جزئیات واژگونی اتوبوس در محور هراز
پدال نیوز: مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حملونقل جادهای اعلام کرد که علت تامه تصادف اتوبوس مسافران در محور هراز عدم توجه راننده به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خوابآلودگی او بوده که در این زمینه راننده مادامالعمر ممنوع الخدمات خواهد شد و با شرکت حملونقلی مورد نظر به دلیل تخلفات متعدد در این سفر برخورد جدی خواهد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، بامداد چهارشنبه (30 تیر ماه) اتوبوس اسکانیا در محور هراز واژگون شد که در همان ساعات اولیه زکریا اشکیود -سخنگوی اورژانس استان مازندران از کشته شدن سه مسافر و 39 مصدوم در این حادثه خبر داد.
فرهاد صالحیان - مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حملونقل جادهای- درباره جزئیات این حادثه و بررسی علل بروز آن در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: اتوبوس مورد نظر اتوبوس اسکانیای صفرکیلومتر بود که ساعت 22:30 از اسلامشهر تهران به مقصد گرگان سفر خود را آغاز کرد و در این مسافت 412 کیلومتری با تعداد مسافر 10 نفر صورت وضعیت خود را دریافت کرد اما در ساعت 03:35 دقیقه بامداد چهارشنبه (30 تیر ماه) در محور هراز محدوده پنجاب در مسیر پیچ راستگرد از جاده خارج و به نیوجرسی سمت چپ برخورد کرد و متاسفانه واژگون شد.
وی افزود: این اتوبوس تنها قبل از این شش بار سفر کرده بود و در این سفر مسافرانی که کمربند بسته بودند از این حادثه جان سالم به در بردند. البته در این اتوبوس تخلفات بسیاری از سوی راننده و شرکت حملونقلی موردنظر رخ داده؛ چرا که براساس پروتکلهای بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا حداکثر ظرفیت مجاز این اتوبوس برای پذیرش مسافر 22 نفر بود؛ در حالی که در هنگام حادثه 43 نفر مسافر (با راننده) در این اتوبوس حضور داشتند.
مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حملونقل جادهای ادامه داد: بر این اساس مسلما راننده به صورت مادمالعمر ممنوعالخدمات خواهد شد و با شرکت خاطی به صورت جدی برخورد خواهیم کرد؛ چرا که به غیر از تخلفات مذکور در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی، تابلو اطلاعرسانی برای مسافران در اتوبوس نصب نشده بود. اگر مسافران میخواستند مشکلی را با شرکت حملونقلی مذکور در میان بگذارند باید از طریق این تابلو و شماره تماسی که در آن درج شده بود این کار را انجام میدادند اما اساساً تابلویی در کار نبود.
صالحیان اضافه کرد: در این اتوبوس چکلیست و مهر مدیر فنی درج نشده بود و این هم یکی دیگر از تخلفاتی است که راننده و شرکت حملونقلی مورد نظر باید به خاطر آن مورد مواخذه قرار گیرند و نسبت به آن پاسخگو باشند.
وی گفت: این اتوبوس با 10 نفر صورت وضعیت خود را دریافت کرده و از اسلامشهر سفر خود را شروع کرده است اما نهایتا با 43 مسافر واژگون شده است. جالبتر اینکه این اتوبوس هنگامی که در پلیسراه جاجرود دقیقا دو ساعت و سی و پنج دقیقه بعد از حرکت ثبت ساعت کرده، 43 نفر در اتوبوس بودند و دو ساعت بعد هم این تصادف اتفاق افتاده است. البته مسافران بایستی در چنین شرایطی از طریق تلفن گویا و سامانه پیامکی یا اپلیکیشن 141 به ما گزارش میدادند تا جلوی این تخلف گرفته شود؛ چرا که اگر از بروز این تخلف خبر داشتیم مسلما بایستی 25 نفر از مسافران در پلیسراه جاجرود از اتوبوس پیاده میشدند و از طریق شرکت حملونقلی خاطی، اتوبوس جایگزین برای آنها میگرفتیم.
فرهاد صالحیان - مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حملونقل جادهای- درباره جزئیات این حادثه و بررسی علل بروز آن در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: اتوبوس مورد نظر اتوبوس اسکانیای صفرکیلومتر بود که ساعت 22:30 از اسلامشهر تهران به مقصد گرگان سفر خود را آغاز کرد و در این مسافت 412 کیلومتری با تعداد مسافر 10 نفر صورت وضعیت خود را دریافت کرد اما در ساعت 03:35 دقیقه بامداد چهارشنبه (30 تیر ماه) در محور هراز محدوده پنجاب در مسیر پیچ راستگرد از جاده خارج و به نیوجرسی سمت چپ برخورد کرد و متاسفانه واژگون شد.
وی افزود: این اتوبوس تنها قبل از این شش بار سفر کرده بود و در این سفر مسافرانی که کمربند بسته بودند از این حادثه جان سالم به در بردند. البته در این اتوبوس تخلفات بسیاری از سوی راننده و شرکت حملونقلی موردنظر رخ داده؛ چرا که براساس پروتکلهای بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا حداکثر ظرفیت مجاز این اتوبوس برای پذیرش مسافر 22 نفر بود؛ در حالی که در هنگام حادثه 43 نفر مسافر (با راننده) در این اتوبوس حضور داشتند.
مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حملونقل جادهای ادامه داد: بر این اساس مسلما راننده به صورت مادمالعمر ممنوعالخدمات خواهد شد و با شرکت خاطی به صورت جدی برخورد خواهیم کرد؛ چرا که به غیر از تخلفات مذکور در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی، تابلو اطلاعرسانی برای مسافران در اتوبوس نصب نشده بود. اگر مسافران میخواستند مشکلی را با شرکت حملونقلی مذکور در میان بگذارند باید از طریق این تابلو و شماره تماسی که در آن درج شده بود این کار را انجام میدادند اما اساساً تابلویی در کار نبود.
صالحیان اضافه کرد: در این اتوبوس چکلیست و مهر مدیر فنی درج نشده بود و این هم یکی دیگر از تخلفاتی است که راننده و شرکت حملونقلی مورد نظر باید به خاطر آن مورد مواخذه قرار گیرند و نسبت به آن پاسخگو باشند.
وی گفت: این اتوبوس با 10 نفر صورت وضعیت خود را دریافت کرده و از اسلامشهر سفر خود را شروع کرده است اما نهایتا با 43 مسافر واژگون شده است. جالبتر اینکه این اتوبوس هنگامی که در پلیسراه جاجرود دقیقا دو ساعت و سی و پنج دقیقه بعد از حرکت ثبت ساعت کرده، 43 نفر در اتوبوس بودند و دو ساعت بعد هم این تصادف اتفاق افتاده است. البته مسافران بایستی در چنین شرایطی از طریق تلفن گویا و سامانه پیامکی یا اپلیکیشن 141 به ما گزارش میدادند تا جلوی این تخلف گرفته شود؛ چرا که اگر از بروز این تخلف خبر داشتیم مسلما بایستی 25 نفر از مسافران در پلیسراه جاجرود از اتوبوس پیاده میشدند و از طریق شرکت حملونقلی خاطی، اتوبوس جایگزین برای آنها میگرفتیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش