آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۵۰۶
۱۰:۰۵
۱۳۹۴/۰۹/۳۰

دلیل یک مسئول برای یورو 4 نبودن بنزین

پدال نیوز: در حالی که رییس مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط زیست صحبت های مدیریت بالادست خود مبنی بر یورو ۴ بودن بنزین های وارداتی را تایید می کند یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس آن را رد کرده و خواستار عدم برخورد سطحی با این موضوع شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، علی اصغر رجبی رییس مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط زیست شامگاه یکشنبه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که درباره آلودگی هوا برگزار شد به تبیین برنامه های انجام گرفته از سوی سازمان متبوعش پرداخت.

وی ادامه داد: در حدود 188 ایستگاه سازمان به همراه ایستگاههای شهرداری های کشور و سازمان هواشناسی به طور مداوم وضعیت آب و هوایی و افزایش آلاینده ها را در نظر می گیرند.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست به علت های افزایش آلودگی در کلانشهرها اشاره کرد و افزود: منابع ثابت، متحرک همچون ترمینال ها و خودروهای فرسوده و جدید بخش هایی از این عوامل هستند.

رجبی خاطر نشان کرد: برای خودروهای در حال حرکت تعویض کاتالیزور بسیار حائز اهمیت است و این مهم از سوی مسئولان مدنظر است.

وی درباره پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا بنزین یورو 4 که درشهرها وارد شده تاثیر داشته است یا خیر و اینکه آیا مورد آزمایش قرار می گیرند؟ گفت: بنزین یورو 4 در کلانشهرها وارد شده و آخرین منطقه نیز اهواز بوده است.

رییس مرکز ملی هوا واقلیم محیط زیست تصریح کرد:پخش این بنزین در اصفهان و یا سایر نقاط سبب افزایش تعداد روزهای سالم شده است.

رجبی در جواب این پرسش که شبهاتی مبنی بر یورو 4 نبودن بنزین وارداتی مطرح می شود؟گفت:در این جهت ما استاندارهای تعریف شده ای را داریم و همچنین در مبادی ورودی و حتی پمپ بنزین ها، این محصول را مورد آزمایش قرار می دهیم.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره بنزین های وارداتی اظهار داشت:ادعاهایی مبنی بر اینکه بنزین یورو 4 وارد شده و در کشور توزیع شده است وجود دارد اما آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها دلیل محکمی است که بنزین ها یورو 4 نبوده و نیست.

وی ادامه داد:کشورهای تولید کننده معمولا بنزین یورو 4 را برای مصارف خود بهره می گیرند و مازاد تولید برای فروش ندارند و تولید آنان محدود است و مانند یورو 2 و یورو 3 نیست که بتوانیم به راحتی آنها را وارد کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:خواهش می کنم مسوولان بفرمایند مبادی ورودی این بنزین ها کجا است؟کدام سازمان و دستگاه آن را کیفیت سازی می کند؟

در ادامه رییس مرکز هوا و اقلیم محیط زیست به بحث فعالیت ستاد سوخت برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اشاره کرد و گفت: طبق قانون این سازمان فعالیت می کند اما سرعت آن در این رابطه کم است.

رجبی تصریح کرد: برای کاهش آلودگی ها باید کارهای کارشناسی مدنظر واقع شود و با اهتمام ویژه فعالیت ها انجام پذیرد.

وی اظهار داشت: توجه به حمل و نقل عمومی و کارهای سخت افزاری به همراه فرهنگ سازی مناسب می تواند اثر بخش باشد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو