سفرهای مردم و خطر ورود به پیک پنجم کرونا
پدال نیوز: در شرایطی که به تازگی آمارهای ابتلاء و فوتیهای ناشی از شیوع پیک چهارم کرونا در کشور روند نزولی پیدا کرده است، مسئولان وزارت بهداشت هشدار دادند که سادهانگاری در رعایت برخی از سیاستگذاریها همچون آزاد گذاشتن سفرها یکی از عواملی است که میتواند باعث بروز پیک پنجم کرونا در کشور شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، طی بیش از ۱۵ ماه گذشته از شیوع ویروس کرونا در کشور چهار پیک این بیماری تجربه شده و در هر یک از آنها تعداد بسیاری از مردم مبتلا شده و متاسفانه بیش از ۸۱ هزار نفر از مردم جان خود را از دست دادهاند اما با وجود پشت سرگذاشتن پیک چهارم کرونا و آغاز واکسیناسیون در کشور، همچنان مسئولان حوزه بهداشتی نگرانیهایی برای احتمال بروز پیک پنجم این بیماری در کشور دارند.
دکتر حمید سوری - رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا- روز گذشته ضمن تشریح شرایط بیماری کرونا در کشور، به ایسنا گفت: استعداد بروز پیکهای بعدی بیماری تا افزایش پوشش واکسیناسیون و عدم گسترش پروتکلهای بهداشتی همچنان هست، بویژه آنکه هنوز نگرانی درباره واریانتهای جدید بیماری وجود دارد.
وی افزود: اکنون شرایط اپیدمی تابع چند نکته مهم است. بخشی از آن بستگی به سیاستگذاریها و سادهانگاری در رعایت برخی از آنها همچون آزاد گذاشتن سفرها، عدم رعایت پروتکلها، افزایش پوشش واکسیناسیون، شنایایی طغیانهای جدید بیماری با واریانتهای جدید و... دارد و بخشی دیگر نیز مستقیما وابسته به رفتار مردم است. نباید فراموش کنیم تعداد مرگهای روزانه ناشی از کرونا چقدر است و باید بدانیم حتی اگر واکسن تزریق کرده باشیم به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست بلکه احتمال مرگ و بستری درصورت ابتلا کاهش مییابد بنابراین؛ باید رعایتها ادامه داشته باشد.
این ابراز نگرانی بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده کاملا بهجاست چرا که مرکز مدیریت راههای کشور نیز اخیرا اعلام کرد: مطالعات و بررسیهای صورت گرفته بیانگر ارتباط مستقیم میزان مبتلایان به کرونا و میزان تردد بین شهری است به گونهای که با افزایش یک درصدی ترددهای بین استانی حدود ۱.۹ درصد مبتلایان به کرونا افزایش مییابند.
اما با این وجود در ماههای گذشته علیرغم تصویب و اعلام ممنوعیتهای تردد بیناستانی در بازههای زمانی مختلف شاهد سفرهای افزایش یافته مردم در روزهای قبل و بعد از ممنوعیت بودیم و همواره پس از این ایام تعطیلات هم شاهد افزایش آمار ابتلاء و ضریب اشغال تختهای بیمارستانی بودهایم.
در روزهای اخیر هم با وجود اینکه ممنوعیتهای تردد بین استانی ابلاغ شده بود، آمارهای منتشر شده مرکز مدیریت راههای کشور نشان میدهد که دقیقا از یک روز قبل از اعلام این مصوبه یعنی یازدهم خرداد ماه تا ساعاتی پایانی شب گذشته در بسیاری از بازههای زمانی شاهد ترافیکهای سنگینی به ویژه در محورهای شمالی بودیم. به عنوان مثال روز گذشته ۱۶ خرداد ماه از ساعت ۱۳ ترافیک سنگین در محورهای چالوس-کرج، هزار، فیروزکوه و پردیس-تهران آغاز شد و تا ساعات پایانی شب گذشته ادامه داشت.
در همین راستا همه دستگاههای متولی از جمله وزارت راه و شهرسازی و البته مهمتر از مسئولان مردم باید همکاری بیشتری با متولیان سلامت در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی داشته باشند تا شاهد بروز پیک پنجم کرونا در کشور نباشیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
دکتر حمید سوری - رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا- روز گذشته ضمن تشریح شرایط بیماری کرونا در کشور، به ایسنا گفت: استعداد بروز پیکهای بعدی بیماری تا افزایش پوشش واکسیناسیون و عدم گسترش پروتکلهای بهداشتی همچنان هست، بویژه آنکه هنوز نگرانی درباره واریانتهای جدید بیماری وجود دارد.
وی افزود: اکنون شرایط اپیدمی تابع چند نکته مهم است. بخشی از آن بستگی به سیاستگذاریها و سادهانگاری در رعایت برخی از آنها همچون آزاد گذاشتن سفرها، عدم رعایت پروتکلها، افزایش پوشش واکسیناسیون، شنایایی طغیانهای جدید بیماری با واریانتهای جدید و... دارد و بخشی دیگر نیز مستقیما وابسته به رفتار مردم است. نباید فراموش کنیم تعداد مرگهای روزانه ناشی از کرونا چقدر است و باید بدانیم حتی اگر واکسن تزریق کرده باشیم به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست بلکه احتمال مرگ و بستری درصورت ابتلا کاهش مییابد بنابراین؛ باید رعایتها ادامه داشته باشد.
این ابراز نگرانی بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده کاملا بهجاست چرا که مرکز مدیریت راههای کشور نیز اخیرا اعلام کرد: مطالعات و بررسیهای صورت گرفته بیانگر ارتباط مستقیم میزان مبتلایان به کرونا و میزان تردد بین شهری است به گونهای که با افزایش یک درصدی ترددهای بین استانی حدود ۱.۹ درصد مبتلایان به کرونا افزایش مییابند.
اما با این وجود در ماههای گذشته علیرغم تصویب و اعلام ممنوعیتهای تردد بیناستانی در بازههای زمانی مختلف شاهد سفرهای افزایش یافته مردم در روزهای قبل و بعد از ممنوعیت بودیم و همواره پس از این ایام تعطیلات هم شاهد افزایش آمار ابتلاء و ضریب اشغال تختهای بیمارستانی بودهایم.
در روزهای اخیر هم با وجود اینکه ممنوعیتهای تردد بین استانی ابلاغ شده بود، آمارهای منتشر شده مرکز مدیریت راههای کشور نشان میدهد که دقیقا از یک روز قبل از اعلام این مصوبه یعنی یازدهم خرداد ماه تا ساعاتی پایانی شب گذشته در بسیاری از بازههای زمانی شاهد ترافیکهای سنگینی به ویژه در محورهای شمالی بودیم. به عنوان مثال روز گذشته ۱۶ خرداد ماه از ساعت ۱۳ ترافیک سنگین در محورهای چالوس-کرج، هزار، فیروزکوه و پردیس-تهران آغاز شد و تا ساعات پایانی شب گذشته ادامه داشت.
در همین راستا همه دستگاههای متولی از جمله وزارت راه و شهرسازی و البته مهمتر از مسئولان مردم باید همکاری بیشتری با متولیان سلامت در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی داشته باشند تا شاهد بروز پیک پنجم کرونا در کشور نباشیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها