کد خبر:
۱۳۵۲۰۸ ۰۹:۲۳
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو پاسخ داد
دلیل عدم ترخیص قطعات قطعه سازان از گمرک چیست؟
پدال نیوز- دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو ضمن اشاره به آخرین وضعیت اصلاح قیمتها در قراردادهای قطعهسازان با خودروسازان که طبق مهلت ارائه شده به خودروسازان توسط ایدرو، قرار است که نهایتا تا بهمن ماه ۱۳۹۹ همه قراردادهای این دو صنعت به روزآوری شود، از رسوب قطعات موردنیاز قطعهسازان در گمرک به سبب مشکلات فنی سخن گفت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، مازیار بیگلو ضمن رد این موضوع که همه قراردادها مشمول اصلاح شدهاند؛ تصریح کرد: قراردادها در حال اصلاح هستند و سازمان گسترش (ایدرو)، مدت زمانی را برای خودروسازان تعیین کرد و قرار شد که قراردادهای تا پایان شهریورماه قطعهسازان، حداکثر تا پایان ماه جاری (دی ماه) به روزآوری و در حسابها اعمال شود. اصلاح قیمتهای مربوط به سه ماهه سوم نیز حداکثر تا پایان بهمن ماه در حساب قطعهسازان اعمال شود. در حال حاضر حجم مطالبات قطعهسازان از خودروسازان بیش از 31 هزار میلیارد تومان است.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در رابطه با نرخ ارز مبنا قرار داده شده در قراردادهای قطعهسازان، گفت: قیمت ارز برای سه ماه اول سال 18 هزار و 500 تومان و برای سه ماه دوم، 22 هزار و 700 تومان تعیین شده است؛ برای ماه سوم نیز در دست بررسی است که چه نرخی مبنا قرار گیرد اما پیشبینی میشود که به ازای هر دلار، حدود 25 الی 26 هزار تومان، در نظر گرفته شود؛ با توجه به اینکه ملاکهای مختلفی برای محاسبه نرخ ارز وجود دارد، باید منتظر ماند تا دید که چه رقمی نهایی میشود.
از ابتدای سال، 150 روز سامانه گمرک قطع بوده است
وی در رابطه با وضعیت قطعات ترخیص رسوبی گمرک نیز اظهار کرد:کماکان بحث عدم ترخیص قطعات از گمرک، موضوع متداولی است. اکنون در حال پیگیری هستیم و کارها انجام میشود اما همچنان مشکلات فنی بسیاری وجود دارد. در سامانه یکپارچه گمرک دارای مشکلات فنی بسیاری است و در طول سال بیش از 150 روز دچار قطعی بوده است؛ ضمن اینکه زمان ترخیص نیز وابسته به این است که ارز تخصیص یافته باشد. خود قوانینی که هر روز بانک مرکزی و گمرک نیز وضع میکنند، ترخیص قطعات موردنیاز ما را به تعویق انداخته است.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در رابطه با نرخ ارز مبنا قرار داده شده در قراردادهای قطعهسازان، گفت: قیمت ارز برای سه ماه اول سال 18 هزار و 500 تومان و برای سه ماه دوم، 22 هزار و 700 تومان تعیین شده است؛ برای ماه سوم نیز در دست بررسی است که چه نرخی مبنا قرار گیرد اما پیشبینی میشود که به ازای هر دلار، حدود 25 الی 26 هزار تومان، در نظر گرفته شود؛ با توجه به اینکه ملاکهای مختلفی برای محاسبه نرخ ارز وجود دارد، باید منتظر ماند تا دید که چه رقمی نهایی میشود.
از ابتدای سال، 150 روز سامانه گمرک قطع بوده است
وی در رابطه با وضعیت قطعات ترخیص رسوبی گمرک نیز اظهار کرد:کماکان بحث عدم ترخیص قطعات از گمرک، موضوع متداولی است. اکنون در حال پیگیری هستیم و کارها انجام میشود اما همچنان مشکلات فنی بسیاری وجود دارد. در سامانه یکپارچه گمرک دارای مشکلات فنی بسیاری است و در طول سال بیش از 150 روز دچار قطعی بوده است؛ ضمن اینکه زمان ترخیص نیز وابسته به این است که ارز تخصیص یافته باشد. خود قوانینی که هر روز بانک مرکزی و گمرک نیز وضع میکنند، ترخیص قطعات موردنیاز ما را به تعویق انداخته است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها