مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی:
مشکلی برای تامین فرآوردههای نفتی و بنزین در کشور وجود ندارد
پدال نیوز: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره تامین سوخت مورد نیاز مردم در فصل تابستان، گفت: هیچ مشکلی برای تامین فرآوردههای نفتی و بنزین در کشور وجود ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، کرامت ویسکرمی افزود: با توجه به برنامهریزی و مجموعه اقدامات در حال انجام و بدون وقفه وشبانهروزی مجموعه عوامل در زنجیره تولید، انتقال، ذخیرهسازی و توزیع فرآوردههای نفتی در شرکتهای پالایشی، خطوط لوله و مخابرات نفت، ستاد شرکت ملی پخش و مناطق عملیاتی ۳۷ گانه آن، خوشبختانه مشکلی برای تامین فرآوردههای نفتی و بنزین کشور وجود ندارد.
وی تصریح کرد: همچنین همکاری، تعامل و همراهی مطلوب تمامی عوامل در بخشهای انتقال جادهای و توزیع سوخت همچون شرکتها، پیمانکاران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جادهای سوخت و بهرهبرداران و عوامل جایگاههای عرضه سوخت در سراسر کشور و نظر به میزان ذخائر استراتژیک و تراز مثبت تولید فرآوردههای نفتی نسبت به مصارف آن و وجود ظرفیتها و پتانسیل مناسب در زمینه انتقال سوخت به وسیه خطوط لوله، هیچ مشکلی برای تامین سوخت در سراسر کشور وجود ندارد.
با شیوع کرونا در کشور، مصرف بنزین در فروردین سال ۹۹ به حدود ۴۰ میلین لیتر در روز رسید. هر چند که با گذشت زمان، این مصرف افزایش پیدا کرد اما همچنان در ارقامی پایین تر از شیوع کرونا قرار دارد.
مصرف بنزین در کشور با توجه به سهمیهبندی این سوخت در آبان سال ۹۸ و همچنین شیوع بیماری کرونا در سال ۹۹ در مقایسه با سال پیش از آن ۲۰ درصد کاهش داشته است. با این حال این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم بهینهسازی و رشد مصرف، در سالهای آینده ایران دوباره واردکننده بنزین شود.
مصرف بنزین در تابستان به دلیل افزایش سفرهای بین شهری افزایش پیدا میکند و بعد از تعطیلات نوروز، بالاترین میانگین مصرف بنزین در این فصل سال به ثبت میرسد.
البته اکنون به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیتها، سفرها نیز کاهش داشته است.
منبع: ایرنا
وی تصریح کرد: همچنین همکاری، تعامل و همراهی مطلوب تمامی عوامل در بخشهای انتقال جادهای و توزیع سوخت همچون شرکتها، پیمانکاران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جادهای سوخت و بهرهبرداران و عوامل جایگاههای عرضه سوخت در سراسر کشور و نظر به میزان ذخائر استراتژیک و تراز مثبت تولید فرآوردههای نفتی نسبت به مصارف آن و وجود ظرفیتها و پتانسیل مناسب در زمینه انتقال سوخت به وسیه خطوط لوله، هیچ مشکلی برای تامین سوخت در سراسر کشور وجود ندارد.
با شیوع کرونا در کشور، مصرف بنزین در فروردین سال ۹۹ به حدود ۴۰ میلین لیتر در روز رسید. هر چند که با گذشت زمان، این مصرف افزایش پیدا کرد اما همچنان در ارقامی پایین تر از شیوع کرونا قرار دارد.
مصرف بنزین در کشور با توجه به سهمیهبندی این سوخت در آبان سال ۹۸ و همچنین شیوع بیماری کرونا در سال ۹۹ در مقایسه با سال پیش از آن ۲۰ درصد کاهش داشته است. با این حال این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم بهینهسازی و رشد مصرف، در سالهای آینده ایران دوباره واردکننده بنزین شود.
مصرف بنزین در تابستان به دلیل افزایش سفرهای بین شهری افزایش پیدا میکند و بعد از تعطیلات نوروز، بالاترین میانگین مصرف بنزین در این فصل سال به ثبت میرسد.
البته اکنون به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیتها، سفرها نیز کاهش داشته است.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها