کد خبر:
۱۳۷۵۴۳ ۱۰:۴۸
۱۳۹۹/۱۲/۰۸
/ پیش بینی فروش ۳۱ میلیون دستگاه خودروی برقی تا سال ۲۰۳۱
عصر خودروهای بنزینی رو به پایان است
پدال نیوز: با توسعه خودروهای برقی و حرکت شرکت ها به سمت رونق و استفاده از این فناوری فعالان این حوزه پیش بینی می کنند تا عصر خودروهای بنزینی زودتر از آنچه که تصور میشد به پایان رسیدهاست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، خودروهای تمام برقی یکی از انواع خودروهای تولیدی هستند که با رونق اندک صنایع با رشد محبوبیت و استقبال مشتریان در بازارهای جهانی روبرو شدهاند.
در میان شرکتهای بزرگ تولیدکنند خودروهای برقی، تسلاموتورز بدون شک یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده خودروهای برقی، الکتریکی قدرتمند و لوکس در جهان به شمار میرود که در مدت کوتاهی موفق شد به سرعت به سودآوری برسد و در مقایسه با سایر شرکتهای خودروسازی زودتر پلههای ترقی را طی کند.
بر اساس آمارها، خودروی برقی تسلا موفق شده است در سال ۲۰۱۹ میلادی گوی سبقت را از سایر رقبا برباید و جایگاه نخست را از نظر تولید خودرو در جهان به خود اختصاص دهد.
هم اکنون در کنار این شرکت، بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامههای خود رونمایی کردهاند.
اما با این حال گزارش ها حاکی از آن است که تسلا با ارزش حدودی ۶۰۰ میلیارد دلاری، در حالی با ارزشترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۰ شد که شرکت تویوتا با ارزش یک سوم تسلا در رتبه دوم قرار گرفته است. براین اساس در سال ۲۰۲۰ تسلا پس از پشت سرگذاشتن تویوتا، ارزشمندترین خودروساز دنیا شد.
تسلا در سال ۲۰۰۸ با عرضه مدل رودستر با پیمایش ۳۲۰ کیلومتر بعد از هر بار شارژ مورد توجه قرار گرفت و
در نهایت تسلا با ارزش ۶۰۰ میلیارد دلاری گران قیمت ترین خودروساز جهان شد.
تلاش برای تولید و عرضه خودروهای برقی از سال ۱۸۹۹ آغاز و
قدرت و پیمایش کم، قیمت بالا و نبود زیرساخت های مناسب، مانع از موفقیت خودروسازان در این زمینه شد.
استقبال روزافزون از خودروهای برقی و پیشرفتهای تسلا باعث شده نه تنها سایر خودروسازان بلکه شرکتهایی همچون اپل، هواوی و شیامی سرمایهگذاریهای گستردهای در تولید این خودروها انجام دهند.
براین اساس پیش بینی می شود که فروش خودروهای برقی از ۲.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ به ۳۱.۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۳۰ برسد.
شرکت جنرال موتورز از بهترین سازندگان موتورهای پرقدرت بنزینی بنا دارد تا سال ۲۰۴۰ تولید تمامی مدل های غیربرقی خود را متوقف کند.
شرکت فورد نیز قصد دارد با سرمایه گذاری ۲۹ میلیارد دلاری تمتمی خودروهای خود را برقی کند.
به گفته سخنگوی شرکت ب ام و تا سال ۲۰۲۵ نیمی از خودروهای این شرکت برقی خواهد شد.
براساس تحقیقات رویترز ۲۹ خودروساز بزرگ جهان تا سال آینده ۳۰۰ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهند کرد که ۴۵ درصد از این میزان تنها متعلق به کشور چین است.
نکته جالب حضور فعال شرکت های فناوری در تولید خودروهای برقی است و اپل، هووای و شیامی از جمله شرکت هایی هستند که قصد تولید و عرضه خودروهای برقی را دارند. بنابراین عصر خودروهای بنزینی زودتر از آنچه که انتظار می رفت به پایانخواهد رسید.
در میان شرکتهای بزرگ تولیدکنند خودروهای برقی، تسلاموتورز بدون شک یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده خودروهای برقی، الکتریکی قدرتمند و لوکس در جهان به شمار میرود که در مدت کوتاهی موفق شد به سرعت به سودآوری برسد و در مقایسه با سایر شرکتهای خودروسازی زودتر پلههای ترقی را طی کند.
بر اساس آمارها، خودروی برقی تسلا موفق شده است در سال ۲۰۱۹ میلادی گوی سبقت را از سایر رقبا برباید و جایگاه نخست را از نظر تولید خودرو در جهان به خود اختصاص دهد.
هم اکنون در کنار این شرکت، بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامههای خود رونمایی کردهاند.
اما با این حال گزارش ها حاکی از آن است که تسلا با ارزش حدودی ۶۰۰ میلیارد دلاری، در حالی با ارزشترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۰ شد که شرکت تویوتا با ارزش یک سوم تسلا در رتبه دوم قرار گرفته است. براین اساس در سال ۲۰۲۰ تسلا پس از پشت سرگذاشتن تویوتا، ارزشمندترین خودروساز دنیا شد.
تسلا در سال ۲۰۰۸ با عرضه مدل رودستر با پیمایش ۳۲۰ کیلومتر بعد از هر بار شارژ مورد توجه قرار گرفت و
در نهایت تسلا با ارزش ۶۰۰ میلیارد دلاری گران قیمت ترین خودروساز جهان شد.
تلاش برای تولید و عرضه خودروهای برقی از سال ۱۸۹۹ آغاز و
قدرت و پیمایش کم، قیمت بالا و نبود زیرساخت های مناسب، مانع از موفقیت خودروسازان در این زمینه شد.
استقبال روزافزون از خودروهای برقی و پیشرفتهای تسلا باعث شده نه تنها سایر خودروسازان بلکه شرکتهایی همچون اپل، هواوی و شیامی سرمایهگذاریهای گستردهای در تولید این خودروها انجام دهند.
براین اساس پیش بینی می شود که فروش خودروهای برقی از ۲.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ به ۳۱.۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۳۰ برسد.
شرکت جنرال موتورز از بهترین سازندگان موتورهای پرقدرت بنزینی بنا دارد تا سال ۲۰۴۰ تولید تمامی مدل های غیربرقی خود را متوقف کند.
شرکت فورد نیز قصد دارد با سرمایه گذاری ۲۹ میلیارد دلاری تمتمی خودروهای خود را برقی کند.
به گفته سخنگوی شرکت ب ام و تا سال ۲۰۲۵ نیمی از خودروهای این شرکت برقی خواهد شد.
براساس تحقیقات رویترز ۲۹ خودروساز بزرگ جهان تا سال آینده ۳۰۰ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهند کرد که ۴۵ درصد از این میزان تنها متعلق به کشور چین است.
نکته جالب حضور فعال شرکت های فناوری در تولید خودروهای برقی است و اپل، هووای و شیامی از جمله شرکت هایی هستند که قصد تولید و عرضه خودروهای برقی را دارند. بنابراین عصر خودروهای بنزینی زودتر از آنچه که انتظار می رفت به پایانخواهد رسید.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش