کد خبر:
۱۳۶۴۵۹ ۰۹:۴۸
۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مونتاژ یا تولید؛ صنعت خودروسازی ما کدام است؟
پدال نیوز: یک کارشناس صنعت خودرو گفت:خودروسازان ایرانی به جای استفاده از پلتفرم و طراحی داخلی، همچنان به مونتاژکاری ادامه میدهند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، ابوالفضل خلخالی گفت: برای مونتاژ کار شدن خودروسازان باید جوانب مختلف را در نظر بگیریم البته یکی از روش های خودروساز شدن این است که از فرآیند مونتاژ کار را شروع کنیم.
او بیان کرد: خودروسازان بزرگ، مانند تویوتا و هوندا از خودروسازان آمریکایی تکنولوژی ساخت خودرو را دریافت کردند، کیا و هیوندای هم مدتی محصولات خودروسازان دیگر را مونتاژ می کرد و بعد از گذشت بازده زمانی خیلی از روش ها را در شرکت خود بومی سازی کرد.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت های مختلف برای روش تولید و ارزیابی کیفیت و مونتاژ برنامه هایی دارند که پیاده سازی همان برنامه ها زمان بر است. نکته این است که این دوران برای خودروسازان زمان گذر محسوب می شود و در تمام کشورها بعد از اینکه زمان گذار طی شد، خودرو ساز به سمت توسعه محصولات خود می رود اما در کشور ما این اتفاق رخ نداده است و در همان توسعه مونتاژ مانده ایم.
خلخالی تشریح کرد: مشخص است که چرا به سمت مونتاژ رفته ایم،زیرا همه خودروسازان در ابتدا این روش را انتخاب کرده اند و به مرور مسائل تولید، کیفیت و نظام های مربوط به تولید خودرو را ارتقا دادند اما ما در همین کار مونتاژ مانده ایم و نتوانستیم محصولات را توسعه دهیم.
او ادامه داد:اگر خودروسازان محصولاتشان را با پلتفرم متعلق به خود طراحی کنند، یک مزیت اقتصادی برای آنها محسوب می شود اما خودروسازان داخلی به این شکل عمل نکرده اند و متاسفانه مونتاژکاری را ادامه داده اند و به فکر بومی سازی محصولات نیوفتاده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
او بیان کرد: خودروسازان بزرگ، مانند تویوتا و هوندا از خودروسازان آمریکایی تکنولوژی ساخت خودرو را دریافت کردند، کیا و هیوندای هم مدتی محصولات خودروسازان دیگر را مونتاژ می کرد و بعد از گذشت بازده زمانی خیلی از روش ها را در شرکت خود بومی سازی کرد.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت های مختلف برای روش تولید و ارزیابی کیفیت و مونتاژ برنامه هایی دارند که پیاده سازی همان برنامه ها زمان بر است. نکته این است که این دوران برای خودروسازان زمان گذر محسوب می شود و در تمام کشورها بعد از اینکه زمان گذار طی شد، خودرو ساز به سمت توسعه محصولات خود می رود اما در کشور ما این اتفاق رخ نداده است و در همان توسعه مونتاژ مانده ایم.
خلخالی تشریح کرد: مشخص است که چرا به سمت مونتاژ رفته ایم،زیرا همه خودروسازان در ابتدا این روش را انتخاب کرده اند و به مرور مسائل تولید، کیفیت و نظام های مربوط به تولید خودرو را ارتقا دادند اما ما در همین کار مونتاژ مانده ایم و نتوانستیم محصولات را توسعه دهیم.
او ادامه داد:اگر خودروسازان محصولاتشان را با پلتفرم متعلق به خود طراحی کنند، یک مزیت اقتصادی برای آنها محسوب می شود اما خودروسازان داخلی به این شکل عمل نکرده اند و متاسفانه مونتاژکاری را ادامه داده اند و به فکر بومی سازی محصولات نیوفتاده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها