انتشار آمار خودروهای فاقد معایته فنی
پدال نیوز: مدیر روابط عمومی مراکز معاینه فنی پایتخت توضیحاتی را در خصوص شائبات ایجاد شده عنوان کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، گویا در خصوص وضعیت معاینه فنی در پایتخت با بیان
اینکه معاینه فنی الگوبرداری از تستهای ایمنی و آلایندگی کشورهای مدرن
اروپایی است، گفت: معاینه فنی اهرم حاکمیت است تا وضعیت ایمنی و آلایندگی
خودروها مداوم رصد شود.
وی با بیان اینکه حاکمیت باید مداوم بر روی خودروها نظارت کند تا خودروها استاندارد خود را از دست ندهند گفت: شهرداری تهران سالهای متمادی توسعه کمی و کیفی مراکز معاینه فنی خود را در دستور کار قرار داده و نرم افزار سامانه مدیریت تحت وب را در مراکز 14 گانه معاینه فنی فعال کرده است و تمام اطلاعات خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردهاند در این بانک اطلاعاتی موجود است.
وی با بیان اینکه از چهار سال پیش که زمزمههای اخذ معاینه فنی بدون حضور خودرو مطرح شد، شهرداری تهران تمام مراکز خود را مجهز به دوربین کرده است، گفت: تمامی فرایند پذیرش و سالن تستها مجهز به دوربینهای مداربسته است و تا زمانی که دوربین در مرحله پذیرش پلاک خودرو را ثبت نکند اطلاعات در سامانه نرم افزاری ثبت نمیشود.
وی در خصوص تستهای آلایندگی نیز گفت: اعدادی که در خصوص رد یا قبول خودرو در تست آلایندگی از سوی سازمان محیط زیست اعلام شده و رد یا قبول خودرو بر اساس این تست است. وی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر عدم معاینه خودروهای دارای استاندارد یورو2 گفت: کلاس یورو مربوط به پروسه تولید خودرو است و از معاینه فنی مجزاست.
وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر امکانات قدیمی معاینه فنی گفت: هر فردی میتواند در گوگل سرچ کند و شباهت و تطابق تجهیزات مراکز معاینه فنی شهر تهران با کشورهای مدرن اروپایی را ببینند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 280 هزار خودرو در تهران معاینه شدهاند گفت: با این حال حدود سه میلیون دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی هستند و بر این اساس میتوان گفت که 80 درصد خودروهای متردد در پایتخت فاقد معاینه فنی هستند.
وی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر دودزا بودن خودروهایی که معاینه فنی نیز دارند گفت:معاینه فنی اهرم حاکمیتی است تا وضعیت خودرو رصد شود و برخی کشورهای دنیا رانندگان موظفند هر سه ماه یکبار خودروهای خود را کنترل کنند و قطعا خودرویی که از مرکز معاینه فنی با نمره قبولی خارج میشود آن لحظه مشکلی ندارد اما ممکن است پس از آن دچار مشکلاتی شود.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران، وزارت کشور، پلیس و محیط زیست تکلیف قانونی نظارت بر مراکز معاینه فنی را دارد، گفت: اگر شائباتی مبنی بر اخذ معاینه فنی بدون حضور خودرو مطرح میشود این سه ارگان باید پاسخگو باشند اما در تهران سعی کردیم با افزایش نظارت مکانیزه این تخلفات را به صفر کاهش دهیم.
منبع: ایسنا
وی با بیان اینکه حاکمیت باید مداوم بر روی خودروها نظارت کند تا خودروها استاندارد خود را از دست ندهند گفت: شهرداری تهران سالهای متمادی توسعه کمی و کیفی مراکز معاینه فنی خود را در دستور کار قرار داده و نرم افزار سامانه مدیریت تحت وب را در مراکز 14 گانه معاینه فنی فعال کرده است و تمام اطلاعات خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردهاند در این بانک اطلاعاتی موجود است.
وی با بیان اینکه از چهار سال پیش که زمزمههای اخذ معاینه فنی بدون حضور خودرو مطرح شد، شهرداری تهران تمام مراکز خود را مجهز به دوربین کرده است، گفت: تمامی فرایند پذیرش و سالن تستها مجهز به دوربینهای مداربسته است و تا زمانی که دوربین در مرحله پذیرش پلاک خودرو را ثبت نکند اطلاعات در سامانه نرم افزاری ثبت نمیشود.
وی در خصوص تستهای آلایندگی نیز گفت: اعدادی که در خصوص رد یا قبول خودرو در تست آلایندگی از سوی سازمان محیط زیست اعلام شده و رد یا قبول خودرو بر اساس این تست است. وی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر عدم معاینه خودروهای دارای استاندارد یورو2 گفت: کلاس یورو مربوط به پروسه تولید خودرو است و از معاینه فنی مجزاست.
وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر امکانات قدیمی معاینه فنی گفت: هر فردی میتواند در گوگل سرچ کند و شباهت و تطابق تجهیزات مراکز معاینه فنی شهر تهران با کشورهای مدرن اروپایی را ببینند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 280 هزار خودرو در تهران معاینه شدهاند گفت: با این حال حدود سه میلیون دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی هستند و بر این اساس میتوان گفت که 80 درصد خودروهای متردد در پایتخت فاقد معاینه فنی هستند.
وی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر دودزا بودن خودروهایی که معاینه فنی نیز دارند گفت:معاینه فنی اهرم حاکمیتی است تا وضعیت خودرو رصد شود و برخی کشورهای دنیا رانندگان موظفند هر سه ماه یکبار خودروهای خود را کنترل کنند و قطعا خودرویی که از مرکز معاینه فنی با نمره قبولی خارج میشود آن لحظه مشکلی ندارد اما ممکن است پس از آن دچار مشکلاتی شود.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران، وزارت کشور، پلیس و محیط زیست تکلیف قانونی نظارت بر مراکز معاینه فنی را دارد، گفت: اگر شائباتی مبنی بر اخذ معاینه فنی بدون حضور خودرو مطرح میشود این سه ارگان باید پاسخگو باشند اما در تهران سعی کردیم با افزایش نظارت مکانیزه این تخلفات را به صفر کاهش دهیم.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش