آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۶۰۰
۱۰:۳۳
۱۳۹۴/۱۰/۰۱
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک:

خودروسازان و مخابرات نیازهای خود را از صنایع الکترونیک کشور تامین کنند

پدال نیوز: رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻭﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭنیک گفت: با توجه به تأکید برنامه پنجم توسعه و سیاست های اقتصاد مقاومتی بر تقویت شرکت های دانش بنیان، انتظار است خودروسازان و شرکت مخابرات نیاز خود را به قطعات الکترونیک از داخل کشور تأمین کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، علی وحدت شامگاه دوشنبه در سمینار آشنایی با خدمات صندوق ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ در شیراز افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل بالقوه نیروی انسانی تحصیلکرده و آمار 700 هزار نفری فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با الکترونیک در کشور، باید میزان صادرات و تعامل بین المللی شرکت های دانش بنیان و واحدهای صنایع الکترونیک کشور با خارج کشور بیش از وضعیت کنونی باشد.

ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ کشور اظهار کرد: ارزش افزوده و کارآفرینی که صنعت الکترونیک در کشور ایجاد می کند، بسیار ارزشمند و نیازمند توجه است.
وحدت اظهار کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی سال های گذشته، تأمین مالی صنایع الکترونیک به طور جدی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد و راه های تأمین مالی جدیدی برای این حوزه اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: این صندوق در سال 93 یک هزار و 747 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنایع الکترونیک کشور پرداخت کرده است.

** 30 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع الکترونیک فارس تعلق می گیرد
ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این صندوق علاوه بر صدور ضمانت نامه، 30 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود متغیر شش تا 18 درصد به واحدهای صنایع الکترونیک استان فارس ارایه می کند.
به گفته وی، بازپرداخت این تسهیلات به طور میانگین سه ساله است.
وحدت اظهار کرد: شعبه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک نیز برای آسان سازی فعالیت ها و اعطای ضمانت نامه و تسهیلات به واحدهای صنایع الکترونیک در استان فارس راه اندازی می شود.

** زیرساخت های خوب فارس در صنایع الکترونیک
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز گفت: زیرساخت های خوبی به ویژه در زمینه نیروی انسانی و برق و الکترونیک در فارس وجود دارد که می توان از چنین ظرفیت هایی در سطح ملی بهره برداری کرد.
علی همتی افزود: یکی از نگرانی های که طی چند ساله اخیر گریبانگیر واحدهای تولیدی و صنعتی است مسائل مالی است و این از زمانی شروع شد که بانک ها خود را رقیب واحدهای تولیدی دانستند و نیز بنگاه داری را دنبال کردند
وی گفت: بانک ها با هدف بنگاه داری که تخصص این کار را هم نداشتند به ضبط اسناد ملکی و وثیقه دریافتی از واحدهای تولیدی بدهکار اقدام کردند و پس از آن معضلاتی در فعالیت های اقتصادی و صنعتی بوجود آمد .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید فضای خوبی ایجاد شده است و این دولت از بانک ها خواسته است که اموال و املاک واحدهای تولیدی بدهکار را ضبط نکنند.

 




گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود