در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا صورت گرفت:
ارائه پیشنهاد دو روز تعطیلی تهران به دولت
پدال نیوز: استاندار تهران به معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد دو روز تعطیلی همه دستگاههای اداری و فعالیتهای عمرانی را ارائه کرد.
به گزارش "پدال نیوز" ه گزارش پدال نیوز، امروز شنبه ۱۳ دی ماه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران برگزار شد.
انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران اظهار کرد: پیشنهاد این جلسه به معاون اول رئیس جمهور و هیات دولت این است که باید تمام عوامل خطر را کاهش دهیم و پیشنهاد دو روز تعطیلی را برای همه دستگاههای اداری و فعالیتهای عمرانی و همه شرایطی که تاثیر گذار است داشته باشیم.
وی گفت:برخی از اعضا پیشنهاد کردند که جلسه کمیته اضطرار باید روز گذشته تشکیل میشد تا تصمیمی برای امروز و فردا اتخاذ میشد تا از میزان تاثیر آثار آلودگی هوا بر آحاد جامعه کاسته شود، در حالی که تمامی اقدامات برای کاهش آثار ظرف دو هفته گذشته اتخاذ شد.
وی افزود: در حال حاضر هیچ صنایع و نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمیکند و این موضوع مورد تایید شرکت پخش و پالایش فرآوردههای نفتی و محیط زیست استان تهران است. به این ترتیب صنایع از سوخت گاز و گازوئیلی که حداقل ۵۰ درصد آن از یورو ۴ برخوردار است، استفاده میکنند.
بندپی ادامه داد: از سوی دیگر پلیس نیز از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری کرده و با نظارت بر این بخش اقدام موثری انجام شده است. همچنین تلاش برای برخورد با موتورسیکلتهای فاقد معاینه فنی در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: فعالیت های عمرانی تا اطلاع ثانوی متوقف هستند و تلاش میکنیم تا فعالیت معادن شن و ماسه به میزان تاثیری که بر آلودگی هوا دارند، کنترل شوند.
استاندار تهران تصریح کرد: شرکت گاز نظارت مستمری بر دستگاههای اداری برای تنظیم سیستم گرمایشی دارد و این نظارت تداوم پیدا می کند، البته با همه تمهیدات و اقدامات انجام شده، متاسفانه به دلیل این که پدیده جوی ناپایدار نداشتهایم، با انباشت آلایندهها مواجه هستیم و بر اساس گزارش هواشناسی به غیر از غروب یکشنبه و وزش باد اندکی که داریم، در بقیه ساعات با پایداری جوی مواجه هستیم و به این ترتیب انباشت آلایندهها تداوم پیدا می کند.
وی ادامه داد: ظرف روزهای گذشته دو لایه وارونگی در ارتفاع ۲۰۰ و ۹۰۰ متری را شاهد بودهایم به این ترتیب علی رغم همه تمهیدات اتخاذ شده باید تمهید دیگری اتخاذ شود. بر همین اساس و با توجه به مصوبه هیات وزیران که در چنین شرایطی باید تدابیر سختتری نسبت به حفظ و ارتقاء سلامت جامعه اتخاذ کنیم، باید تصمیماتی برای کاهش عوامل تماس با این ذرات اتخاذ کنیم؛ لذا پیشنهاد و جمع بندی جلسه امروز برای معاون اول رئیس جمهور ارسال خواهد شد.
انتهای پیام/
انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران اظهار کرد: پیشنهاد این جلسه به معاون اول رئیس جمهور و هیات دولت این است که باید تمام عوامل خطر را کاهش دهیم و پیشنهاد دو روز تعطیلی را برای همه دستگاههای اداری و فعالیتهای عمرانی و همه شرایطی که تاثیر گذار است داشته باشیم.
وی گفت:برخی از اعضا پیشنهاد کردند که جلسه کمیته اضطرار باید روز گذشته تشکیل میشد تا تصمیمی برای امروز و فردا اتخاذ میشد تا از میزان تاثیر آثار آلودگی هوا بر آحاد جامعه کاسته شود، در حالی که تمامی اقدامات برای کاهش آثار ظرف دو هفته گذشته اتخاذ شد.
وی افزود: در حال حاضر هیچ صنایع و نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمیکند و این موضوع مورد تایید شرکت پخش و پالایش فرآوردههای نفتی و محیط زیست استان تهران است. به این ترتیب صنایع از سوخت گاز و گازوئیلی که حداقل ۵۰ درصد آن از یورو ۴ برخوردار است، استفاده میکنند.
بندپی ادامه داد: از سوی دیگر پلیس نیز از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری کرده و با نظارت بر این بخش اقدام موثری انجام شده است. همچنین تلاش برای برخورد با موتورسیکلتهای فاقد معاینه فنی در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: فعالیت های عمرانی تا اطلاع ثانوی متوقف هستند و تلاش میکنیم تا فعالیت معادن شن و ماسه به میزان تاثیری که بر آلودگی هوا دارند، کنترل شوند.
استاندار تهران تصریح کرد: شرکت گاز نظارت مستمری بر دستگاههای اداری برای تنظیم سیستم گرمایشی دارد و این نظارت تداوم پیدا می کند، البته با همه تمهیدات و اقدامات انجام شده، متاسفانه به دلیل این که پدیده جوی ناپایدار نداشتهایم، با انباشت آلایندهها مواجه هستیم و بر اساس گزارش هواشناسی به غیر از غروب یکشنبه و وزش باد اندکی که داریم، در بقیه ساعات با پایداری جوی مواجه هستیم و به این ترتیب انباشت آلایندهها تداوم پیدا می کند.
وی ادامه داد: ظرف روزهای گذشته دو لایه وارونگی در ارتفاع ۲۰۰ و ۹۰۰ متری را شاهد بودهایم به این ترتیب علی رغم همه تمهیدات اتخاذ شده باید تمهید دیگری اتخاذ شود. بر همین اساس و با توجه به مصوبه هیات وزیران که در چنین شرایطی باید تدابیر سختتری نسبت به حفظ و ارتقاء سلامت جامعه اتخاذ کنیم، باید تصمیماتی برای کاهش عوامل تماس با این ذرات اتخاذ کنیم؛ لذا پیشنهاد و جمع بندی جلسه امروز برای معاون اول رئیس جمهور ارسال خواهد شد.
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها