد این کار کارخانه‌دارها ورود کند سازمان حمایت و همینطور ستاد تنظیم بازار هستند. ما از طرف اتحادیه مکاتبات لازم را با سازمان حمایت و سازمان صمت انجام داده‌ایم ولی هنوز به ما پاسخی داده نشده است.

سعادتی‌نژاد در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بازار لاستیک گفت: بازار لاستیک در آرامش است و مشکلی از نظر توزیع وجود ندارد، قیمت‌ها هم متناسب است. ولی باز کارخانه‌ها درخواست افزایش قیمت 15 درصدی کرده‌اند. متاسفانه با این حرف‌ها بازار متشنج می‌شود، بازار الان کشش این افزایش قیمت را ندارد. ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت باید در این مورد تصمیم بگیرند اما وقتی بازار اشباع است و حتی لاستیک‌های 2019 و 2020 هم در انبار هستند مسلما چنین تصمیمی به صلاح نیست و دلیلی برای افزایش قیمت نیست. ممکن است کارخانه‌ها با این اقدام بخواهند که بازار را تحریک کنند تا فروش خود را افزایش دهند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر