توضیح پلیس راهور درباره پیامک جریمه تردد بدون ماسک
پدال نیوز: «از قرار اطلاع؛ از دیروز جایگاههای سوخت به دوربین راهور فعال شده و راننده خودرو اگر ماسک نداشته باشد شامل جریمه میشود. هنگام سوختگیری حتماً ماسک داشته باشید به آشنایان و دوستانتان هم اطلاع دهید که جریمه نشوند»؛ این مضمون پیامی است که این روزها در فضای مجازی دست به دست میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، سردار حسینی جانشین پلیس راهور ناجا گفت: این پیام صحت ندارد چرا که سازوکار ثبت تخلف به واسطه سامانههای هوشمند یک سازوکار تعریف شده است؛ اگر قرار باشد که سامانهای را در اختیار گرفت تا تخلف خاصی را کنترل کنیم که در صورت ارتکاب به تخلف جریمه صادر شود مستلزم برنامهریزی، تست و کالیبره شدن سامانهها است و باید بررسیهای فنی مورد نیاز بر روی آنها اعمال شود. لذا انتشار چنین خبری مبنی بر تنظیم دوربین برای ثبت تخلف ماسک نزدن در پمپ بنزینها بیاساس و کذب است.
او ادامه داد: اغلب شهرهای کشور به حالت زرد درآمده و بنابر مصوبات با توجه به آنکه محدودیت تردد در شهرهای زرد برقرار نیست طبیعی است که شاهد افزایش ترددها باشیم. البته با توجه به آنکه شرایط شهرهای شمالی و شهرهای مسافرپذیر شکننده است بنابر مصوبه ستاد کرونا تردد خودروهای غیر بومی به استانهای گیلان، مازندران و گلستان و هفت شهر شیراز، اصفهان، قشم، جزیره کیش، مشهد، بندرعباس و بوشهر ممنوع است و تردد با خودروی دارای پلاک غیر بومی مستوجب جریمه 500 هزار تومانی میشود. باید گفت در شهرها و استانهایی که در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند ورود پلاکهای غیربومی به آن شهرها ممنوع بوده و پلاک متعلق به شهرهای نارنجی نیز حق تردد به سایر شهرها را ندارد.
او گفت: در خصوص ورودی شهرها و ممنوعیتهای کرونایی ابلاغ شده نیز پلیس راهور اجازه ورود به پلاکهای غیربومی را در استانها و شهرهای هدف نمیدهد مگر به افرادی که بنابر دلایلی خاص دارای مجوز بوده یا کار قضایی و درمانی دارند اما اگر کسی اصرار به تردد داشت و از فرمان پلیس استنکاف کرد و به راه خود ادامه داد مستوجب جریمه 500 هزار تومانی خواهد شد. همان جریمه 500 هزار تومانی ورود غیرمجاز به شهرهای نارنجی است چرا که هنوز چیزی به پلیس ابلاغ نشده است. از هموطنان هم خواهش میکنیم اگر پیامکهای اشتباهی برایشان آمد با این توجیه که حوصله پیگیری را نداشته و باید وقت زیادی تلف کنند از پیگیری منصرف نشوند چرا که ما باید ایرادات را شناسایی کرده و متوجه آنها شویم که در کجا وجود دارند تا در برنامهریزی سامانه لحاظ کنیم. جرایمی که به وسیله مأمور اخطاریهنویس به فرد تسلیم میشود و جریمه الصاقی نام دارد به همراه جریمههایی که به فرد پیامک میشود از زمره جرایمی هستند که دو برابر میشوند. یعنی اگر جریمهای اعمال شود که راننده نسبت به آن بیاطلاع باشد دو برابر نمیشود مثل جرایم دوربینی؛ به جز آنهایی که پیامک میشود چرا که پیامک حکم ابلاغ قانونی را دارد. اگر مالک خودرو جریمه الصاقی یا جریمه پیامکی خود را یک ماه بعد از اعلام و الصاق پرداخت نکند، دو برابر میشود.
او ادامه داد: از مردم انتظار داریم وقتی چراغ راهنمایی قطع میشود صبوری و خویشتنداری به خرج داده و از عجله پرهیز کنند چرا که عجله و شتاب بیمورد باعث میشود گره ترافیکی به وجود آید؛ حتی اگر پلیس هم بیاید برای باز کردن گره ترافیکی مدتزمانی طول میکشد. از طرفی دیگر از مردم هم میخواهیم در صورت مواجهه با خاموشی چراغها بلافاصله موضوع را به 110 اطلاع دهند. تقریباً یک ماه پیشنهاد تغییر در ساعات محدودیت تردد را به ستاد کرونا دادیم که به دلایلی پذیرفته نشد؛ کماکان ساعت اجرای محدودیت تردد شبانه همان 21 تا 3 صبح است که مردم باید مدیریت کرده تا جریمه نشوند.
او ادامه داد: اغلب شهرهای کشور به حالت زرد درآمده و بنابر مصوبات با توجه به آنکه محدودیت تردد در شهرهای زرد برقرار نیست طبیعی است که شاهد افزایش ترددها باشیم. البته با توجه به آنکه شرایط شهرهای شمالی و شهرهای مسافرپذیر شکننده است بنابر مصوبه ستاد کرونا تردد خودروهای غیر بومی به استانهای گیلان، مازندران و گلستان و هفت شهر شیراز، اصفهان، قشم، جزیره کیش، مشهد، بندرعباس و بوشهر ممنوع است و تردد با خودروی دارای پلاک غیر بومی مستوجب جریمه 500 هزار تومانی میشود. باید گفت در شهرها و استانهایی که در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند ورود پلاکهای غیربومی به آن شهرها ممنوع بوده و پلاک متعلق به شهرهای نارنجی نیز حق تردد به سایر شهرها را ندارد.
او گفت: در خصوص ورودی شهرها و ممنوعیتهای کرونایی ابلاغ شده نیز پلیس راهور اجازه ورود به پلاکهای غیربومی را در استانها و شهرهای هدف نمیدهد مگر به افرادی که بنابر دلایلی خاص دارای مجوز بوده یا کار قضایی و درمانی دارند اما اگر کسی اصرار به تردد داشت و از فرمان پلیس استنکاف کرد و به راه خود ادامه داد مستوجب جریمه 500 هزار تومانی خواهد شد. همان جریمه 500 هزار تومانی ورود غیرمجاز به شهرهای نارنجی است چرا که هنوز چیزی به پلیس ابلاغ نشده است. از هموطنان هم خواهش میکنیم اگر پیامکهای اشتباهی برایشان آمد با این توجیه که حوصله پیگیری را نداشته و باید وقت زیادی تلف کنند از پیگیری منصرف نشوند چرا که ما باید ایرادات را شناسایی کرده و متوجه آنها شویم که در کجا وجود دارند تا در برنامهریزی سامانه لحاظ کنیم. جرایمی که به وسیله مأمور اخطاریهنویس به فرد تسلیم میشود و جریمه الصاقی نام دارد به همراه جریمههایی که به فرد پیامک میشود از زمره جرایمی هستند که دو برابر میشوند. یعنی اگر جریمهای اعمال شود که راننده نسبت به آن بیاطلاع باشد دو برابر نمیشود مثل جرایم دوربینی؛ به جز آنهایی که پیامک میشود چرا که پیامک حکم ابلاغ قانونی را دارد. اگر مالک خودرو جریمه الصاقی یا جریمه پیامکی خود را یک ماه بعد از اعلام و الصاق پرداخت نکند، دو برابر میشود.
او ادامه داد: از مردم انتظار داریم وقتی چراغ راهنمایی قطع میشود صبوری و خویشتنداری به خرج داده و از عجله پرهیز کنند چرا که عجله و شتاب بیمورد باعث میشود گره ترافیکی به وجود آید؛ حتی اگر پلیس هم بیاید برای باز کردن گره ترافیکی مدتزمانی طول میکشد. از طرفی دیگر از مردم هم میخواهیم در صورت مواجهه با خاموشی چراغها بلافاصله موضوع را به 110 اطلاع دهند. تقریباً یک ماه پیشنهاد تغییر در ساعات محدودیت تردد را به ستاد کرونا دادیم که به دلایلی پذیرفته نشد؛ کماکان ساعت اجرای محدودیت تردد شبانه همان 21 تا 3 صبح است که مردم باید مدیریت کرده تا جریمه نشوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها