کد خبر:
۱۴۲۲۵۷ ۱۲:۳۴
۱۴۰۰/۰۴/۱۹
جریمه یک میلیارد دلاری برای خودروسازان آلمانی/
بنز بقیه را لو داد و از جریمه گریخت
پدال نیوز: اتحادیه اروپا، خودروسازان آلمانی به جز بنز را به خاطر تبانی یک میلیارد دلار جریمه کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، اتحادیه اروپا خودروسازان آلمانی از جمله بی ام و، فولکس واگن، آئودی و پورشه را به خاطر تبانی در محدود کردن توسعه فناوری کاهش آلایندگی خودروها به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. در این مسیر بنز به خاطر لو دادن همکاری این خودروسازان از جریمه گریخت.
مارگارت وستاگر، دبیر سازمان مقابله با انحصار اتحادیه اروپا با اعلام خبر اعمال چنین جریمه سنگینی علیه خودروسازان آلمانی گفت: در حالی که این خودروسازان به فناوری کاهش آلایندگی دسترسی داشتند، اما با هم دست به یکی کرده و خودروهای با آلایندگی کمتر به بازار عرضه نکردند و از این طریق جلوی دسترسی مردم به خودروهای پاکتر را گرفتند.
اصل جریمه 875 میلیون یورو اعلام شده و وستاگر در این زمینه میگوید: کارخانهها به طور طبیعی با یکدیگر در راستای ارائه خودروهای با آلایندگی پایینتر رقابت کنند، اما این خودروسازان به شکلی عامدانه از رقابت در این مسیر خودداری کرده و در حالی دست به این اقدام زدند که میتوانستند خودروهای با آلایندگی پایینتر عرضه کنند.
این مقام اروپایی مدعی است؛ این خودروسازان بین سالهای 2009 و 2014 و در طول برگزاری نشستهای فنی موسوم به چرخه پنج اقدامات خود برای تبانی در زمینه متوقف کردن توسعه فناوریهای مرتبط با کاهش آلایندگی نیتروژن اکسید در خودروهای دیزل خود را هماهنگ میکردند.
منبع: فارس
انتهای پیام/
مارگارت وستاگر، دبیر سازمان مقابله با انحصار اتحادیه اروپا با اعلام خبر اعمال چنین جریمه سنگینی علیه خودروسازان آلمانی گفت: در حالی که این خودروسازان به فناوری کاهش آلایندگی دسترسی داشتند، اما با هم دست به یکی کرده و خودروهای با آلایندگی کمتر به بازار عرضه نکردند و از این طریق جلوی دسترسی مردم به خودروهای پاکتر را گرفتند.
اصل جریمه 875 میلیون یورو اعلام شده و وستاگر در این زمینه میگوید: کارخانهها به طور طبیعی با یکدیگر در راستای ارائه خودروهای با آلایندگی پایینتر رقابت کنند، اما این خودروسازان به شکلی عامدانه از رقابت در این مسیر خودداری کرده و در حالی دست به این اقدام زدند که میتوانستند خودروهای با آلایندگی پایینتر عرضه کنند.
این مقام اروپایی مدعی است؛ این خودروسازان بین سالهای 2009 و 2014 و در طول برگزاری نشستهای فنی موسوم به چرخه پنج اقدامات خود برای تبانی در زمینه متوقف کردن توسعه فناوریهای مرتبط با کاهش آلایندگی نیتروژن اکسید در خودروهای دیزل خود را هماهنگ میکردند.
منبع: فارس
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها