رانندگان بدحساب سد راه الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی
پدال نیوز: در حالی که مردم برای پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی یک هفته زمان دارند و جریمه هر یک از عوارضهای چند هزار تومانی آزادراهها ۴۰ هزار تومان است، باز هم با وجو پیامکهای چند باره، جریمه را ترجیح میدهند و راه را برای الکترونیکی شده عوارض آزادراهی سختتر میکنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ بیش از دو سال از وعده دولت برای الکترونیکی شده عوارض آزادراهی میگذرد اما همچنان خبری از آن نیست و بزرگترین مانع و مشکل برای تحقق آن مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته، رانندگان بد حسابی هستند که پس از گذشتن از یک آزادراه الکترونیکی، عوارضشان را پرداخت نمیکنند.
جالبتر اینکه بارها به این رانندگان پیامکهای هشدار آمیز ارسال شده که اگر در بازه زمانی و مهلت یک هفتهای مقرر عوارض آزادراهیشان را پرداخت نکنند باید برای هر یک از آنها ۴۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند و این مبلغ به غیر از نرخ عوارضی است که بالاخره باید بپردازند اما باز هم این بد حسابها به کارشان ادامه داده و توجهی به این مسئله نداشتند و پس از جریمه شدن نیز برخی از این رانندگان باز هم عوارضی پرداخت نکردهاند.
بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ایسنا پس از تعریف شدن جریمه برای رانندگانی که تا یک هفته عوارض آزادرهیشان را پرداخت نمیکنند، گرچه نرخ پرداخت عوارض آزادراهی افزایش پیدا کرده است اما همچنان برخی از رانندگان بر بد حسابی خودشان پافشاری میکنند و دلیل آن مشخص نیست.
به عنوان مثال در آزادراه تهران- قم که نرخی حدود هزار تومان برای عوارضاش در نظر گرفته شده، مردم در زمانی که عوارضی در این مسیر وجود داشت باید منتظر میمانند و توقف میکردند تا عوارضشان را به مامور باجه پرداخت کنند و دوباره مسیرشان را ادامه دهند اما پس از الکترونیکی شدن درصد پرداخت نشدن این عوارض از سوی مردم به بیش از ۶۰ درصد رسید.
البته پس از اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی با پلیس وارد تفاهم شدند و اعلام کردند که اگر مردم عوارضشان را پس از یک هفته پرداخت نکنند، باید برای هر یک از آنها ۴۰ هزار تومان جریمه بدهند درصد بدحسابها کاهش پیدا کرد و اقبال بیشتری به پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از سوی مردم شد اما با این وجود آمارها نشان میدهد که در مسیری مانند آزادراه تهران-قم همچنان ۲۵ درصد مردم عوارضشان را پرداخت نمیکنند و حتی پس از جریمه شدن هم توجهی به آن نمیکنند! گویا باز هم ترجیح میدهند جریمه شوند تا اینکه چند دقیقه در طول یک هفته برای پرداخت این عوارض از طریق سامانهها و اپلیکیشنهای مختلفی که برای این کار معرفی شده است، وقت بگذارند.
در این میان هم بسیاری از سرمایهگذاران و بهرهبرداران آزادراههای مختلف به همین دلیل در مقابل الکترونیکی شدن عوارض محورهای آزادراهیشان مقاومت میکنند.
منبع: ایسنا
جالبتر اینکه بارها به این رانندگان پیامکهای هشدار آمیز ارسال شده که اگر در بازه زمانی و مهلت یک هفتهای مقرر عوارض آزادراهیشان را پرداخت نکنند باید برای هر یک از آنها ۴۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند و این مبلغ به غیر از نرخ عوارضی است که بالاخره باید بپردازند اما باز هم این بد حسابها به کارشان ادامه داده و توجهی به این مسئله نداشتند و پس از جریمه شدن نیز برخی از این رانندگان باز هم عوارضی پرداخت نکردهاند.
بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ایسنا پس از تعریف شدن جریمه برای رانندگانی که تا یک هفته عوارض آزادرهیشان را پرداخت نمیکنند، گرچه نرخ پرداخت عوارض آزادراهی افزایش پیدا کرده است اما همچنان برخی از رانندگان بر بد حسابی خودشان پافشاری میکنند و دلیل آن مشخص نیست.
به عنوان مثال در آزادراه تهران- قم که نرخی حدود هزار تومان برای عوارضاش در نظر گرفته شده، مردم در زمانی که عوارضی در این مسیر وجود داشت باید منتظر میمانند و توقف میکردند تا عوارضشان را به مامور باجه پرداخت کنند و دوباره مسیرشان را ادامه دهند اما پس از الکترونیکی شدن درصد پرداخت نشدن این عوارض از سوی مردم به بیش از ۶۰ درصد رسید.
البته پس از اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی با پلیس وارد تفاهم شدند و اعلام کردند که اگر مردم عوارضشان را پس از یک هفته پرداخت نکنند، باید برای هر یک از آنها ۴۰ هزار تومان جریمه بدهند درصد بدحسابها کاهش پیدا کرد و اقبال بیشتری به پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از سوی مردم شد اما با این وجود آمارها نشان میدهد که در مسیری مانند آزادراه تهران-قم همچنان ۲۵ درصد مردم عوارضشان را پرداخت نمیکنند و حتی پس از جریمه شدن هم توجهی به آن نمیکنند! گویا باز هم ترجیح میدهند جریمه شوند تا اینکه چند دقیقه در طول یک هفته برای پرداخت این عوارض از طریق سامانهها و اپلیکیشنهای مختلفی که برای این کار معرفی شده است، وقت بگذارند.
در این میان هم بسیاری از سرمایهگذاران و بهرهبرداران آزادراههای مختلف به همین دلیل در مقابل الکترونیکی شدن عوارض محورهای آزادراهیشان مقاومت میکنند.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها