آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۸۶۱۰
۱۶:۵۹
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

دوربین‌ها کدام یک از مسافران نوروزی را جریمه می‌کنند؟

پدال نیوز- بر اساس تغییر رنگ‌بندی شهرهای مختلف کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، خروج و ورود خودروها با پلاک بومی و غیربومی، از و به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و همه دوربین های ثبت پلاک مرکز مدیریت راه ها در این مناطق فعال شده‌اند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، آخرین وضعیت شهرهای کشور نشان می‌دهد که 67 شهر از جمله تهران، در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارند. علیرضا رئیسی- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از این در این باره گفته بود: شهرهای قرمز از تعداد 9 شهر در 25 اسفند به 23 شهر و شهرهای نارنجی از 31 شهر به 44 شهر افزایش یافته، همچنین اکنون 287 شهرستان در وضعیت زرد و 94 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر این اساس و با توجه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت سفرهای نوروزی تغییر کرده است و مردم نمی‌توانند به شهرهای قرمز و نارنجی وارد شده و یا از آنها خارج شوند.
بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از روز گذشته بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا همه دوربین‌های ثبت پلاک در ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی فعال شده‌اند.
طبق رنگ‌بندی جدید اعلام شده، برای مناطق مختلف کشور اگر  خودرویی با پلاک بومی از یک شهر یا استان قرمز و نارنجی خارج شود، شماره پلاکش ثبت شده و برای اعمال جریمه برای  پلیس ارسال خواهد شد. همچنین اگر خودرویی با پلاک غیر بومی قصد ورود به شهرها و مناطق قرمز و نارنجی را داشته باشد نیز مشمول همین فرایند می‌شود. به عنوان مثال، از روز گذشته، ساکنان استان تهران، با توجه تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در پایتخت و نارنجی شدن استان، نمی‌توانند از هیچ کدام از محورهای مواصلاتی تهران خارج شوند. اگر خودرویی با پلاک تهران قصد سفر از پایتخت را داشته باشد، مشمول جریمه پانصد هزار تومانی مختص مناطق نارنجی خواهد شد.
البته پس از اعلام رنگ‌بندی جدید شهرها در صورتی که با خودرو شخصی به یکی از مناطق نارنجی یا قرمز سفر کرده باشید، می‌توانید تا 72 ساعت بدون اعمال جریمه به شهر خود بازگردید.

به علاوه ورود خودروها با پلاک بومی به مناطق نارنجی و قرمز مشمول  جریمه نخواهد شد، یعنی اگر خودرویی با پلاک تهران قصد ورود به پایتخت را داشته باشد، جریمه نخواهد نمی‌شود، همچنین  عبور از  محورهای مواصلاتی بین استانی مانند آزادراه ها و کمربندی‌ها مصداق ورود به مناطق قرمز و نارنجی نخواهد بود و جریمه‌ نخواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو