کد خبر:
۱۴۲۰۷۱ ۲۳:۵۳
۱۴۰۰/۰۴/۱۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران مطرح کرد:
پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان در ۱۲۰ روز
پدال نیو ز- عسگری گفت: شرکتهای خودرو ساز باید در چارچوب قردادها و قوانین ظرف ۱۲۰ روز مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران اظهار کرد: جلسه امروز اختصاص به دغدغههای شرکتهای خودرو ساز و قطعه ساز داشت. قطعه سازان 30 درصد از مقدار مورد نیاز در کل استان را تولید میکنند. مهمترین معظلی که در حال حاضر قطعه سازان دارند این است که دوره پرداخت مطالباتشان توسط شرکتهای خودرو ساز متوقف شده است.
وی ادامه داد: اولین مصوبه ما این بود که شرکتهای خودرو ساز در چارچوب قردادها و قوانین ظرف 120 روز مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند. خودروسازان هم گلایههایی دارند که قیمت گذاری دستوری باعث شده تا ضرر کنند و سود کلانی نصیب دلالان شود. اعتقاد آنها بر این است که اگر قیمت گذاری دستوری برداشته شود، به بدهیهای قطعه سازان افزوده نمیشود.
عسگری گفت: بخش عمدهای از قطعات در انبارها رسوب شده و مصوب شد که درصدی بتوانند مواد اولیه در گمرکات را خارج کنند. بخشی از منابعی که به عنوان تسهیل بدهی خودرو ساز به قطعه ساز از طریق سیستم بانکی پرداخت میشود از طریق خرید دین است، متاسفانه قطعه سازان اعلام کردند که برخی از پرداختیها در بانکها بلوکه میشود که این مخالف قوانین و مقررات است و سیستم قضایی هم این را ابلاغ کرده است. مقرر شد تمام پرداختیها توسط بانکها پرداخت شود.
وی افزود: به طور طبیعی قطعه سازان وقتی نمیتوانند طلب خود را بگیرند به بدهی هایشان نزد تامین اجتماعی افزوده میشود که امیدواریم 15 هزار میلیارد تومان بدهی ایران خودرو به قطعه سازان به حداقل برسد. ما از قطعه سازان و خودروسازان میخواهیم که تنها به بانکها اتکا نکنند، چون منابع مورد نیاز آنها به 50 هزار میلیارد تومان میرسد که شاید بانک داران نتوانند آن را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: اولین مصوبه ما این بود که شرکتهای خودرو ساز در چارچوب قردادها و قوانین ظرف 120 روز مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند. خودروسازان هم گلایههایی دارند که قیمت گذاری دستوری باعث شده تا ضرر کنند و سود کلانی نصیب دلالان شود. اعتقاد آنها بر این است که اگر قیمت گذاری دستوری برداشته شود، به بدهیهای قطعه سازان افزوده نمیشود.
عسگری گفت: بخش عمدهای از قطعات در انبارها رسوب شده و مصوب شد که درصدی بتوانند مواد اولیه در گمرکات را خارج کنند. بخشی از منابعی که به عنوان تسهیل بدهی خودرو ساز به قطعه ساز از طریق سیستم بانکی پرداخت میشود از طریق خرید دین است، متاسفانه قطعه سازان اعلام کردند که برخی از پرداختیها در بانکها بلوکه میشود که این مخالف قوانین و مقررات است و سیستم قضایی هم این را ابلاغ کرده است. مقرر شد تمام پرداختیها توسط بانکها پرداخت شود.
وی افزود: به طور طبیعی قطعه سازان وقتی نمیتوانند طلب خود را بگیرند به بدهی هایشان نزد تامین اجتماعی افزوده میشود که امیدواریم 15 هزار میلیارد تومان بدهی ایران خودرو به قطعه سازان به حداقل برسد. ما از قطعه سازان و خودروسازان میخواهیم که تنها به بانکها اتکا نکنند، چون منابع مورد نیاز آنها به 50 هزار میلیارد تومان میرسد که شاید بانک داران نتوانند آن را پرداخت کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش