آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۷۸۱
۱۳:۰۱
۱۳۹۴/۱۰/۰۲

دلیل دایرشدن مدارس با وجود ناسالم‌تر شدن هوا چه بود؟

پدال نیوز: در حالی که غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته افزایش یافته و هوای تهران ناسالم‌تر است، مدارس دایر بودند. خانواده‌ها می‌پرسند: "چرا با وجود آلودگی هوا دانش‌آموزان به مدرسه رفتند؟"، شاید بتوان نزدیکی امتحانات را از دلایل تصمیم بر بازگشایی مدارس دانست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، در حالی که آلودگی هوا همچنان ادامه دارد، دانش‌آموزان استان تهران بعد از سه روز خانه‌نشینی امروز چهارشنبه دوم دی ماه به مدرسه رفتند.

کمیته اضطرار آلودگی هوا، عصر روز گذشته تشکیل جلسه داد و براساس تصمیم این کمیته مقرر شد تا تمام مدارس استان تهران امروز چهارشنبه 2 دی دایر باشد.

بسیاری از خانواده‌ها این سؤال را مطرح می‌کنند: هوای تهران امروز همانند روزهای گذشته آلوده است و حتی به‌تعبیر برخی، هوا امروز آلود‌ه‌تر از روزهای گذشته است اما چرا مدارس دایر است؟

وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این رابطه می‌گوید: تصمیم گیری مسئولان ذی‌ربط بر آن بود که اگر وضعیت آن‌چنان بهتر نشود بدتر هم نخواهد شد و بنابراین با توجه به چنین شرایطی دانش آموزان می‌توانند به مدرسه بروند.

احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز عنوان می‌کند: طی امروز همچنان جوی آرام در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور حاکم بوده که سبب تداوم پایداری هوا و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش سازمان محیط زیست می‌گوید:‌ امروز چهارشنبه هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است و بر غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته افزوده شده است.

مروری بر نظرات مسئولان مربوطه حاکی از آن است که هوای تهران، امروز نیز همانند روزهای گذشته آلوده است و همچنان این سؤال برای خانواده‌ها مطرح است: چرا مدارس دایر است؟ اما اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا بر این باورند که طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه و جمع‌بندی کمیته به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت هوای امروز اگر بهتر نشود، بدتر هم نمی‌شود و در چنین شرایطی دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند.

شاید بتوان دلیل دیگر بازگشایی مدارس را نزدیکی امتحانات دانش‌آموزان دانست. امتحانات از 5 دی آغاز می‌شود و تعطیلی چندروزه مدارس در روزهای اخیر منجر به ایجاد اخلال در جریان آموزش شده است.

آموزش و پرورش شهر تهران به‌دلیل تعطیلی مدارس در روزهای اخیر مجبور شده است تا امتحانات دانش‌آموزان را با تأخیر آغاز کند.

در بخشنامه‌ای که اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این رابطه ارسال کرده،‌ آمده است: به‌دلیل آلودگی هوا و تعطیلی چندروزه مدارس تصمیم گرفتیم تا امتحانات داخلی نوبت اول دوره‌های متوسطه اول و دوم تهران با یک هفته تأخیر برگزار شود.

بر این اساس، امتحانات دوره متوسطه اول از 12 لغایت 23 دی ماه و متوسطه دوم از 12 لغایت 29 دی ماه برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود