کد خبر:
۱۴۳۰۵۲ ۱۰:۱۲
۱۴۰۰/۰۵/۲۰
عضو اتاق بازرگانی تهران خبر داد
خودروسازان از وزارت بهداشت واکسن میخرند
پدال نیوز: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران میگوید در جریان توافقی که میان وزارت بهداشت و گروه خودروسازی سایپا نهایی شده، خودروسازان و قطعه سازان برای واکسیناسیون نیروهایشان واکسن خواهند خرید.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ هرچند روند واکسیناسیون علیه کرونا در ایران از زمستان سال گذشته آغاز شده اما به دلیل کندی در تامین واکسن، در ماههای ابتدایی سرعت واکسیناسیون پایین بود و در روزهای اخیر این روند سرعت بیشتری گرفته است.
وزارت بهداشت از ابتدا اعلام کرده بود که هیچ واکسیناسیون خارج از برنامهای در کشور وجود ندارد و تمام افراد بر اساس سن یا وضعیت سلامتشان در چارچوب سند ملی واکسیناسیون ثبت نام خواهند شد و به شکل کاملا رایگان واکسن دریافت میکنند.
در هفتههای گذشته، وزارت بهداشت حداقل سن موردنیاز برای واکسیناسیون کشوری را تا متولدین ۱۳۴۹ به قبل کاهش داده است. در کنار آن در برخی استانها، میانگین سنی دریافت واکسن پایینتر آمده و برخی بیماران خاص و برخی گروههای شغلی نیز در فهرست دریافت واکسن قرار گرفتهاند.
این برنامه ریزی در حالی صورت گرفته که بخش خصوصی نیز توانست اولین محموله واکسن خود را به کشور وارد کند و آن در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد. پیش از این بنا بود حدود ۶ میلیون دوز واکسن از سوی بخش خصوصی وارد کشور شده و برای واکسیناسیون فعالان خطوط تولید در اختیار صاحبان مشاغل قرار گیرد و آنها با پرداخت بهای آن، نیروهای خود را واکسینه کنند.
با وجود آنکه این طرح لااقل تاکنون پیگیری نشده حالا به نظر میرسد در چارچوب برنامهای جدید، خودروسازان توانستهاند از وزارت بهداشت واکسنهایی جدید بخرند و در آینده نزدیک برای تزریق آن به نیروهایشان اقدام کنند.
محمدرضا نجفی منش – عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران – با اعلام این خبر به سایت این اتاق گفته است: پیرو تفاهمنامه همکاری میان شرکت سایپا با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون فوری کارکنان شرکتهای قطعهسازی و خودروسازی کشور، قرار است ۲۰۰ هزار دز واکسن به این بخش تخصیص داده شود.
او گفت: واکسنهای تزریقی در این بخش احتمالاً از نوع واکسن برکت بوده و کارفرمایان قرار است هر دز واکسن برکت را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان از وزارت بهداشت خریداری کنند تا به طور رایگان به کارکنان آنها تزریق شود.
به گفته نجفی منش، قرار است تا ۲۴ مردادماه لیستهای ارسالی از سوی انجمنها و شرکتها به وزارت بهداشت ارائه شود.
هرچند این خبر هنوز از سوی سایر نهادها رسما تایید نشده اما به نظر میرسد در صورت اجرایی شدن مسیری جدید برای واکسیناسیون خارج از نوبت و با پرداخت بهای آن از سوی صاحبان مشاغل را باز خواهد کرد، موضوعی که لااقل تاکنون مجوزی در این رابطه صادر نشده بود.
منبع: ایسنا
وزارت بهداشت از ابتدا اعلام کرده بود که هیچ واکسیناسیون خارج از برنامهای در کشور وجود ندارد و تمام افراد بر اساس سن یا وضعیت سلامتشان در چارچوب سند ملی واکسیناسیون ثبت نام خواهند شد و به شکل کاملا رایگان واکسن دریافت میکنند.
در هفتههای گذشته، وزارت بهداشت حداقل سن موردنیاز برای واکسیناسیون کشوری را تا متولدین ۱۳۴۹ به قبل کاهش داده است. در کنار آن در برخی استانها، میانگین سنی دریافت واکسن پایینتر آمده و برخی بیماران خاص و برخی گروههای شغلی نیز در فهرست دریافت واکسن قرار گرفتهاند.
این برنامه ریزی در حالی صورت گرفته که بخش خصوصی نیز توانست اولین محموله واکسن خود را به کشور وارد کند و آن در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد. پیش از این بنا بود حدود ۶ میلیون دوز واکسن از سوی بخش خصوصی وارد کشور شده و برای واکسیناسیون فعالان خطوط تولید در اختیار صاحبان مشاغل قرار گیرد و آنها با پرداخت بهای آن، نیروهای خود را واکسینه کنند.
با وجود آنکه این طرح لااقل تاکنون پیگیری نشده حالا به نظر میرسد در چارچوب برنامهای جدید، خودروسازان توانستهاند از وزارت بهداشت واکسنهایی جدید بخرند و در آینده نزدیک برای تزریق آن به نیروهایشان اقدام کنند.
محمدرضا نجفی منش – عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران – با اعلام این خبر به سایت این اتاق گفته است: پیرو تفاهمنامه همکاری میان شرکت سایپا با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون فوری کارکنان شرکتهای قطعهسازی و خودروسازی کشور، قرار است ۲۰۰ هزار دز واکسن به این بخش تخصیص داده شود.
او گفت: واکسنهای تزریقی در این بخش احتمالاً از نوع واکسن برکت بوده و کارفرمایان قرار است هر دز واکسن برکت را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان از وزارت بهداشت خریداری کنند تا به طور رایگان به کارکنان آنها تزریق شود.
به گفته نجفی منش، قرار است تا ۲۴ مردادماه لیستهای ارسالی از سوی انجمنها و شرکتها به وزارت بهداشت ارائه شود.
هرچند این خبر هنوز از سوی سایر نهادها رسما تایید نشده اما به نظر میرسد در صورت اجرایی شدن مسیری جدید برای واکسیناسیون خارج از نوبت و با پرداخت بهای آن از سوی صاحبان مشاغل را باز خواهد کرد، موضوعی که لااقل تاکنون مجوزی در این رابطه صادر نشده بود.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش