توسعه موتورهای برقی با ایجاد مرکز نوآوری حمل و نقل
پدال نیوز- مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد مرکز نوآوری حمل ونقل پیشرفته با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، مهدی همتی مقدم اظهار کرد: در پی تفاهم نامه منعقد شده فی مابین شهرداری تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز نوآوری حمل ونقل پیشرفته برای رسیدن به اهداف توسعه حمل ونقل پاک راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه نمایندگان دو طرف در کمیته راهبری تعیین شدند تا بر روند اجرایی شدن اهداف نظارت کنند، افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری حدود 15 میلیارد تومان آورده داشته و شهرداری نیز در حوزه غیرنقد و در راستای تسهیل گری امور در این مرکز همکاری می کنند.
همتی با تاکید بر اینکه خروجی مرکز نوآوری حمل ونقل پیشرفته، توسعه فناوری موتوربرقی با مدل سوآپ است، تشریح کرد: جامعه هدف ما در توسعه موتورسیکلت های برقی، موتورهای پیک هستند که پیمایش این موتورها بالا و حدود 100 کیلومتر در روز است و این در حالی است که شارژ موتورهای برقی بعد از پیمودن 60 تا 70 کیلومتر به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه برای شارژ مجدد باطری های موتور چند ساعت توقف لازم است، افزود: این توقف چندساعته برای شارژ مجدد باطری موتورها، به کسب و کار پیک های موتوری ضربه وارد می کند و برهمین اساس "مدل سواپ" پیش بینی شده است.
همتی در تشریح این مدل افزود: در این مدل جایگاه های تعویض باطری مانند پمپ های بنزین در سطح شهر تعبیه می شود و راکبان موتور به جای شارژ باطری، باطری خالی را با باطری شارژ شده تعویض میکنند که این مدل در سایر کشورها با موفقیت اجرا شده و میتوان از آنها الگو گرفت.
وی افزود: امید است بتوانیم با این روش تا سال آینده به صورت پایلوت حداقل 10 هزار موتور سیکلت برقی در سطح شهر به صورت فعال داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نمایندگان دو طرف در کمیته راهبری تعیین شدند تا بر روند اجرایی شدن اهداف نظارت کنند، افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری حدود 15 میلیارد تومان آورده داشته و شهرداری نیز در حوزه غیرنقد و در راستای تسهیل گری امور در این مرکز همکاری می کنند.
همتی با تاکید بر اینکه خروجی مرکز نوآوری حمل ونقل پیشرفته، توسعه فناوری موتوربرقی با مدل سوآپ است، تشریح کرد: جامعه هدف ما در توسعه موتورسیکلت های برقی، موتورهای پیک هستند که پیمایش این موتورها بالا و حدود 100 کیلومتر در روز است و این در حالی است که شارژ موتورهای برقی بعد از پیمودن 60 تا 70 کیلومتر به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه برای شارژ مجدد باطری های موتور چند ساعت توقف لازم است، افزود: این توقف چندساعته برای شارژ مجدد باطری موتورها، به کسب و کار پیک های موتوری ضربه وارد می کند و برهمین اساس "مدل سواپ" پیش بینی شده است.
همتی در تشریح این مدل افزود: در این مدل جایگاه های تعویض باطری مانند پمپ های بنزین در سطح شهر تعبیه می شود و راکبان موتور به جای شارژ باطری، باطری خالی را با باطری شارژ شده تعویض میکنند که این مدل در سایر کشورها با موفقیت اجرا شده و میتوان از آنها الگو گرفت.
وی افزود: امید است بتوانیم با این روش تا سال آینده به صورت پایلوت حداقل 10 هزار موتور سیکلت برقی در سطح شهر به صورت فعال داشته باشیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها