کد خبر:
۱۴۲۱۵۹ ۰۹:۱۱
۱۴۰۰/۰۴/۱۶
حضور ایران خودرو در سومین جشنواره ملی حاتم
پدال نیوز: سومین جشنواره ملی حاتم با محوریت «حمایت از تولید ملی» با حضور مسئولانی از قوای سهگانه در محل مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خبرماشین، «فرهاد نوری» در سومین جشنواره حاتم (حمایت از تولید ملی) که در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه حمایت از تولید ملی باید هوشمندانه باشد، گفت: نیازمند تغییر راهبرد و نگرش در صادرات کشور هستیم.
معاون صادرات توسعه کالا و خدمات توسعه تجارت ایران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند حمایت از صادرات و بازاریابی و فروش کالای ایرانی در خارج از کشور از مصادیق حمایت از تولید ملی است، در سه ماه گذشته سال جاری صادرات ما ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و واردات ما ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و در مجموع حدود ۲۱ میلیارد دلار عملکرد تجارت خارجی در سه ماه گذشته سال ۱۴۰۰ بوده است.
به گفته این مقام مسوول، به دلیل تحریمها و کرونا که منجر به بسته شدن مرزها در ماههای نخستین سال ۹۹ شد، باید این آمارها با دقت بیشتری مورد واکاوی و تحلیل قرار گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر تن کالای صادراتی ما در سه ماه گذشته حدود ۳۵۰ دلار و قیمت هر تن کالای وارداتی ما حدود ۱۲۰۰ دلار بوده است این اعداد علامت این است که ما راهی را باید در پیش بگیریم که صادرات با ارزش افزوده بالاتری همراه باشد و از لحاظ کیفی صادرات ما نیازمند تغییرات راهبردی و نگرش است.
نوری خاطرنشان کرد: این روزها نشانههای خوبی وجود دارد که کشور در حال خروج از بحران است و بهویژه میتوان بر توسعه تجارت با همسایگان به خصوص ۱۵ کشور پیرامونی حساب کرد.
برات قبادیان که ریاست کمیته علمی سومین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) را بر عهده داشت، در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از کسانی که در گردهمایی حضور داشتند، گفت: تولید در کشور و سطح ملی خودبهخود شکل نمیگیرد. تولید عناصری همچون سرمایه، برنامه، نیروی کار و مواد اولیه میخواهد و تا این عوامل نباشد تولید شکل نمیگیرند.
وی افزود: سرمایهگذار جایی سرمایهگذاری میکند که سود بیشتری داشته باشد. تولید ملی دو بخش دارد یکی سیاستگذاریهای داخلی و دیگری خارجی است و زمانی که کالایی را در داخل تولید میکنید باید بهگونهای سیاستگذاری شود که کالای وارداتی بهصرفهتر نباشد تا وارد کشور شود.
در ادامه «حاتم شاکرمی»، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تحریم و کرونا به عنوان دو مشکل اساسی دو سال اخیر تولیدکنندگان، یادآور شد: عدم ثبات قوانین، مقررات، بخشنامهها و دستورالعملها، همچنین همخوانی نداشتن قوانین با شرایط روز و رشد شتابان فناوری از جمله معضلات اصلی تولید است.
شاکرمی از بخشینگری در دستگاههای مختلف انتقاد کرد و گفت: باید یک پنجره واحد پیشبینی کرد تا بخشنامههایی که یک شبه صادر شده یا به صلاح تولید کشور نیستند، اصلاح شود یا در صدور دستورالعملها و بخشنامهها، دستگاهها باید ملی و نه بخشی فکر کنند.
وی گفت: در موضوع تحریمها اتفاقاتی را شاهد بودیم که همه آنها ناشی از تصمیمات دولت نبود، بلکه تصمیمات حاکمیت بوده است.
معاون صادرات توسعه کالا و خدمات توسعه تجارت ایران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند حمایت از صادرات و بازاریابی و فروش کالای ایرانی در خارج از کشور از مصادیق حمایت از تولید ملی است، در سه ماه گذشته سال جاری صادرات ما ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و واردات ما ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و در مجموع حدود ۲۱ میلیارد دلار عملکرد تجارت خارجی در سه ماه گذشته سال ۱۴۰۰ بوده است.
به گفته این مقام مسوول، به دلیل تحریمها و کرونا که منجر به بسته شدن مرزها در ماههای نخستین سال ۹۹ شد، باید این آمارها با دقت بیشتری مورد واکاوی و تحلیل قرار گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر تن کالای صادراتی ما در سه ماه گذشته حدود ۳۵۰ دلار و قیمت هر تن کالای وارداتی ما حدود ۱۲۰۰ دلار بوده است این اعداد علامت این است که ما راهی را باید در پیش بگیریم که صادرات با ارزش افزوده بالاتری همراه باشد و از لحاظ کیفی صادرات ما نیازمند تغییرات راهبردی و نگرش است.
نوری خاطرنشان کرد: این روزها نشانههای خوبی وجود دارد که کشور در حال خروج از بحران است و بهویژه میتوان بر توسعه تجارت با همسایگان به خصوص ۱۵ کشور پیرامونی حساب کرد.
برات قبادیان که ریاست کمیته علمی سومین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) را بر عهده داشت، در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از کسانی که در گردهمایی حضور داشتند، گفت: تولید در کشور و سطح ملی خودبهخود شکل نمیگیرد. تولید عناصری همچون سرمایه، برنامه، نیروی کار و مواد اولیه میخواهد و تا این عوامل نباشد تولید شکل نمیگیرند.
وی افزود: سرمایهگذار جایی سرمایهگذاری میکند که سود بیشتری داشته باشد. تولید ملی دو بخش دارد یکی سیاستگذاریهای داخلی و دیگری خارجی است و زمانی که کالایی را در داخل تولید میکنید باید بهگونهای سیاستگذاری شود که کالای وارداتی بهصرفهتر نباشد تا وارد کشور شود.
در ادامه «حاتم شاکرمی»، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تحریم و کرونا به عنوان دو مشکل اساسی دو سال اخیر تولیدکنندگان، یادآور شد: عدم ثبات قوانین، مقررات، بخشنامهها و دستورالعملها، همچنین همخوانی نداشتن قوانین با شرایط روز و رشد شتابان فناوری از جمله معضلات اصلی تولید است.
شاکرمی از بخشینگری در دستگاههای مختلف انتقاد کرد و گفت: باید یک پنجره واحد پیشبینی کرد تا بخشنامههایی که یک شبه صادر شده یا به صلاح تولید کشور نیستند، اصلاح شود یا در صدور دستورالعملها و بخشنامهها، دستگاهها باید ملی و نه بخشی فکر کنند.
وی گفت: در موضوع تحریمها اتفاقاتی را شاهد بودیم که همه آنها ناشی از تصمیمات دولت نبود، بلکه تصمیمات حاکمیت بوده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها