کد خبر:
۱۴۰۴۰۳ ۱۲:۱۹
۱۴۰۰/۰۲/۲۸
رئیس انجمن همگن قطعهسازان خودرو:
کلید معمای گرانی خودرو در خیابان میرداماد است
پدال نیوز: نجفی منش، رئیس انجمن قطعه سازان مسئول افزایش قیمت خودرو را نه خودروساز، بلکه یکی از نهادهای دولتی معرفی کرد و لزوم خروج هرچه سریعتر دولت از صنعت خودروسازی را خواستار شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، محمدرضا نجفی منش ضمن تشریح چگونگی عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: شخصا با کل مسئله مشکل دارم؛ اینکه مجموعه ای نظیر دولت برای واحدی دیگر قیمت گذاری کند، اشتباه است و بنده با نفس قیمت گذاری مخالفم.
وی با بیان اینکه قیمت گذاری محصول خودروسازی ها نیز باید به سان دیگر واحدهای صنعتی در تمام دنیا، توسط کارخانه صورت گیرد، گفت: کارخانه باید قیمت تمام شده را با سود منطقی اعلام کرده و بر آن نظارت نماید.
نجفی منش با ردِ «هزینه انحصار» در صنعت خودروسازی گفت: به نظر بنده صنعت خودرو انحصاری نیست.
وی ادعا کرد: حتی اگر صنعت خودرو انحصاری باشد، از طرف دیگر با صنایعی نظیر فولاد مبارکه روبرو هستیم که ماهیانه بر قیمت محصولات خود می افزاید و کسی بر آن نظارت ندارد.
نجفی منش اقدام عقلایی و اصولی را ناظر بر تعیین قیمت خودرو توسط کارخانه عنوان کرد و گفت: قیمت باید در حاشیه بازار تعیین شود و راه حل سوم هم تعیین قیمت در بورس است.
این فعال صنعت قطعه سازی خودرو گفت: دولت در هر صنعتی دخالت داشته، کار را خراب کرده و پا پس کشیده است.
نجفی منش با تاکید بر اینکه دولت ابتدا باید دخالت خود را در صنعت خودرو، کنار بگذارد و کار را به خودروساز واگذارد، اضافه کرد: حتی تعرفه صد در صد هم باید برداشته شود.
وی در پاسخ به مجری برنامه که سودبردی بالای ایران خودرو و سایپا را از بازار خودرو دلیل بر انحصار این دو کارخانه دانست، گفت: آیا این دو ادعا کرده اند که کرمان موتور یا بهمن دست به تولید خودرو نزنند؟ اتفاقا این واحدها هم رشد می کنند و خود را بالا می کشند.
نجفی منش ادامه داد: این صنعت پیشتر در دست بخش خصوصی بود که با دولتی شدن، رو به خرابی رفت.
وی خاطرنشان کرد: اگر ایران خودرو و سایپا و کارخانه های دیگر در دست بخش خصوصی می ماندند، ما امروز از کره ای ها هم جلوتر بودیم.
نجفی منش پیشنهاد داد: اگر مسئولان کشور صلاح صنعت خودرو را می خواهند، نباید هیچ دخالتی در این حوزه داشته باشند و اجازه دهند مکانیسم عرضه و تقاضا کار خود را پیش برد.
وی در عین حال لزوم از سرگیری واردات خودرو را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما با واردات مخالف نیستیم؛ با وجود اینکه ارز از کشور خارج می شود ولی مشکلات امروز، نه به دلیل ورود خودروی خارجی بلکه به دلیل کاهش ارز و نبود آن است که جلوی این روند را سد می کند.
نجفی منش گفت: مردم تصور می کنند خودروساز گران فروش است ولی عامل گرانی، در خیابان میرداماد _بانک مرکزی_ است که حجم نقدینگی از ابتدای دولت روحانی تا امروز ۷ برابر شده است و در مقابل تولید فزونی نگرفته پس اثر خود را بر ۷ برابری قیمت ها سوار کرده است.//بازار
وی با بیان اینکه قیمت گذاری محصول خودروسازی ها نیز باید به سان دیگر واحدهای صنعتی در تمام دنیا، توسط کارخانه صورت گیرد، گفت: کارخانه باید قیمت تمام شده را با سود منطقی اعلام کرده و بر آن نظارت نماید.
نجفی منش با ردِ «هزینه انحصار» در صنعت خودروسازی گفت: به نظر بنده صنعت خودرو انحصاری نیست.
وی ادعا کرد: حتی اگر صنعت خودرو انحصاری باشد، از طرف دیگر با صنایعی نظیر فولاد مبارکه روبرو هستیم که ماهیانه بر قیمت محصولات خود می افزاید و کسی بر آن نظارت ندارد.
نجفی منش اقدام عقلایی و اصولی را ناظر بر تعیین قیمت خودرو توسط کارخانه عنوان کرد و گفت: قیمت باید در حاشیه بازار تعیین شود و راه حل سوم هم تعیین قیمت در بورس است.
این فعال صنعت قطعه سازی خودرو گفت: دولت در هر صنعتی دخالت داشته، کار را خراب کرده و پا پس کشیده است.
نجفی منش با تاکید بر اینکه دولت ابتدا باید دخالت خود را در صنعت خودرو، کنار بگذارد و کار را به خودروساز واگذارد، اضافه کرد: حتی تعرفه صد در صد هم باید برداشته شود.
وی در پاسخ به مجری برنامه که سودبردی بالای ایران خودرو و سایپا را از بازار خودرو دلیل بر انحصار این دو کارخانه دانست، گفت: آیا این دو ادعا کرده اند که کرمان موتور یا بهمن دست به تولید خودرو نزنند؟ اتفاقا این واحدها هم رشد می کنند و خود را بالا می کشند.
نجفی منش ادامه داد: این صنعت پیشتر در دست بخش خصوصی بود که با دولتی شدن، رو به خرابی رفت.
وی خاطرنشان کرد: اگر ایران خودرو و سایپا و کارخانه های دیگر در دست بخش خصوصی می ماندند، ما امروز از کره ای ها هم جلوتر بودیم.
نجفی منش پیشنهاد داد: اگر مسئولان کشور صلاح صنعت خودرو را می خواهند، نباید هیچ دخالتی در این حوزه داشته باشند و اجازه دهند مکانیسم عرضه و تقاضا کار خود را پیش برد.
وی در عین حال لزوم از سرگیری واردات خودرو را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما با واردات مخالف نیستیم؛ با وجود اینکه ارز از کشور خارج می شود ولی مشکلات امروز، نه به دلیل ورود خودروی خارجی بلکه به دلیل کاهش ارز و نبود آن است که جلوی این روند را سد می کند.
نجفی منش گفت: مردم تصور می کنند خودروساز گران فروش است ولی عامل گرانی، در خیابان میرداماد _بانک مرکزی_ است که حجم نقدینگی از ابتدای دولت روحانی تا امروز ۷ برابر شده است و در مقابل تولید فزونی نگرفته پس اثر خود را بر ۷ برابری قیمت ها سوار کرده است.//بازار
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها