دور زدن قانون یا زورگویی اتوبوسرانهای پایتخت!
آیا دریافت مبلغ کرایه اتوبوس توسط رانندههای بی آرتی تخلف است؟
پدال نیوز- به تازگی مشاهده میشود که برخی از رانندگان بیآرتی از مسافران اقدام به دریافت وجه نقد میکنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از بیآرتی در طول شبانه روز امری عادی برای همگان بخصوص شاغلان است، اما این وسیله نقلیه از همان ابتدا مشکلاتی همچون تهیه بلیت اتوبوس، متصدیان، تهویه و... را به همراه خود داشته و موجب گلایه شهروندان تهرانی شده است، اما اگر اتوبوس سوار ماهری باشید میدانید که بعد از ساعت 6 عصر برخی از متصدیان در ایستگاههای خلوت، محل کار خود را ترک میکنند و مسافران میتوانند به صورت رایگان از آن اتوبوسها استفاده کنند و بلیتی هم تهیه نکنند.
اما به تازگی برخی از مسافران گلایه جدید دارند و آن این است که برخی از رانندگان اتوبوسهای بیآرتی پس از ساعت 6 یا 7 عصر، اقدام به دریافت پول نقد از مسافران میکنند که این کار حتی از نظر ظاهر هم درست نیست و متاسفانه تاکنون هم برخوردی با آن نشده و همچنان این اقدام با سرعت بیش از پیش در حال انجام است، در این راستا زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران معتقد است که: باید قبل از هر گونه اظهارنظر بررسی شود که این اتوبوسها از سوی شرکت خصوصی فعال هستند یا زیر نظر شرکت واحد فعالیت میکنند همچنین خطوط تندرو اتوبوسرانی متعلق به شرکت واحد اتوبوسرانی است و باید پرداختها در این ناوگان براساس ضوابط تعریف شده از سوی این شرکت اخذ شود.
این در حالی است که تعدادی از رانندگان، زمانی که با عدم پرداخت وجه نقد از سوی مسافران مواجه میشوند، با تندی و بداخلاقی رفتار میکنندو این مساله طبیعتا میتواند باعث بروز دعوا شود، این سوال مطرح است که اگر اخذ مبلغ بلیت از سوی مدیریت شهری و مسئولان تایید شده است، پس چرا رانندگان خاطی خود سرانه به اخذ مبلغ جداگانه میپردازند؟ آیا زمانی که متصدی وجود ندارد، راننده باید با زورگویی و بی احترامی مبلغ 100 الی 2000 تومان اخذ کند؟ با توجه به این گلهمندیها و اعتراضات مردمی، این دغدغه را از محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پیگیری کردیم، او به ما گفت که رانندگان اتوبوسهای بیآرتی اجازه ندارند، هزینهای دریافت کنند و اگر شهروندان با چنین چیزی مواجه شدند میتواند با شماره 1888 تماس بگیرند، البته مرم عزیز حتما باید شماره پلاک اتوبوس را در خاطر داشته باشند تا شکایت آنها ثبت و ضبط شود.
حال که مسئول مربوطه این موضوع را به نوعی تخلف اعلام کرد، باید دید که رانندگان عزیز چه مقدار به این هشدار جدی توجه میکنند و آیا دور زدن قانون را باز هم ادامه میدهند یا باید مجازاتی برای آنها تعیین کرد؟ گذر زمان گویای همه چیز است و باشگاه خبرنگاران جوان در صورت ادامه دادن این کار توسط رانندگان، این موضوع را مجددا پیگیری خواهد کرد.
اما به تازگی برخی از مسافران گلایه جدید دارند و آن این است که برخی از رانندگان اتوبوسهای بیآرتی پس از ساعت 6 یا 7 عصر، اقدام به دریافت پول نقد از مسافران میکنند که این کار حتی از نظر ظاهر هم درست نیست و متاسفانه تاکنون هم برخوردی با آن نشده و همچنان این اقدام با سرعت بیش از پیش در حال انجام است، در این راستا زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران معتقد است که: باید قبل از هر گونه اظهارنظر بررسی شود که این اتوبوسها از سوی شرکت خصوصی فعال هستند یا زیر نظر شرکت واحد فعالیت میکنند همچنین خطوط تندرو اتوبوسرانی متعلق به شرکت واحد اتوبوسرانی است و باید پرداختها در این ناوگان براساس ضوابط تعریف شده از سوی این شرکت اخذ شود.
این در حالی است که تعدادی از رانندگان، زمانی که با عدم پرداخت وجه نقد از سوی مسافران مواجه میشوند، با تندی و بداخلاقی رفتار میکنندو این مساله طبیعتا میتواند باعث بروز دعوا شود، این سوال مطرح است که اگر اخذ مبلغ بلیت از سوی مدیریت شهری و مسئولان تایید شده است، پس چرا رانندگان خاطی خود سرانه به اخذ مبلغ جداگانه میپردازند؟ آیا زمانی که متصدی وجود ندارد، راننده باید با زورگویی و بی احترامی مبلغ 100 الی 2000 تومان اخذ کند؟ با توجه به این گلهمندیها و اعتراضات مردمی، این دغدغه را از محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پیگیری کردیم، او به ما گفت که رانندگان اتوبوسهای بیآرتی اجازه ندارند، هزینهای دریافت کنند و اگر شهروندان با چنین چیزی مواجه شدند میتواند با شماره 1888 تماس بگیرند، البته مرم عزیز حتما باید شماره پلاک اتوبوس را در خاطر داشته باشند تا شکایت آنها ثبت و ضبط شود.
حال که مسئول مربوطه این موضوع را به نوعی تخلف اعلام کرد، باید دید که رانندگان عزیز چه مقدار به این هشدار جدی توجه میکنند و آیا دور زدن قانون را باز هم ادامه میدهند یا باید مجازاتی برای آنها تعیین کرد؟ گذر زمان گویای همه چیز است و باشگاه خبرنگاران جوان در صورت ادامه دادن این کار توسط رانندگان، این موضوع را مجددا پیگیری خواهد کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها