آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۳۴۶۵
۱۱:۱۳
۱۴۰۰/۰۶/۰۸

ایجاد صف در جایگاه‌های سوخت به دلیل خرابی سامانه هوشمند سوخت

پدال نیوز- یک مقام مسئول گفت: اعتقاد نداشتن وزارت نفت به دانش بومی، دلیل ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسدالله قلیزاده رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده های نفتی سراسر کشور بیان کرد: یکی از عوامل ایجاد صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت، خرابی کارتخوان‌های سوخت است. از اوایل سال قبل با معضل خرابی‌های مکرر کارتخوان‌های سوخت مواجه هستیم که در برخی ماه‌ها بیش از حد بوده است.

او افزود: منظور از کارتخوان‌ها، تجهیزات مربوط به سامانه هوشمند سوخت است که به دلیل مستهلک شدن، گرما و استفاده ناصحیح مردم از این تجهیزات نصب شده روی تلمبه‌های جایگاه‌های سوخت، آمار خرابی‌ها بیشتر شده و تکرار خرابی در چند روز پس از تعویض نیز بالاست. همین امر موجب از کار افتادن برخی نازل‌های جایگاه‌ها می‌شود و در نتیجه، ظرفیت نازل‌های سالم جایگاه‌ها کمتر شده و مردم در صف‌ها منتظر می‌مانند.

قلیزاده ادامه داد: این مشکل را به مسئولان نفتی و مراجع ذیصلاح دیگر اطلاع داده ایم و جلساتی برگزار کردیم که برخی تلاش‌ها در جهت بهبود شرایط انجام شده، اما مشکل همچنان باقیست. البته اصلی‌ترین کم کاری توسط وزارت نفت در این سال‌ها، عدم توجه به بومی سازی این تجهیزات به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بوده است.

رئیس صنف جایگاهداران کشور تاکید کرد: نگاه به خارج از کشور همواره در تمامی عرصه‌ها ما را با مشکل مواجه کرده است، در حالی که اگر اعتقاد به دانش بومی داشتند، می‌توانستند از سال‌ها قبل مشکل را حل کنند و امروز مردم اذیت نشوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور در ادامه گفت: جایگاهداران هم از این شرایط ناراضی هستند چرا که این خرابی‌ها هم موجب عدم النفع جایگاهداران و هم موجب اعتراض مردم می‌شود؛ در صورتی که جایگاهداران نمی‌توانند دخل و تصرفی در رفع مشکل داشته باشند و مسئولان پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت باید برای حل مشکل تلاش کنند.

تاثیر تعطیلات کرونایی اخیر بر توزیع سوخت
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور، در پایان با اشاره به آمار توزیع سوخت در روز‌های تعطیلات کرونایی اخیر، گفت: در اوایل هفته با افزایش فروش سوخت تا 15 درصد مواجه بودیم. بیشترین مراجعات مسافران برای خروج از شهر‌ها نیز متعلق به تهران بود، اما در روز‌های میانی هفته، در برخی استان‌ها تا 25 درصد کاهش فروش نسبت به روز‌های قبل اتفاق افتاد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر