/ سازمان حمایت نرخ جدید حقالعمل را اعلام کند
هزینه ۱۰۰ میلیاردی جایگاه داران برای رعایت پروتکلهای بهداشتی
پدال نیوز: رئیس صنف جایگاهداران سوخت با بیان اینکه سازمان حمایت نقش پُررنگی در کمک به جایگاهداران دارد، گفت: هم اکنون بیش از یک ماه از سال جاری میگذرد ولی جایگاهداران همچنان حق العمل خود را به نرخ سال ۹۹ دریافت میکنند و در حال زیان دادن هستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران سوخت سراسر کشور با اشاره به ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی در جایگاهها گفت: جایگاههای سوخت همزمان با اعلام رسمی شیوع کرونا و حتی از چند روز قبل از اعلام رسمی، اقدامات پیشگیرانه را برای رعایت پروتکلهای بهداشتی آغاز کردند و مثل همیشه در کنار مردم و در صف اول مبارزه بوده و هستند.
وی اظهار داشت: هر چند پروتکلهایی که برای جایگاهها تدوین شد به نظر ما در برخی موارد قابلیت اجرا نداشت ولی نهایت سعی خود را برای اجرای دقیق به کار گرفتیم. این در حالی بود که جایگاهداران در بدترین شرایط مالی قرار داشتند و کمیاب بودن اقلام بهداشتی در کشور مشکلات را مضاعف کرده بود.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآوردههای نفتی کشور در مورد آمار مبتلایان کارکنان جایگاهها گفت: از ابتدا شیوع کرونا کارکنان ما به این ویروس دچار شدند. ما در همه مصاحبهها به آمار ارائه شده از طرف وزارت بهداشت احترام گذاشتیم و میتوانیم اگر این وزارتخانه صلاح بدانند آمار را به تفکیک هم اعلام کنیم.
*هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی جایگاهداران برای رعایت پروتکلهای بهداشتی
قلیزاده ادامه داد: البته وزارت محترم بهداشت و سازمانهای مربوطه همکاری با مجموعه صنفی داشتند که توانستیم در حد توان و با افزایش فعالیت اداری دفتر مرکزی اقلام بهداشتی را به سراسر کشور ارسال کنیم، هر چند میزان حمایتی که صورت گرفت، کافی و بر اساس نیاز ما نبود. از طرفی به مرور و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در جایگاهها، مردم نیز در رعایت موارد بهداشتی دقت بیشتری کردند و همکاریها دوطرفه شد. همچنین ما همواره معترض دستورالعملهای غیرقابل اجرا بودیم و هستیم که جز تقابل بین مردم و جایگاه سوخت نتیجهای ندارد و شرایط را بدتر میکند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآوردههای نفتی کشور گفت: در ۱۱ ماه سپری شده پس از اسفند ۹۸، جایگاهداران شخصا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای رعایت پروتکلها هزینه کردند درحالیکه با کاهش شدید فروش و درآمد به خاطر محدودیتهای کرونا مواجه بودند و حتی درخواست ما مبنی بر تعدیل (افزایش) حقالعمل سال ۹۹ پاسخ مثبتی از طرف مسئولان نداشت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: دقت کنیم وقتی جایگاه سوخت تعطیل نمیشود و محدودیتهای تردد به وجود میآید، حاصل این اتفاق کاهش فروش جایگاه تا ۸۰ درصد است. در واقع در این شرایط جایگاهداران هم درآمد ندارد و هم هزینه جاری میپردازد و این یعنی زیان مضاعف.
*سازمان حمایت نرخ جدید حقالعمل جایگاهداران را اعلام کند
قلیزاده گفت: جایگاهداران تحت تاثیر تصمیمات دولت در مقاطع زمانی مختلف مثل مقطع افزایش قیمت بنزین و شیوع کرونا به اشکال مختلف آسیبهای جدی دیدهاند و از طرفی به صورت مداوم رعایت دستورالعملهای بهداشتی نیز از آنها درخواست میشود که این موضوع هزینهبر است. در نتیجه انتظاری که از دولت داشتیم و داریم این هست که با توجه به جمیع جهات حداقل نگاه حمایتی هم به این صنف داشته باشند و همه چیز یک طرفه نباشد.
رئیس صنف جایگاهداران کشور اشاره کرد: جایگاههای سوخت با زیان انباشته از سالیان قبل مواجه هستند، به طوری که یا توان ادامه فعالیت را ندارند و یا فعالیتشان زیان روی زیان میافزاید. هم اکنون بیش از یک ماه از سال جاری میگذرد ولی جایگاهداران همچنان حق العمل خود را به نرخ سال ۹۹ دریافت میکنند و این یعنی نمیتوانند حتی جوابگوی هزینههای جاری خود باشند. وضع اقتصادی در جایگاههای کم فروش به مراتب شدیدتر از سایر جایگاهها است و تبعیض در حقالعمل فروش گازوئیل و بنزین نیز مشکل را مضاعف کرده است.
وی اظهار داشت: تعیین و اعلام حق العمل ۱۴۰۰ جایگاهها با رعایت عدالت و بدون تبعیض با توجه به شاخصهای واقعی تورمی در بخشهای مختلف سبد هزینهای و نگاه به کاهش فروش جایگاه متاثر از کرونا و افزایش قیمت بنزین خواسته اصلی ماست و ما نقش سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان را در محاسبه حقالعمل پُررنگ میدانیم و امسال منتظر اعلام نرخ حقالعمل معقول و منطقی هستیم.
منبع: فارس
انتهای پیام/
وی اظهار داشت: هر چند پروتکلهایی که برای جایگاهها تدوین شد به نظر ما در برخی موارد قابلیت اجرا نداشت ولی نهایت سعی خود را برای اجرای دقیق به کار گرفتیم. این در حالی بود که جایگاهداران در بدترین شرایط مالی قرار داشتند و کمیاب بودن اقلام بهداشتی در کشور مشکلات را مضاعف کرده بود.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآوردههای نفتی کشور در مورد آمار مبتلایان کارکنان جایگاهها گفت: از ابتدا شیوع کرونا کارکنان ما به این ویروس دچار شدند. ما در همه مصاحبهها به آمار ارائه شده از طرف وزارت بهداشت احترام گذاشتیم و میتوانیم اگر این وزارتخانه صلاح بدانند آمار را به تفکیک هم اعلام کنیم.
*هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی جایگاهداران برای رعایت پروتکلهای بهداشتی
قلیزاده ادامه داد: البته وزارت محترم بهداشت و سازمانهای مربوطه همکاری با مجموعه صنفی داشتند که توانستیم در حد توان و با افزایش فعالیت اداری دفتر مرکزی اقلام بهداشتی را به سراسر کشور ارسال کنیم، هر چند میزان حمایتی که صورت گرفت، کافی و بر اساس نیاز ما نبود. از طرفی به مرور و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در جایگاهها، مردم نیز در رعایت موارد بهداشتی دقت بیشتری کردند و همکاریها دوطرفه شد. همچنین ما همواره معترض دستورالعملهای غیرقابل اجرا بودیم و هستیم که جز تقابل بین مردم و جایگاه سوخت نتیجهای ندارد و شرایط را بدتر میکند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآوردههای نفتی کشور گفت: در ۱۱ ماه سپری شده پس از اسفند ۹۸، جایگاهداران شخصا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای رعایت پروتکلها هزینه کردند درحالیکه با کاهش شدید فروش و درآمد به خاطر محدودیتهای کرونا مواجه بودند و حتی درخواست ما مبنی بر تعدیل (افزایش) حقالعمل سال ۹۹ پاسخ مثبتی از طرف مسئولان نداشت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: دقت کنیم وقتی جایگاه سوخت تعطیل نمیشود و محدودیتهای تردد به وجود میآید، حاصل این اتفاق کاهش فروش جایگاه تا ۸۰ درصد است. در واقع در این شرایط جایگاهداران هم درآمد ندارد و هم هزینه جاری میپردازد و این یعنی زیان مضاعف.
*سازمان حمایت نرخ جدید حقالعمل جایگاهداران را اعلام کند
قلیزاده گفت: جایگاهداران تحت تاثیر تصمیمات دولت در مقاطع زمانی مختلف مثل مقطع افزایش قیمت بنزین و شیوع کرونا به اشکال مختلف آسیبهای جدی دیدهاند و از طرفی به صورت مداوم رعایت دستورالعملهای بهداشتی نیز از آنها درخواست میشود که این موضوع هزینهبر است. در نتیجه انتظاری که از دولت داشتیم و داریم این هست که با توجه به جمیع جهات حداقل نگاه حمایتی هم به این صنف داشته باشند و همه چیز یک طرفه نباشد.
رئیس صنف جایگاهداران کشور اشاره کرد: جایگاههای سوخت با زیان انباشته از سالیان قبل مواجه هستند، به طوری که یا توان ادامه فعالیت را ندارند و یا فعالیتشان زیان روی زیان میافزاید. هم اکنون بیش از یک ماه از سال جاری میگذرد ولی جایگاهداران همچنان حق العمل خود را به نرخ سال ۹۹ دریافت میکنند و این یعنی نمیتوانند حتی جوابگوی هزینههای جاری خود باشند. وضع اقتصادی در جایگاههای کم فروش به مراتب شدیدتر از سایر جایگاهها است و تبعیض در حقالعمل فروش گازوئیل و بنزین نیز مشکل را مضاعف کرده است.
وی اظهار داشت: تعیین و اعلام حق العمل ۱۴۰۰ جایگاهها با رعایت عدالت و بدون تبعیض با توجه به شاخصهای واقعی تورمی در بخشهای مختلف سبد هزینهای و نگاه به کاهش فروش جایگاه متاثر از کرونا و افزایش قیمت بنزین خواسته اصلی ماست و ما نقش سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان را در محاسبه حقالعمل پُررنگ میدانیم و امسال منتظر اعلام نرخ حقالعمل معقول و منطقی هستیم.
منبع: فارس
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها