رییس پلیس راهور ناجا:
استفاده از پهبادهای نسل جدید برای رصد جاده های کشور
پدال نیوز- رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر از پهبادها برای رصد محورهای تهران_خراسان، سیستان و بلوچستان و کرمان_یزد به دلیل طولانی بودن استفاده میشود، گفت: با استفاده از پهبادهای نسل جدید میتوانیم همه محورهای مواصلاتی در کشور را پوشش دهیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، سردار کمال هادیانفر در پاسخ به این سوال که آیا خودروی یورو 4 همچنان پلاک میشود، گفت: براساس مصوبه دولت تمام وسایط نقلیه در سال 99 و 1400 به بعد باید استاندارد یورو 5 داشته باشند و هر خودرویی که توسط خودروسازان داخلی تولید میشود دارای استاندارد یورو 5 است.
وی ادامه داد: بعضا خودروهایی بود که در سال 98 و در نیمه ابتدایی سال 99 تولید شده بود و دارای استاندارد یورو 4 بودند و براساس قانون نمیتوانستند، پلاک دریافت کنند.البته خودروسازان با آگاهی از قانون تخلف کرده بودند، اما ما با هماهنگیهایی که انجام دادیم و برای سهولت کار مردم در کمیسیون فنی و مهندسی موافقت کردیم به خودروهای مدل سال 98 ولو اینکه تولید سال 99 و دارای استاندارد یورو 4 باشند، پلاک داده شود، لذا همه وسایط نقلیهای که دارای استاندارد یورو 4 بودند، پلاک دریافت کردهاند.
رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: خوشبختانه پلت فرم پراید از رده خارج شده است. همچنین تولید خودروی 405 نیز در سال گذشته از رده خارج شده، اما یک تعداد محدودی خودرو برای تاکسیها تولید شده بود که به آنها نیز واگذار شد. در آخرین جلسهای که با مدیر شرکت ایران خودرو داشتم، آنها نیز تمایلی به تولید خودرو 405 ندارند، چراکه دیگر متقاضی ندارد.
سردار هادیانفر درباره استفاده از پهبادها برای رصد محورهای مواصلاتی گفت: در حال حاضر از پهبادها در محورهای تهران_خراسان، یزد_ کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل طولانی بودن از پهباد استفاده میشود.
وی ادامه داد: اما سیاست ما استفاده از پهبادهای نسل جدید است و کارهای آن در حال انجام است و وزیر راه نیز هماهنگیهای آن را به صورت BOT موافقت کرده است و انشاءالله بخش خصوصی نیز در این بخش ورود خواهد کرد. اگر این پهبادهای نسل جدید عملیاتی شود، میتوانیم اکثر محورها را پوشش دهیم، چرا که نیازی به باند و دیسپچینگ ندارد.
رییس پلیس راهور ناجا همچنین درباره استفاده از دستافزارها گفت: در حال حاضر 8 هزار دست افزار در اختیار ماموران ما قرار دارد و امیدواریم امسال نیز 4 هزار دست افزار باقی مانده در اختیار ماموران ما قرار بگیرد تا بتوانیم به طور کامل قبضهای جریمه دستی را جمعآوری کنیم.
سردار هادیانفر درباره پلاکهای دپوشده در کشور گفت: با مصوبهای که از هیات دولت دریافت کردیم پلاکهای دپو شده افراد را حداکثر تا یکسال نگه میداریم و پس از یکسال اگر کسی از پلاکش استفاده نکرد ما با حفظ سوابق به صورت رندمی به فرد دیگری واگذار میکنیم.
وی ادامه داد: بعضا خودروهایی بود که در سال 98 و در نیمه ابتدایی سال 99 تولید شده بود و دارای استاندارد یورو 4 بودند و براساس قانون نمیتوانستند، پلاک دریافت کنند.البته خودروسازان با آگاهی از قانون تخلف کرده بودند، اما ما با هماهنگیهایی که انجام دادیم و برای سهولت کار مردم در کمیسیون فنی و مهندسی موافقت کردیم به خودروهای مدل سال 98 ولو اینکه تولید سال 99 و دارای استاندارد یورو 4 باشند، پلاک داده شود، لذا همه وسایط نقلیهای که دارای استاندارد یورو 4 بودند، پلاک دریافت کردهاند.
رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: خوشبختانه پلت فرم پراید از رده خارج شده است. همچنین تولید خودروی 405 نیز در سال گذشته از رده خارج شده، اما یک تعداد محدودی خودرو برای تاکسیها تولید شده بود که به آنها نیز واگذار شد. در آخرین جلسهای که با مدیر شرکت ایران خودرو داشتم، آنها نیز تمایلی به تولید خودرو 405 ندارند، چراکه دیگر متقاضی ندارد.
سردار هادیانفر درباره استفاده از پهبادها برای رصد محورهای مواصلاتی گفت: در حال حاضر از پهبادها در محورهای تهران_خراسان، یزد_ کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل طولانی بودن از پهباد استفاده میشود.
وی ادامه داد: اما سیاست ما استفاده از پهبادهای نسل جدید است و کارهای آن در حال انجام است و وزیر راه نیز هماهنگیهای آن را به صورت BOT موافقت کرده است و انشاءالله بخش خصوصی نیز در این بخش ورود خواهد کرد. اگر این پهبادهای نسل جدید عملیاتی شود، میتوانیم اکثر محورها را پوشش دهیم، چرا که نیازی به باند و دیسپچینگ ندارد.
رییس پلیس راهور ناجا همچنین درباره استفاده از دستافزارها گفت: در حال حاضر 8 هزار دست افزار در اختیار ماموران ما قرار دارد و امیدواریم امسال نیز 4 هزار دست افزار باقی مانده در اختیار ماموران ما قرار بگیرد تا بتوانیم به طور کامل قبضهای جریمه دستی را جمعآوری کنیم.
سردار هادیانفر درباره پلاکهای دپوشده در کشور گفت: با مصوبهای که از هیات دولت دریافت کردیم پلاکهای دپو شده افراد را حداکثر تا یکسال نگه میداریم و پس از یکسال اگر کسی از پلاکش استفاده نکرد ما با حفظ سوابق به صورت رندمی به فرد دیگری واگذار میکنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش