کد خبر:
۱۴۲۲۷۰ ۱۷:۲۲
۱۴۰۰/۰۴/۱۹
زیان خودروسازان برای تولید هر خودرو ۶۰ میلیون تومان است!
پدال نیوز: رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور گفت: امروز تولید هر خودروی جدید با زیانی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای خودروساز همراه است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات تولید قطعه در کشور، گفت: خودروسازان و قطعه سازان بعد از تحریم کمر همت بستند تا این صنعت را سرپا نگه دارند، اما متاسفانه با مشکلات جدی مواجه شدند. متاسفانه مطالبات قطعه سازان هر روز در حال افزایش است و اکنون این مطالبات به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور با بیان اینکه این ظرفیت در کشور وجود دارد که اگر خودرویی وارد کشور شد، میتوانیم قطعات آن را در داخل تولید کنیم، ادامه داد: چند وقت است که واردات خودروهای مونتاژی در کشور رونق گرفته است و قطعه سازان این آمادگی را دارند حتی برای این خودروها، قطعه تولید کنند.
نجفی منش معتقد است اگر پول قطعه سازان سر وقت پرداخت شود و دولت نیز در قیمت گذاری (چه ارز و چه خودرو) دخالت نکند، شرکتهای قطعه ساز می توانند اقدام به داخلی سازی قطعات تا مرز ۹۰ درصد کنند و مشکلی در این کار وجود ندارد.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور با بیان اینکه بارها در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو هشدار داده بودیم اما گوش شنوایی وجود ندارد و این روال همچنان ادامه داد و باعث افزایش ضرر و زیان خودروساز و قطعه ساز شده است، گفت: در ماههای گذشته بارها هشدار داده بودیم که تاکید بر قیمتگذاری دستوری خودرو شرایط را در این بخش به شدت دشوار میکند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ یک از تصمیمگیران، جرات اتخاذ تصمیمی جدید در خصوص قیمت گذاری دستوری ندارد، گفت: این موضوع کار را به جایی رسانده که امروز تولید هر خودرو جدید با زیانی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان مواجه شده است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور با بیان اینکه این ظرفیت در کشور وجود دارد که اگر خودرویی وارد کشور شد، میتوانیم قطعات آن را در داخل تولید کنیم، ادامه داد: چند وقت است که واردات خودروهای مونتاژی در کشور رونق گرفته است و قطعه سازان این آمادگی را دارند حتی برای این خودروها، قطعه تولید کنند.
نجفی منش معتقد است اگر پول قطعه سازان سر وقت پرداخت شود و دولت نیز در قیمت گذاری (چه ارز و چه خودرو) دخالت نکند، شرکتهای قطعه ساز می توانند اقدام به داخلی سازی قطعات تا مرز ۹۰ درصد کنند و مشکلی در این کار وجود ندارد.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور با بیان اینکه بارها در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو هشدار داده بودیم اما گوش شنوایی وجود ندارد و این روال همچنان ادامه داد و باعث افزایش ضرر و زیان خودروساز و قطعه ساز شده است، گفت: در ماههای گذشته بارها هشدار داده بودیم که تاکید بر قیمتگذاری دستوری خودرو شرایط را در این بخش به شدت دشوار میکند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ یک از تصمیمگیران، جرات اتخاذ تصمیمی جدید در خصوص قیمت گذاری دستوری ندارد، گفت: این موضوع کار را به جایی رسانده که امروز تولید هر خودرو جدید با زیانی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان مواجه شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها