آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۶۰۸
۱۰:۴۲
۱۳۹۴/۱۰/۰۱

انتقاد از بی‌توجهی دولت به ناوگان عمومی

پدال نیوز: معاون حمل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طی ۶ سال گذشته، حتی ۶ دستگاه اتوبوس نیز از جانب دولت به شهر تهران واگذار نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با حضور در برنامه شب گذشته گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع «آلودگی هوا» گفت: با استناد به اطلاعات ۲۱ ایستگاه اندازه گیری انواع آلاینده های هوای تهران، آلودگی هوا به بلای جان مردم این کلان شهر تبدیل شده است.

وی افزود: بر اساس قانون، حتی یک دستگاه خودروی آلاینده و یک دستگاه خودروی فرسوده نیز حق ندارند در سطح شهرها تردد کنند و این در شرایطی است که از بیش از سه میلیون دستگاه خودروی تهران، کمتر از ۳۰۰ هزار دستگاه یعنی زیر ۱۰ درصد، معاینه فنی انجام داده اند.

معاون شهردار تهران با اعلام این که یک باره ده ها هزار دستگاه خودرو وارد خیابان های تهران می شوند اما دریغ از یک دستگاه خودروی فرسوده که از رده خارج شوند، تأکید کرد: متأسفانه ستاد مدیریت سوخت کشور که مسئولیت نوسازی ناوگان حمل و نقل را بر عهده دارد، خود دچار نقص فنی شد و نقش آن رفته رفته، ضعیف و ضعیف تر شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر دستگاه خودروی کاربراتوری در هر کیلومتر پیمایش، ۴۰ گرم و در مواردی تا ۶۰ گرم آلاینده تولید می کند، اظهار کرد: این خودروها ۱۵ برابر خودروهای یورو دو که آلودگی آنها زیر سه گرم در هر کیلومتر پیمایش است، آلودگی تولید می کنند، ضمن این که تولید آلودگی موتورسیکلت های بنزینی موجود نیز در هر کیلومتر پیمایش، بالغ بر ۱۵ گرم است.

تشکری هاشمی با بیان این که وسایل نقلیه پاک باید جایگزین وسایل نقلیه آلاینده و فرسوده شوند، تصریح کرد: به این منظور برنامه های متعددی از سوی مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته که از جمله جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای بنزینی و تاکسی های هیبریدی به جای موتورسیکلت های تاکسی های کاربراتوری است که اجرای آن به حمایت جدی دولت نیاز دارد.

وی با تأکید بر این که مجموعه ای از اقدامات به منظور غلبه بر آلودگی هوای تهران و کاهش آلاینده های موجود در هوای این کلان شهر باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات، خروج خودروهای فرسوده و از رده خارج از چرخه حمل و نقل شهری، ممانعت از تردد خودروهای آلاینده کاربراتوری و الزام آور کردن انجام معاینه فنی است.

معاون شهردار تهران با اعلام این که «کلید» کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: به این منظور توسعه شبکه حمل و نقل ریلی با محوریت مترو، گسترش سامانه اتوبوسرانی با محوریت خطوط تندرو (بی آر تی) و نوسازی ناوگان تاکسیرانی، همزمان با ورود موتورسیکلت های برقی به ناوگان موتوری، از دیگر اقدامات لازم به منظور کاهش آلودگی هواست.

تشکری هاشمی در پایان با تأکید بر این که در ۶ سال گذشته، حتی ۶ دستگاه اتوبوس نیز از جانب دولت به شهر تهران واگذار نشده، خاطرنشان کرد: در این میان، برخی اقدامات دولت همچون اختصاص وام به ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو، تأمل بر انگیز بوده و به منزله تشویق استفاده از وسایل نقلیه شخصی است و نتیجه آن چیزی جز ترویج حمل و نقل شخصی نیست.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو