ضرورت تغییر نگاه مدیریت شهری
پدال نیوز: دور زمانی شهر را با برج و بارو و مرکز تجارت می شناختند، بعدتر شهر ها را از بزرگراه ها و ساختمان های بلند مرتبه، شناسایی می کردند. امروزه اما شهر ها را از امکان ارتباط رودر رو و چهره به چهره مردمانش باز می شناسند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خبرآنلاین، مردمانی که امکان ملاقات با یکدیگر، دیدن و دیده شدن دارند! تهران اما هنوز در تعریف دوم از معنای شهر گرفتار آمده و از پیشرفت در مفهوم شهر باز مانده است.
چشم انداز امروز تهران با افزایش بزرگراه ها از مسافت و مبدا و مقصد و عملیات بی وقفه بلند مرتبه سازی ساختمان ها در تمام طول شبانه روز، چیزی جز ماندن در مفهوم شهر قدیم را عرضه نمی کند.
کوچک کردن پیاده راه ها به نفع فراخ شدن مسیر خودروها، کف سازی نامناسب برای حرکت پیاده، نبود پل برای عبور پیاده گان از جوی، وجود نرده های بلند و ناقوار پیاده راه ها برای اطمینان خودروسواران از نبود مانع انسانی، نبود چراغ راهنما برای عابر پیاده در چهارراه های دارای چراغ راهنمای سه زمانه، کم توجهی به نگهداری پیاده راه ها توسط شهرداری ها و نبود زیر ساخت حقوقی نما و منظر شهری، موجب شده تا نما و منظر تهران توسط تابلو های اصناف، ادارات و شرکت ها آلوده و شلخته بنظر آید. این ها همه از این حکایت دارد که در شهر ما تهران، غلبه نگاه مدیران شهری بر خودرو استوار است و انسان(پیاد گان) الویت دوم مدیریت شهری است!پ
بدون شک توسعه بزرگراه ها و فراخ کردن مسیر خودروها را پایانی نیست! تدبیر در توسعه وسایل حمل و نقل عمومی پاک و برنامه ریزی شهری با غلبه نگاه انسانی (پیادگان) برای داشتن شهری با هویت جمعی و خاطره ساز است، که می تواند شهر را مفهومی امروزین ببخشد. این چنین شهری با امکان برخورد و ملاقات رودر روی شهروندان با فضایی دارای مراتبی از زیبایی است که خاطره ساز و با هویت می شود!
چشم انداز امروز تهران با افزایش بزرگراه ها از مسافت و مبدا و مقصد و عملیات بی وقفه بلند مرتبه سازی ساختمان ها در تمام طول شبانه روز، چیزی جز ماندن در مفهوم شهر قدیم را عرضه نمی کند.
کوچک کردن پیاده راه ها به نفع فراخ شدن مسیر خودروها، کف سازی نامناسب برای حرکت پیاده، نبود پل برای عبور پیاده گان از جوی، وجود نرده های بلند و ناقوار پیاده راه ها برای اطمینان خودروسواران از نبود مانع انسانی، نبود چراغ راهنما برای عابر پیاده در چهارراه های دارای چراغ راهنمای سه زمانه، کم توجهی به نگهداری پیاده راه ها توسط شهرداری ها و نبود زیر ساخت حقوقی نما و منظر شهری، موجب شده تا نما و منظر تهران توسط تابلو های اصناف، ادارات و شرکت ها آلوده و شلخته بنظر آید. این ها همه از این حکایت دارد که در شهر ما تهران، غلبه نگاه مدیران شهری بر خودرو استوار است و انسان(پیاد گان) الویت دوم مدیریت شهری است!پ
بدون شک توسعه بزرگراه ها و فراخ کردن مسیر خودروها را پایانی نیست! تدبیر در توسعه وسایل حمل و نقل عمومی پاک و برنامه ریزی شهری با غلبه نگاه انسانی (پیادگان) برای داشتن شهری با هویت جمعی و خاطره ساز است، که می تواند شهر را مفهومی امروزین ببخشد. این چنین شهری با امکان برخورد و ملاقات رودر روی شهروندان با فضایی دارای مراتبی از زیبایی است که خاطره ساز و با هویت می شود!
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها