آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۷۷
۱۹:۵۱
۱۳۹۴/۰۲/۲۲
ناکامی در مزایده چهارم یعنی واگذاری استقلال و پرسپولیس به خودروسازان

چه سرنوشتی در انتظار سرخابی‌هاست؟

پدال نیوز: برخی اخبار حاکی از این است که چنانچه مزایده چهارم برای واگذاری استقلال و پرسپولیس بی‌نتیجه بماند، به زودی سرخابی‌ها تحت پوشش خودروسازان قرار خواهند گرفت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، روز سه‌شنبه 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد یعنی چند ساعت قبل از بازی سرنوشت ساز پرسپولیس مقابل الهلال در یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی امروز اعلام کرده مزایده چهارم پرشورتر از قبل برگزار شود. این در حالی است که در محافل ورزشی خبری غیر رسمی منتشر شده که قریب الوقوع به نظر می‌رسد. اینکه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا واگذار شوند.
 
در سه مزایده قبلی اتفاق‌هایی رخ داده است که گواهی می‌دهد بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس کار راحتی نیست و شاید به همین دلیل است که برخی از مسئولان کشور در تدارک این دو باشگاه به خودروسازان هستند.
 
اگر این اتفاق نهایی شود می تواند بازخوردهای مثبت و منفی به همراه داشته باشد؛ نکته ‌مثبت اینکه خیال هواداران میلیونی دو باشگاه راحت خواهد شد و بعد از سال‌های دو بنگاه اقتصادی قدرتمند و بزرگ پشتوانه پرسپولیس و استقلال خواهند شد و دیگر نگران هزینه‌های روزمره خود نخواهند شد.
 
نکته منفی به میزان بدهی‌های این دو شرکت خودروسازی بزرگ در ایران مربوط می شود و هنوز مشخص نیست که چطور آنها بدهی‌های کلان می توانند در باشگاه‌داری هم موفق عمل کنند.
 
به نظر می‌رسد ایران‌خودرو و سایپا مکلف به در اختیار گرفتن این دو باشگاه شده‌اند. این دو شرکت پشتوانه علمی زیادی هم در زمینه مدیریت در ورزش داشته و دارند و می‌توانند با استفاده از مدیران متخصص اداره دو باشگاه را به شکلی مطلوب انجام بدهند.
 
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ چند روز قبل از ورود مستقیم به بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به خودروسازان طفره رفت ولی گفت: باید نگرانی هواداران میلیونی این دو باشگاه برطرف شود و خیال‌ آنها راحت شود و سازمان‌هایی استقلال و پرسپولیس را در اختیار بگیرند که توانایی این کار را داشته باشند.
 
با این حال بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس، ورود خودروسازی‌ها به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مصداق خصولتی شدن آن دو و مخالف اصل 44 قانون اساسی دانست و در گفت و گو با خانه ملت اظهار داشت: شرکت‌های خودروسازی به جای خرید باشگاه، برای پرداخت بدهی خود به قطعه‌سازان، تلاش برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان اقدام کنند.
 
این واکنش عضو هیات رئیسه مجلس در حالی رخ داده که هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که واگذاری استقلال و پرسپولیس به خودرو سازان جدی است که واکنش‌های برخی از نمایندگان مجلس را هم در پی داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو