کد خبر:
۱۴۰۹۹۶ ۱۵:۳۵
۱۴۰۰/۰۳/۱۲
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی
بیش از ۱۰۰ هزار خودروی ناقص خاک میخورد
پدال نیوز: نجفی منش بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که ناقص هستند و قطعات آنها در گمرک است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قطعه سازان با کمبود نقدینگی مواجه هستند، گفت: مشکلاتی که داریم مربوط به تخصیص ارز و کمبود نقدینگی است. گمرک اعلام کرده است 90 درصد کالاها را ترخیص می کنیم اما مشکل نقدینگی داریم که نمی توانیم آنها را ترخیص کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر کل مطالبات 50 هزار میلیارد تومان است که 25 هزار میلیارد آن معوق شده است و علت آن این است که خودروساز توانمندی پرداخت آن را ندارد چرا که زیان انباشته آنها 85 هزار میلیارد تومان شده است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی گفت: خودروسازان تا سال 90 تقریبا سود آور بودند و از سال 90 که شورای رقابت پا به عرصه قیمت گذاری خودرو گذاشت، زیان ها شروع شد و در این فاصله تا سال 98 جمع زیان های انباشته شده حدود 55 هزار میلیارد بود و در سال 99 به 85 هزار میلیارد تومان رسید.
نجفی منش با اشاره به وضعیت تولید قطعه در کشور، تشریح کرد: قطعه سازان توان تولید 2 هزار خودرو در سال را دارند اما به دلیل اینکه نقدینگی ندارند، نمی توانند در این مسیر به خوبی حرکت کنندو همین موضوع نقدینگی، رشد تولید را کم می کند.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی بیان کرد: خودروساز باید بدون زیان خودرو بفروشد تا تولید را افزایش دهد در حالی که اکنون زیان 85 هزار میلیاردی دارد. در حال حاضر بیش از 100 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که ناقص هستند و عمده قطعات آنها در گمرک است و خودروسازها به دلیل کمبود نقدینگی نمی توانند قطعات را ترخیص کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: دولت جدیدی که روی کار می آید، باید به فکر صنعت خودرو باشد و این صنعت زیان ده را به صنعتی سود ده تبدیل کند تا شاهد افزایش رشد تولید باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر کل مطالبات 50 هزار میلیارد تومان است که 25 هزار میلیارد آن معوق شده است و علت آن این است که خودروساز توانمندی پرداخت آن را ندارد چرا که زیان انباشته آنها 85 هزار میلیارد تومان شده است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی گفت: خودروسازان تا سال 90 تقریبا سود آور بودند و از سال 90 که شورای رقابت پا به عرصه قیمت گذاری خودرو گذاشت، زیان ها شروع شد و در این فاصله تا سال 98 جمع زیان های انباشته شده حدود 55 هزار میلیارد بود و در سال 99 به 85 هزار میلیارد تومان رسید.
نجفی منش با اشاره به وضعیت تولید قطعه در کشور، تشریح کرد: قطعه سازان توان تولید 2 هزار خودرو در سال را دارند اما به دلیل اینکه نقدینگی ندارند، نمی توانند در این مسیر به خوبی حرکت کنندو همین موضوع نقدینگی، رشد تولید را کم می کند.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی بیان کرد: خودروساز باید بدون زیان خودرو بفروشد تا تولید را افزایش دهد در حالی که اکنون زیان 85 هزار میلیاردی دارد. در حال حاضر بیش از 100 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که ناقص هستند و عمده قطعات آنها در گمرک است و خودروسازها به دلیل کمبود نقدینگی نمی توانند قطعات را ترخیص کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: دولت جدیدی که روی کار می آید، باید به فکر صنعت خودرو باشد و این صنعت زیان ده را به صنعتی سود ده تبدیل کند تا شاهد افزایش رشد تولید باشیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها